Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska"— Zapis prezentacji:

1 Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska
BŁĘDY W PROJEKTOWANIU I WYKONAWSTWIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ KONSTRUKCJI TORÓW TRAMWAJOWYCH dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska

2 Geneza problemu początek lat 90-tych:
reforma ustrojowa - zmiany w modelu zarządzania komunikacją zbiorową wprowadzenie gospodarki rynkowej - zbliżenie poziomu cen produktów krajowych i zagranicznych wzrost aktywności producentów z branży torów tramwajowych rozpowszechnienie się wielu nowatorskich rozwiązań - tory tramwajowe: wydzielone z jezdni wbudowane w jezdnię

3 BŁĘDY: . Podparcie szyny . Zamocowanie szyny . Zabudowa szyny

4 Podparcie szyny podstawowy błąd - nieodpowiednia sztywność: przyczyny:
co do samej wartości co do zmienności na długości toru przyczyny: zastosowanie nieodpowiedniego materiału niedokładne wykonanie uproszczenie technologii wykonania - zmiana modelu pracy toru

5 zastosowanie nieodpowiedniego materiału przekładki

6 zastosowanie nieodpowiedniego materiału skokowa zmiana sztywności
Wrocław - skrzyżowanie ul.Traugutta i Krasińskiego, 2003

7 niedokładne wykonanie korygowanie różnic wysokości
Wrocław - ul. Drobnera, 1998

8 niedokładne wykonanie zanieczyszczenia w rowkach
Wrocław - ul. Hubska, 1999

9 zmiana modelu pracy toru wypełnienie pomiędzy podporami
Wrocław - ul. Wyszyńskiego, 2003

10 Zamocowanie szyny tory o ciągłym modelu podparcia

11 zamocowanie szyny łapki Łp

12 zamocowanie szyny łapki torów podsuwnicowych

13 Zabudowa szyny wymagania: szczelność połączenia
wzajemna niezależność ugięć szyny i nawierzchni drogowej

14 zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych
Łódź - skrzyżowanie ul.Legionów i Zachodniej, 2002

15 zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych
Wrocław - pl.Strzegomski, 2005

16 zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych
wkładki z elastycznych tworzyw sztucznych

17 zabudowa szyny poprzeczki torowe
elastyczne okładziny

18 Podsumowanie zastosowanie nowych technologii:
doskonalenie dotychczasowych rozwiązań nowe problemy Wniosek: Początkowy okres eksploatacji nowych rozwiązań konstrukcji torów tramwajowych należy wykorzystać na wychwycenie i usunięcie pojawiających się błędów

19 Wychwycenie i usunięcie błędów
inwestorzy i jednostki badawcze: analizy teoretyczne badania na modelach i obiektach rzeczywistych projektanci i wykonawcy: stosowanie szczegółowych specyfikacji technicznych (SST) producenci i dostawcy: certyfikaty i aprobaty warunki techniczne szkolenia dla pracowników wykonawcy nadzór podczas budowy


Pobierz ppt "Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska"

Podobne prezentacje


Reklamy Google