Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMścisław Teter Został zmieniony 10 lat temu
1
Komtech Sp. z o.o. www.komtech.com.pl
Magic Janusz ROŻEJ
2
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
BAZY DANYCH W MAGIC’U PRZECHOWYWANE SĄ W PLIKACH. PLIKI, JEŻELI TEGO NIE ZMIENIMY OTRZYMUJĄ NAZWY WG SHEMATU: XXCTL.MCF -plik sterujący XXFIL001.DAT -plik bazy danych XXRPR.MCF -plik z raportami
3
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
PRZYKŁADOWY KATALOG Z APLIKACJĄ MAGIC PLIK STERUJĄCY APLIKACJI PLIKI Z DANYMI PLIK Z RAPORTAMI
4
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
ABY ROZPOCZĄĆ PRACĘ MUSIMY OKREŚLIĆ MIEJSCE PRZECHOWYWANIA PLIKÓW NASZEJ APLIKACJI ORAZ DWUZNAKOWY PREFIKS.
5
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
PREFIKS SŁUŻY DO JEDNOZNACZNEGO OKREŚLENIA, KTÓRE PLIKI NALEŻĄ DO DANEJ APLIKACJI.
6
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
7
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
JEŚLI NIE OKREŚLIMY FOLDERU PRZECHOWYWANIA PLIKÓW, TO ZNAJDĄ SIĘ ONE W KATALOGU URUCHOMIENIOWYM MAGIC’a
8
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
KOLEJNYM KROKIEM JEST WYBRANIE Z LISTY APLIKACJI TEJ, KTÓRA NAS INTERESUJE I JEJ URUCHOMIENIE.
9
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
KOLEJNOŚĆ PRACY PODCZAS TWORZENIA APLIKACJI MAGIC’a :
10
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
NAJCZĘŚCIEJ UŻYWANE IKONY PODCZAS TWORZENIA APLIKACJI MAGIC’a. TYPY TABELE PROGRAMY
11
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
JEŚLI POLECENIE NIE MÓWI INACZEJ, ZAWSZE KORZYSTAMY Z AUTOMATYCZNEGO GENEROWANIA PROGRAMÓW.
12
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
PO URUCHOMIENIU AGP WYSTARCZY PODAĆ TABELĘ, W KTÓREJ BĘDZIEMY PRZECHOWYWAĆ NASZE DANE.
13
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
CYKL DZIAŁANIA ZADANIA Prefiks Główny Sufiks 1 2 3 4 1 Select 2 Select 3 Select 4 Select 1 2 3 4 2 3 4 Pętla Rekordu 1 Pobierz pierwszy rekord 2 Sprawdź EOF 3 Otwórz Transakcję 4 1 Porównaj, zalokuj, uaktualnij rekord 2 Zamknij Transakcję 3 Sprawdź EOF 1 2 3 4 1 5 1 2 3 4 Programista musi jedynie określić operacje logiczne, które motor Magic’a ma wykonać na DANYCH. 1 2 3 4 Pętla Zadania 1 2 Otwórz pliki 3 Przygotuj Data View 4 Sortuj dane lub wybierz indeks 1 2 Zamknij pliki 3 4
14
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
PROGRAMY WSADOWE TWORZYMY NA BAZIE PROGRAMÓW ONLINE POPRZEZ ICH KOPIOWANIE I ZMIANĘ WŁASNOŚCI.
15
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
PROGRAMY WSADOWE PRACUJĄCE W TRYBIE TWORZENIA MUSZĄ MIEĆ WARUNEK KOŃCA ZADANIA.
16
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
PODCZAS POWTÓRNEGO URUCHAMIANIA TEGO SAMEGO PROGRAMU WSADOWEGO, PRACUJĄCEGO NA TABELI Z INDEKSEM UNIKALNYM, PAMIĘTAJ O SKASOWANIU ISTNIEJĄCYCH REKORDÓW LUB CAŁEJ TABELI Z FOLDERU PRZECHOWYWANIA PLIKÓW.
17
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
PRZYDATNE SKRÓTY: F4 -TWORZENIE NOWEJ LINII F3 - KASOWANIE LINII F5 - ZOOM F7 - URUCHOM PROGRAM F8 - SPRAWDŹ SKŁADNIĘ CTRL+G - AUTOMATYCZNA GENER. CTRL+P - WŁASNOŚCI OBIEKTU
18
Dziękuję za uwagę Janusz ROŻEJ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.