Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDobrosława Bielański Został zmieniony 10 lat temu
1
Wirtualna przestrzeń eLearningowa (iCamp case) Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Dariusz Górka Centrum e-Learningu Akademia Górniczo-Hutnicza
2
Plan Wirtualna przestrzeń e-learningowa E-Learning 2.0 iCamp Space –Interoperacyjność –Narzędzia i metody –Nowe wzorce Podsumowanie
3
3 Współczesny e-learning w centrumUczeń (nie nauczyciel) w centrum Teorie pedagogiczne –Konstruktywizm Oprogramowanie społecznościowe (Web2.0) –Wiki –Blogi –Podcasty –...
4
4 eLearning 2.0 Nowatorski system nauczania –System blogów, wiki, itp.. –Efektywne wykorzystanie możliwości Internetu –Współpraca Studenci sami tworzą zawartość szkoleń. Tworzą wartość dodaną – wiedzę. Nauczyciel, wykładowca i książki nie są już jedynym źródłem wiedzy. Łączy różne narzędzia, odnośniki do stron specjalistów, kursów, baz wiedzy, portali społecznościowych, wortali,....
5
5 eLearning 2.0 Niższy wysiłek w osiąganiu efektu nauczania poprzez wykorzystanie technologii (Web 2.0) Wymaga współpracy i czasu na dotarcie do informacji, które nie są podane wprost (ważna rola trenera/facilitatora/tutora/nauczyciela). "Content is the key -> "User is the key Otwarte zasoby - Wiki, Open Software,....
6
Wyobraźmy sobie: Student wyjeżdża na stypendium zagraniczne –Dwa różne kraje –Dwa różne uniwersytety –Dwie różne platformy eLearningowe Jeden kurs Wirtualna przestrzeń e-learningu
7
7
8
8 Innovative, inclusive, interactive, intercultural learning campus http://www.icamp.eu
9
9 iCamp space otwarta, wirtualna przestrzeń eLearningowa projekt UE (program IST: 6 FP) partnerzypartnerzy: Austria, Hiszpania, Anglia, Litwa, Estonia, Słowenia, Czechy i oczywiście Polska 1 1 Centrum e-Learningu, Akademia Górniczo-Hutnicza http://www.icamp.eu
10
10 iCamp space Cel: stworzenie sieci platform 1, narzędzi 1 i środowiska współpracy repozytoriów jako środowiska współpracy studentów wielu uczelni wyższych otwartego środowiska Dostęp do tego otwartego środowiska pracy pracy możliwy z platformy macierzystej uczelni studenta !!! 1 platformy i narzędzia Open Source
11
11 luźna integracja InteroperacyjnośćInteroperacyjność łącząca dwa aspekty integracji: –wspólną wymianę danych, –udostępnienie usług przez każdy z systemów loose coupling
12
12 Interoperacyjność
13
13 Interoperacyjność standardy danych (XML, RSS, Atom) protokoły komunikacji (np. APP) APP interfejsy komunikacji (API)
14
14 architektura SOA Niezależne systemy udostępniają usługi wraz z interfejsem.Niezależne systemy udostępniają usługi wraz z interfejsem. Tworzenie aplikacji w oparciu o istniejące programy siecioweTworzenie aplikacji w oparciu o istniejące programy sieciowe usługi sieciowe (Web Services):Web Services sieciowe API komunikaty XML, standard SOAPSOAP architektura zorientowana na usługi
15
15 przykład Integracja repozytoriów oparta o interfejs SQI
16
16 Partnerzy Projektu iCamp Komunikacja Komunikacja między ekspertami różnych: Dziedzin Systemów informatycznych Kultur Języków (krajów)
17
17 Wzorce projektowe Wzorzec projektowy jest to pewien schemat rozwiązania problemu Język wzorców Wzorce pedagogiczne Wzorce integracyjne Wzorce architektoniczne Wzorce informatyczne (design patterns -GoF
18
18 Planowane rezultaty projektu Wykorzystanie, rozbudowa i utworzenie: Sieci narzędzi eLearningowych Integracja (luźno powiązana) systemów, repozytoriów Wzorce projektowe Standardy
19
19 Dziękuję za uwagę! http://www.icamp.eu http://www.cel.agh.edu.pl
20
Wirtualna przestrzeń eLearningowa (iCamp case) Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Dariusz Górka Centrum e-Learningu Akademia Górniczo-Hutnicza http://www.icamp.eu http://www.cel.agh.edu.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.