Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Tramwaje w Grenoble
2
http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- grenoble.html
Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: grenoble.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: html
3
Sieć tramwajowa - stan na rok 2008
4 linie: A (1987), B (1990), C (2006), D (2007) 32 km tras
4
Avenue Alsace Lorraine - początek strefy pieszej przy dworcu kolejowym z linią tramwajową przechodzącą przez centrum, ruch kołowy nie jest zupełnie zabroniony ale ograniczony, stoliki kawiarniane tuż obok torowiska
5
Typowy design przystanku - ponieważ pojęcie ścisłej strefy pieszej było jeszcze cały czas aktualne w momencie przywrócenia tramwaju (1987 r.), projektanci starali się utrzymać wrażenie jednorodności powierzchni ulicy, pomimo istnienia torów tramwajowych
6
Na skrzyżowaniu z Cours Jean Jaurès (dużą arterią) tramwaje często muszą czekać na zielone światło, pomimo istnienia tutaj sygnalizacji wzbudzanej
7
Rue Poulat - torowisko pośród uczęszczanej strefy handlowej
8
Rue St-Jacques - zaraz za rogiem, pełne przestrzennej finezji miejsce na linii śródmiejskiej
9
Place Ste-Claire - tutaj jezdnię zachowano i poprowadzono za wiatami
10
Place Notre Dame - tramwaje na linii B przejeżdżają pomiędzy katedrą i fontanną, metr lub dwa od basenu
11
Rue Taulier widziana w kierunku Place Notre-Dame - po lewej widać front zespołu katedry katolickiej
12
Detal nawierzchni torowiska zespolonej z przestrzenią ulicy
13
Rue Général Marchand, linia A (z południa) - klasyczny wagon GEC Alstom, ten sam typ znalazł zastosowanie w Paryżu i w Rouen
14
Place de la Gare - tramwaje przekraczają tereny kolejowe tunelem
15
Tor środkowy jest ślepy - był używany, gdy dworzec kolejowy stanowił krańcówkę jednej z linii
16
Tramwaje obsługują dworzec tak blisko, jak to możliwe ...
17
... po czym robią wielki zawijas ...
18
... aby wjechać na Avenue Alsace Lorraine
19
Przejście między głównym wejściem do dworca a przystankami tramwajów
20
Podjazd pod dworzec widziany z drugiej strony peronów
21
Cours Berriat - detal nawierzchni na węźle linii A i B.
22
Rue Pierre Semard w Europole - po drugiej stronie dworca kolejowego
23
Przystanek przy gmachu sądów (Palais de Justice)
24
Linia przy osiedlu
25
Linia tramwajowa w południowych dzielnicach powojennych, wzniesionych w metropolitarnej skali - mała architektura na Avenue Général Champon
26
Boulevard Maréchal Joffre - w oddali Tour Perret
27
La Tronche - przystanek Grand Sablon z kompleksem użyteczności publicznej i parkingiem P+R
28
La Tronche - most tramwajowy linii B na Izerze
29
Miasteczko uniwersyteckie (Domaine Universitaire) na pograniczu gmin Saint- Martin-d'Hères i Gières, główny przystanek - Bibliothèques Universitaires
30
Jak zwykle we współcześnie projektowanych sieciach tramwajowych, linia bezpośrednio wchodzi do centrum zespołu, który jest właściwie strefą pieszą
31
Plan okolicy na przystanku na Rue d'Alsace w Échirolles
Obsługa nowych osiedli na obrzeżach miasta polega również na "głębokim wejściu" w strukturę, które często znacznie wydłuża trasę tramwaju Plan okolicy na przystanku na Rue d'Alsace w Échirolles
32
Widok trasy na Rue de Normandie
33
Échirolles - przyjazne pieszym okolice przystanku na Rue d'Alsace
34
Échirolles, Avenue de 8 Mai przykład urbanistyki zorientowanej na tramwaj (na dachach budynków po prawej znajdują się parkingi)
35
Częstotliwości na większości linii są imponujące (jak niemal wszędzie na współczesnych sieciach tramwajowych we Francji) - aż do trzech minut w dzień powszedni
36
Rue Poulat - tutaj tramwaj przejeżdża średnio co minutę
37
Plany rozwoju sieci tramwajowej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.