Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHenrieta Janeczko Został zmieniony 10 lat temu
2
Czy IT ma znaczenie? Dariusz Lis
3
Epicor|Scala – partner godny zaufania
25 letnie doświadczenie Jeden z 10 największych dostawców ERP na świecie Producent nagradzanych aplikacji biznesowych Sprawdzona metodologia wdrożenia > pracowników w +60 krajach > 250 milionów USD obrotu rocznego > 25 milionów USD zysku netto klientów na świecie (PL +230)
4
Dlaczego Epicor + Scala „Najlepsza fuzja na rynku ERP....”
5
Epicor|Scala w Polsce Stabilność i gwarancja bezpiecznej inwestycji
Od 12 lat w Polsce Ponad 250 klientów Wsparcie na terenie całego kraju: 40 konsultantów 8 partnerów Biura w Warszawie i Poznaniu Polski Hot-line Indywidualny opiekun z ramienia Scali
6
Polscy Klienci Epicor-Scala Ponad 230 firm z wielu branż i sektorów
10 9
7
Oprogramowanie iScala
Serwis/ Kontrakty iScala Business Intelligence Server SCM PA/HR Finanse/ Aktywa Produkcja CRM Projekty
8
Dla akcjonariuszy firm IT
Czy IT ma znaczenie? Dla kogo? Dla akcjonariuszy firm IT
9
Czy IT ma znaczenie? Dla akcjonariuszy firm IT Dla pracujących w IT
Przeciętna płaca w Dolinie Krzemowej (w USD) Źródło: Joint Venture's 2002 Index of Silicon Valley. Measuring progress toward the goals of Silicon Valley 2010.
10
Czy It ma znaczenie? Dla kogo? Dla akcjonariuszy firm IT
Dla pracujących w IT Dla inwestujących w IT
11
Kto powinien zastanowić się nad inwestycją w IT ?
Czy jesteśmy przygotowani do konkurencji ?
12
Cuda się zdarzają. RZADKO!!!
13
Cel ogólny wdrożenia Zwiększenie konkurencyjności czyli:
Utrzymanie klienta Pozyskanie nowego klienta Klienta wewnętrznego i zewnętrznego
14
Cele szczegółowe Mierzalne Redukcja stanów magazynowych
Zmniejszenie kosztów zakupu materiałów Zmniejszenie kosztów pracy Zwiększenie sprzedaży Zmniejszenie poziomu należności … Niemierzalne Szybkość dostępu do danych Wiarygodność i przejrzystość danych Ochrona danych
15
Szacowane korzyści Mierzalne Redukcja stanów magazynowych - 20% Zmniejszenie kosztów zakupu materiałów – 5% Zmniejszenie kosztów pracy - 10% Zwiększenie sprzedaży + 10% Zmniejszenie poziomu należności - 15% …
16
Co nas powstrzymuje od IT ?
Standing finansowy Doświadczenie Zasięg działania Wizja produktu i zdolności do jej realizacji Technologia ROI Obsługa posprzedażna
17
Wdrożenie w firmie SMAY Sp. z o.o.
Producent i dostawca akcesorii i urządzeń dla potrzeb wentylacji i klimatyzacji
18
Bezpośrednie przyczyny zakupu systemu
zautomatyzowanie procesu kosztorysowania sprzedaży usprawnienie obsługi procesu produkcji scentralizowanie informacji o klientach, ofertach, podpisywaniu umów, itp.
19
Problem produkty pod zamówienie – 70% sprzedaży 60% produktów na zamówienie stanowią produkty niestandardowe np. kratka wentylacyjna z poza typoszeregu tworzenie artykułów na bieżąco nieznajomość kosztu przy ofertowaniu/potwierdzaniu zamówienia ok. 30 nowych artykułów na dzień
20
Przykładowe zamówienie
Kratka wentylacyjna 200x200 – 360szt. Kratka wentylacyjna 300x200 – 52szt. Kratka wentylacyjna 400x200 – 18szt. Kratka wentylacyjna 400x400 – 4szt. Kratka wentylacyjna 500x400 – 1szt. Kratka wentylacyjna 300x600 – 1szt. .... Kratka wentylacyjna 400x600 – 1szt.
21
Potwierdzanie zamówienia
Wybór artykułu: Kratka wentylacyjna Podaj wysokość: 200 Podaj szerokość: 200 Cena = f(wys,szer) = 30 zł/szt. Koszt = f(wys,szer) = 18 zł/szt. Waga = f(wys,szer) = 0,2kg Podaj ilość: 360 szt. Koszt = f(wys,szer,ilość) = 15 zł/szt. Rabat: 20% Zysk na zamówieniu = 3240 zł
22
Grupy klientów warunki płatności limit kredytowy ceny specjalne rabaty
Grupa produktowa 1 Grupa produktowa 2 Gr. klientów A 10% 20% Gr. klientów B 15% 25%
23
Korzyści Oferty handlowe oraz warunki handlowe sporządzane w scentralizowanym systemie Czas odpowiedzi na zamówienie/ofertę – do 48 godz. Zamówienie z oferty – do 1 godz. Powtarzalność cen i ofert Zlecenie produkcyjne do 1 godz. od potwierdzenia zamówienia Znajomość kosztu wytworzenia Wzrost konkurencyjności ofert 3 krotny wzrost ilość zamówień i ofert przy zwiększeniu tylko o 50% użytkowników systemu
24
Wdrożenie w firmie Zeelandia Sp. z o.o.
Producent i dostawca dodatków piekarniczo cukierniczych na całym świecie
25
Zeelandia w Polsce 10 lat na rynku Ponad 100 produktów piekarsko - cukierniczych w ciągłej ofercie Nowa siedziba w Tarnowie Podgórnym przystosowana do świadczenia usług szkoleniowo - doradczych 7 oddziałów terenowych 100 pracowników Niekwestionowany lider na rynku Gazela Biznesu w edycji 2003
26
Wybór dostawcy oprogramowania
Potrzebny jest czas. Potrzebny jest odpowiedni zespół ludzi do oceny. Jasno zdefiniowane kryteria wyboru. Nie wierz w obietnice dostawców, nie licz na nowe wersje, przyszłe funkcjonalności. Rozpatrywaliśmy 10 systemów ERP. 7 dostawców dokonało prezentacji swojego rozwiązania w naszej siedzibie. 3 firmy zostały poproszone o przedstawienie konkretnych sposobów rozwiązania interesujących nas kwestii.
27
Dlaczego Scala ? Funkcjonalność systemu (śledzenie partii, magazyn wysokiego składu, zarządzanie produkcją). Solidność dostawcy. Możliwości stwarzane przez system, jego otwartość i technologia. Duże prawdopodobieństwo sukcesu wdrożenia. Realna strona kosztowa projektu.
28
Czy dziś Zeelandia też wybrałaby Scale ?
Tak, ale: Większy nacisk byłby położony na planowanie wdrożenia. Wszelkie propozycje modyfikacji systemu byłyby rozpatrywane ze zdwojoną świadomością zagrożeń jakie niesie to dla planowanego zakończenia wdrożenia.
29
Pytania Kontakt: Dariusz Lis
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.