Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKasia Święch Został zmieniony 10 lat temu
1
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
2
Część pierwsza: Co uczniowie wiedzą na temat efektu cieplarnianego. Uczniowie wypowiadali się czym jest efekt cieplarniany. Nauczyciele wybrali te stwierdzenia uczniów, które okazały się najbardziej trafne. Następnie uczniowie odpowiadali na pytanie: jakie działania człowieka przyczyniają się najbardziej do powstania efektu cieplarnianego. Uczniowie pod kierunkiem nauczycieli prowadzili dyskusję na temat: czy wybór środka transportu ma wpływ na globalne ocieplenie. Dzieci wzięły udział w dwóch ważnych działaniach:
3
Część druga: Zadania Pierwsze zadanie: 1.Uczniowie pod opieką nauczyciela liczyli ilość przejeżdżających samochodów w trzech przedziałach czasowych: 8.00 – 9.00, 11.00 – 12.00, 14.00 – 15.00.
5
2.Następnie uczniowie mierzyli swój dzienny dystans do szkoły. W klasach przy użyciu odpowiednich tabel dzieci obliczyły: Roczny dystans do szkoły: Każdego ucznia. Każdej klasy. Roczna ilość CO 2 emitowana przez: Każdego ucznia. Każdą klasę.
6
Diagramy pokazujące środki transportu wybierane przez uczniów każdej klasy:
12
3. Dyskusja: Jakie środki powinniśmy podjąć, aby zredukować emisję CO 2 pochodzącą z transportu? Nauczyciele zwrócili uwagę uczniów na ilość CO 2 emitowaną podczas ich drogi do szkoły i zaprosili ich do dyskusji na następujące tematy: Dlaczego powinniśmy używać transportu publicznego? W jaki sposób możemy używać naszych samochodów bardziej efektywnie? Co może zrobić każdy z nas, aby zmniejszyć emisję CO 2 ? Co może zrobić grupa ludzi, aby zmniejszyć emisję CO 2 ?
13
Drugie zadanie: 1.Dyskusja: Paliwa standardowe kontra paliwa odnawialne. Uczniowie dowiedzieli się o podstawowej różnicy między tymi dwoma typami paliw i ich wpływie na efekt cieplarniany. Uczniowie podawali przykłady paliw odnawialnych oraz ich źródła. 2.Projekt: Historia transportu i pojazdy przyszłości. Uczniowie przygotowali plakat prezentujący krótką historię transportu po angielsku (dzięki temu poćwiczyli umiejętność posługiwania się czasem Past Simple). Następnie uczniowie podzieleni na grupy przygotowali projekty Pojazdu Przyszłości wraz z opisem sposobu napędu. Prace uczniów zostały wystawione na szkolnym korytarzu.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.