Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSeweryna Byrski Został zmieniony 10 lat temu
1
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
- rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej JOLANTA CIOŁCZYK Przedszkole Miejskie Nr12 w Sosnowcu
2
Mój kontakt z programem miał miejsce na konferencji zorganizowanej przez WOM w Katowicach a następnie brałam udział w szkoleniu prowadzonym przez trenera mgr Elżbietę Kordos w ramach projektu „KLUCZ DO UCZENIA SIĘ – szkolenie dla nauczycieli” na przełomie kwietnia - czerwca 2012r. Dzięki zajęciom z trenerem mogłam nie tylko zapoznać się z programem, poznać zasady prowadzenia zajęć z dziećmi ale również w praktyczny sposób wykorzystać wiedzę i otrzymane materiały. Podczas szkolenia miałam okazję otrzymać bardzo dużo rad i sugestii organizacyjnych do wprowadzania programu w pracy z dziećmi.
3
PRZEBIEG PRAKTYKI zajęcia w grupie 4,5 - latków
Praktyki rozpoczęłam we wrześniu 2012r. a zakończyłam 48 sesję w grudniu 2012r. Zajęcia planuję prowadzić do końca roku szkolnego, bo doceniam jak wiele dają moim wychowankom Z przyczyn organizacyjnych dokonałyśmy z koleżankami podziału i ja zajęłam się wprowadzeniem modułu KONSTUKCJE
4
Przedszkole otrzymało wspaniałe pomoce do realizacji programu, ale oprócz wyposażenia modułowego do realizacji poszczególnych sesji musiałam zgromadzić szereg pomocy są to: Pojemniki z podpisami i etykietami poszczególnych klocków znajdujące się w uporządkowanych szafkach Koszyczki i tacki na klocki do zajęć dla dzieci, Koperty foliowe, klipsy, okulary inspektora Różnego rodzaju zabawki, maskotki itp. które są zróżnicowane wielkością Samochody różnej wielkości Sylweta Boba, pacynki i kukiełki Kartki papieru wraz z rysunkami i planami
5
Nasze pudła i tacki
6
REALIZACJA ZAJĘĆ Z MODUŁEM KONSTRUKCJE
7
Poznajemy rodzinę klocków
8
Nasze wymyślone budowle
9
Budujemy drogi
10
Za ogrodzeniem
11
Efekty pracy modułem KONSTRUKCJE
Wszystkie dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, czerpały z nich wiele radości Zauważyłam, że najchętniej w moich zajęciach brali udział chłopcy szczególnie wśród czterolatków. Dzieci z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia, ale niezwykle dużo inicjatywy, pomysłowości i umiejętności komunikowania się miedzy sobą wykazują podczas zabaw według ich pomysłów, które następowały po każdej zakończonej sesji. Moduł KONSTRUKCJE pozwolił na rozwój ich wyobraźni, koncentracji, uwagi i spostrzegawczości. Trudne nazewnictwo klocków czasami zostaje zastąpione wymyślonymi przez dzieci nazwami np. zamiast „mały graniastosłup o podstawie trójkąta” mówią „mały trójkąt” Cała grupa doskonale sobie radzi z porządkowaniem klocków do odpowiednich, wyznaczonych i opisanych pojemników
12
WNIOSKI Wspieram rozwój dziecka wykorzystując wszystkie jego możliwości. Najlepsze efekty otrzymać można w małej kilkuosobowej grupie. Należy zadbać o to, aby klocki i pomoce do określonych sesji były umieszczone w odpowiednio oznaczonych pojemnikach. Przeprowadzone sesje nie wymagały szczególnych modyfikacji czy zmian.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.