Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Dziś Zajmiemy Się Takimi Hasłami:
- Konsument - Oferta - Zadatek - Kara umowna - Odstąpienie od umowy - Klauzule niedozwolone - Nieuczciwe praktyki rynkowe
2
Kto To Jest Konsument ?
3
W bardzo szerokim znaczeniu można sklasyfikować konsumenta jako stronę umowy nabywającą jakąś rzecz lub usługę. Jednakże podmiotem tym może być jedynie osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością zawodową lub gospodarczą.
4
Czym Jest Oferta ?
5
Jest to przedstawienie propozycji zawarcia umowy jaką przedsiębiorca składa konsumentowi. Zazwyczaj jest ona w formie pisemnej. Musi ona jednak zawierać istotne postanowienia tej umowy
6
Co To Jest Zadatek ?
7
Jest to suma pieniędzy dana drugiej stronie (przedsiębiorcy) przy zawarciu umowy. Ma ona charakter zabezpieczający.
8
Kara Umowna Nie Dobrze ?
9
Kara umowna ma funkcje odszkodowawcze
Kara umowna ma funkcje odszkodowawcze. Dla swej ważności musi być określona w umowie.
10
Odstąpienie Od Umowy ? Odstąpienie od umowy
11
Od umów pewnego rodzaju strony mogą odstąpić
Od umów pewnego rodzaju strony mogą odstąpić. Musi to być jednak przewidziane w ustawie albo w samej umowie.
12
Niedozwolone Klauzule Umowne ? Nie Ładnie :!
Odstąpienie od umowy
13
Niedozwolone postanowienia umowne dotyczą tylko umów z konsumentami
Niedozwolone postanowienia umowne dotyczą tylko umów z konsumentami. Taką nazwą określa się te klauzule zawarte w umowie, które nie były wcześnie negocjowane z konsumentem. To z kolei stwarza ryzyko, że nie będą one korzystne dla klienta.
14
Nieuczciwe Praktyki Rynkowe ? Patrz Na Kieszeń !
15
Są to praktyki stosowane przed przedsiębiorców w stosunku do konsumentów.
16
Łamanie Praw Konsumenta - przykłady i konsekwencje -
17
Dzieci wydają 300 mln zł miesięcznie
18
Dzieci wydają w Polsce przeszło 300 mln zł miesięcznie - wynika z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) z roku Wyliczenia te dotyczą niemal 6 milionów dzieci i młodzieży w wieku 7-18 lat. Urząd poinformował w komunikacie, że dzieci i młodzież są szczególnie narażone na negatywne konsekwencje nieznajomości reguł rynku, co wykorzystują nieuczciwi sprzedawcy.
19
Banki łamią prawa konsumentów
20
Wzrasta zainteresowanie konsumentów usługami bankowymi w Polsce
Wzrasta zainteresowanie konsumentów usługami bankowymi w Polsce. Jak jednak wynika z analizy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wciąż istnieją obszary, w których dochodzi do łamania praw słabszych uczestników rynku. W ciągu ostatnich miesięcy Prezes UOKiK prowadził ponad 60 postępowań, w których kwestionował działania banków.
21
Firmy turystyczne łamią prawo
22
Ponad 100 postępowań toczy się przeciwko nieuczciwym firmom turystycznym - podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Prawie wszystkie kontrolowane firmy stosują niekorzystne dla klientów postanowienia. "W Rejestrze klauzul niedozwolonych na ponad postanowień aż 364 dotyczy turystyki - jest to największa grupa dotycząca jednej branży" - poinformował Urząd.
23
Telefonia komórkowa ,a łamanie prawa.
24
W dniu 5 grudnia 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej w drodze decyzji administracyjnych nałożył na: Polską Telefonię Komórkową Centertel Sp. z o.o. karę pieniężną w wysokości zł; Polkomtel S.A. karę pieniężną w wysokości zł.
25
To już jest koniec ,nie ma już nic …
Prezentacje wykonali Dominik Grodzki :D Łukasz Demski ;) Love and Peace!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.