Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Microsoft® Office EXCEL 2003

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Microsoft® Office EXCEL 2003"— Zapis prezentacji:

1 Microsoft® Office EXCEL 2003
Opracował i przygotował: Mateusz Firszt Wilhelm Olejnik

2 ARKUSZ KALKULACYJNY Arkusz Kalkulacyjny (spreadsheet) – komputerowy program (np. EXCEL) umożliwiający wykonywanie obliczeń na danych w postaci tekstu, liczb i formuł (wzorów). Wbudowane w program funkcje umożliwiają opracowywanie i przetwarzanie tych danych. Arkusz jest także często wykorzystywany przy tworzeniu wykresów.

3 Arkusz kalkulacyjny jest programem który ułatwia:
Wykonywanie obliczeń wymagających stosowania skomplikowanych narzędzi matematycznych. Wykonywanie prostych, ale wielokrotnie powtarzanych operacji, np. sumowania kolumn liczb zawierających dziesiątki i setki pozycji. Znajdowanie rozwiązań wariantowych. Prognozowanie wyników.

4 GŁÓWNY EKRAN PROGRAMU

5

6 Funkcje i formuły w programie EXCEL
Duża funkcjonalność arkuszy kalkulacyjnych tkwi w możliwości przetwarzania danych za pomocą dostępnych funkcji oraz tworzenia na ich podstawie dowolnych formułach.

7 Formuła Definicja Formuła – działanie lub zestaw działań służących do wykonania określonej operacji w arkuszu kalkulacyjnym. Mogą to być zarówno proste działania matematyczne, jak i skomplikowane obliczenia inżynierskie. W programie Fxcel formuła zawsze jest poprzedzania znakiem [=]. Po znaku równości występuje tzw. składnia formuły, opisująca jej wykonanie. Przykład formuły =SUMA(A1*A100).

8 Funkcja Definicja Funkcja – narzędzie obliczeniowe zawierające algorytm rozwiązujący konkretne zadanie przeprowadzone na algorytmach. Program Excel ma cały szereg wbudowanych funkcji w kilku kategoriach tematycznych. Wbudowane funkcje arkusza umożliwiają wykonywanie prostych działań arytmetycznych, a także skomplikowanych obliczeń z dowolnej dziedziny nauki i finansów. Przykład funkcji: =SUMA(A1:A100).

9 Wstawianie formuł i funkcji do arkusza
Najprostszym sposobem utworzenia formuły jest jej wpisanie bezpośrednio do komórki. W tym celu wystarczy ustawić się w komórce, wprowadzić znak równości i wpisać funkcję, np. „=SUMA(A1:A100)”.

10

11 WYKRESY Arkusz kalkulacyjny umożliwia graficzną prezentację danych, czyli tworzenie wykresów. Na przykład wszelkiego rodzaju testy wydajności sprzętu komputerowego lub wyniki współzawodnictwa najwygodniej jest przedstawiać na wykresach słupkowych. Z kolei wyniki sondaży, udział sprzedaży w rynku, procent poparcia społecznego itp.. Dobrze prezentują się na wykresie kołowym. Natomiast wyniki badań i doświadczeń przedstawiamy na wykresach punktowych, w popularnym układzie współrzędnych XY. Tworzone w arkuszach wykresy opierają się na seriach danych i ich kategoriach.

12

13 Definicja Kategorie to typy, na jakie dane podzielono na wykresie. W przytoczonym wcześniej przykładzie kategoriami będą miesiące. Serie danych to ciąg wartości, które chcemy przedstawić na wykresie. Jeżeli na przykład przygotowujemy wykres przedstawiający wpłaty w poszczególnych miesiącach roku, to właśnie wartości wpłat w tych miesiącach stanowią serię danych (ponieważ rok ma 12 m-c, seria składa się z 12 wartości)

14 Rodzaje wykresów: WYKRESY SŁUPKOWE WYKRESY LINIOWE WYKRESY KOLUMNOWE
WYKRESY WALCOWE, STOŻKOWE … WYKRESY KOŁOWE WYKRESY XY (PUNKTOWE)

15

16 KONIEC


Pobierz ppt "Microsoft® Office EXCEL 2003"

Podobne prezentacje


Reklamy Google