Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJaromir Wojnar Został zmieniony 10 lat temu
1
Bazy danych w systemie SimCallCenter Krótkie omówienie wyboru baz danych stosowanych w CallCenter, integracja z zewnętrznymi bazami danych Czas 15 min SimTel Szkolenia 1
2
Bazy danych SimTel Szkolenia 2 Jakich baz danych używa CallCenter? – Firebird 2.0 i wyżej – MS SQL 2005 i wyżej Dlaczego takie? – Bo tak wybraliśmy i tego się trzymamy… Doświadczenie z systemów dla Centrum 112 itp. w przypadku Firebirda Przebyte szkolenia i certyfikaty w przypadku MSSQL
3
Bazy danych - porównanie SimTel Szkolenia 3 FirebirdMSSQL Darmowa, bez ograniczeń wielkości pliku bazy i ilości użytkowników Różne wersje dostosowane do potrzeb klientów: -Darmowa Express Edition do 4GB, bez limitu użytkowników -Płatne wersje bez limitu bazy, licencje dla każdego użytkownika Bardzo prosta w instalacji, zawarta w instalce CC Dosyć prosta w instalacji w osobnym instalatorze Ograniczone możliwości administratorskieDość dobre i wygodne narzędzia do administrowania bazą, pełna integracja z domeną Windows, wsparcie dla replikacji bazy danych Sprawdza się w stosunkowo niewielkich instalacjach, do kilkudziesięciu użytkowników Pełna skalowalność, potwierdzona wydajność dla kilkuset użytkowników Dostępny dla Linuxa i WindowsDostępny tylko dla Windows
4
Co przechowujemy w bazie danych? Wszelkie dane konfiguracyjne CC Dane o użytkownikach CC Dane kontaktów SimTel Szkolenia 4
5
Zewnętrzne bazy danych W każdej instalacji musi być struktura bazy naszego CallCenter na jednym z dwóch wspieranych silników bazodanowych Dane klienta mogą być kopiowane do naszej bazy – Pliki CSV (tekst oddzielony przecinkami), względnie pliki excel, pliki XML – Integracja danych na poziomie silników bazy danych Jeżeli jest taka potrzeba, aplikacje mogą zostać dostosowane do tego, aby część danych pobierać z zewnętrznej wskazanej przez klienta bazy danych (typowo dane klienta), natomiast wszelkie operacje są wykonywane niezmiennie na bazie SimCallCenter. SimTel Szkolenia 5
6
Zewnętrzne bazy danych – modele integracji SimTel Szkolenia 6 Integracja jednostronna (np. import danych teleadresowych do naszego callcenter Integracja obustronna (np. możliwość wysłania aktualizacji do bazy klienta) UWAGA na spójność danych! Różne interwały czasowe – Import początkowy, – Import dobowy, poza godzinami pracy CallCenter – Import z mniejszym interwałem lub online Na chwilę obecną ze względu na bardzo zróżnicowane potrzeby klientów oraz potencjalne problemy z wydajnością i spójnością integracja z zewnętrznymi bazami danych jest zawsze projektowana indywidualnie dla klienta
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.