Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałŚwiętopełk Suchta Został zmieniony 10 lat temu
1
Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska
BŁĘDY W PROJEKTOWANIU I WYKONAWSTWIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ KONSTRUKCJI TORÓW TRAMWAJOWYCH dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska
2
Geneza problemu początek lat 90-tych:
reforma ustrojowa - zmiany w modelu zarządzania komunikacją zbiorową wprowadzenie gospodarki rynkowej - zbliżenie poziomu cen produktów krajowych i zagranicznych wzrost aktywności producentów z branży torów tramwajowych rozpowszechnienie się wielu nowatorskich rozwiązań - tory tramwajowe: wydzielone z jezdni wbudowane w jezdnię
3
BŁĘDY: . Podparcie szyny . Zamocowanie szyny . Zabudowa szyny
4
Podparcie szyny podstawowy błąd - nieodpowiednia sztywność: przyczyny:
co do samej wartości co do zmienności na długości toru przyczyny: zastosowanie nieodpowiedniego materiału niedokładne wykonanie uproszczenie technologii wykonania - zmiana modelu pracy toru
5
zastosowanie nieodpowiedniego materiału przekładki
6
zastosowanie nieodpowiedniego materiału skokowa zmiana sztywności
Wrocław - skrzyżowanie ul.Traugutta i Krasińskiego, 2003
7
niedokładne wykonanie korygowanie różnic wysokości
Wrocław - ul. Drobnera, 1998
8
niedokładne wykonanie zanieczyszczenia w rowkach
Wrocław - ul. Hubska, 1999
9
zmiana modelu pracy toru wypełnienie pomiędzy podporami
Wrocław - ul. Wyszyńskiego, 2003
10
Zamocowanie szyny tory o ciągłym modelu podparcia
11
zamocowanie szyny łapki Łp
12
zamocowanie szyny łapki torów podsuwnicowych
13
Zabudowa szyny wymagania: szczelność połączenia
wzajemna niezależność ugięć szyny i nawierzchni drogowej
14
zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych
Łódź - skrzyżowanie ul.Legionów i Zachodniej, 2002
15
zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych
Wrocław - pl.Strzegomski, 2005
16
zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych
wkładki z elastycznych tworzyw sztucznych
17
zabudowa szyny poprzeczki torowe
elastyczne okładziny
18
Podsumowanie zastosowanie nowych technologii:
doskonalenie dotychczasowych rozwiązań nowe problemy Wniosek: Początkowy okres eksploatacji nowych rozwiązań konstrukcji torów tramwajowych należy wykorzystać na wychwycenie i usunięcie pojawiających się błędów
19
Wychwycenie i usunięcie błędów
inwestorzy i jednostki badawcze: analizy teoretyczne badania na modelach i obiektach rzeczywistych projektanci i wykonawcy: stosowanie szczegółowych specyfikacji technicznych (SST) producenci i dostawcy: certyfikaty i aprobaty warunki techniczne szkolenia dla pracowników wykonawcy nadzór podczas budowy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.