Pobierz prezentację
OpublikowałMarik Szczepankiewicz Został zmieniony 10 lat temu
1
EasyAging – Łatwiejsze wiekowanie rozrachunków w SAP
Prezentacja rozwiązania
2
Istota rozwiązania EasyAging – to autorskie rozwiązanie BCC rozszerzające możliwości standardu funkcjonalności SAP Finanse w zakresie wiekowania należności/ zobowiązań. Narzędzie udostępnia przejrzysty i wygodny w użytkowaniu raport, wszechstronnie prezentujący dane o wielkości i stopniu przeterminowania rozrachunków poszczególnych kontrahentów. EasyAging to jeden z produktów EXTRA BCC. Są to unikalne produkty, pozwalające niewielkim kosztem zwiększyć efektywność wykorzystania systemów SAP. Autorskie funkcjonalności BCC rozszerzające standard systemów SAP oraz narzędzia ułatwiające wdrożenie i rozwój SAP. Wszystko przygotowane w technologii SAP do szybkiego uruchomienia.
3
Jakie potrzeby adresuje produkt
Dostępna w standardzie SAP Finanse funkcjonalność do wiekowania należności i zobowiązań to statyczna lista dokumentów i danych wiekowania niepozwalająca na łatwe przetwarzanie widocznych informacji. Standardowo przedziały wiekowania są ustawiane za pomocą konfiguracji i nie są łatwe do zmiany. REZULTAT: Utrudniona analiza rozrachunków z kontrahentami. Utrudniony podział na rozrachunki przeterminowane i bieżące.
4
Propozycja rozwiązania problemu
Wykorzystanie produktu BCC EasyAging pozwala uzyskać elastyczny raport wiekowania należności/ zobowiązań firmy. Raport którego układ można łatwo dostosować, umożliwiający drążenie danych do list i poszczególnych dokumentów.
5
Funkcje produktu Produkt pozwala wyświetlić raport wiekowania rozrachunków, przy czym: Przedziały wiekowania można zmieniać każdorazowo uruchamiając raport Datę wiekowania, dla której analizę wykona raport można dowolnie ustawiać Układ kolumn raportu można dostosowywać do potrzeb użytkownika (przestawiać, ukrywać, sortować, podsumowywać) i zapamiętywać Raport przetwarza poszczególne pozycje dokumentów, ustalając terminy płatności dla każdej pozycji. W przypadku otwartych płatności częściowych, księgowanych z referencją do faktury, termin płatności zostaje skopiowany z faktury. Dane przed wyświetleniem są agregowane by mogły być wyświetlone w formie przejrzystej tabeli, która zawiera w jednym wierszu pełną strukturę rozrachunków dla jednego kontrahenta w podziale na jednostki i działy gospodarcze oraz walutę dokumentu. Raport umożliwia łatwy eksport swojej zawartości do pliku MS Excel Dla każdej widocznej kwoty można wyświetlić składające się na nią dokumenty. W tym celu należy dwukrotnie kliknąć na dowolnej kwocie. W raporcie możliwe jest także wyświetlenie dokumentów w innym przekroju niż oferuje to list główna. Dla przykładu, jeśli chcemy zobaczyć wszystkie rozrachunki z kontrahentem niezależnie od jednostki gospodarczej, czy działu gospodarczego, wystarczy w liście głównej dwukrotnie kliknąć na dowolne pole które nie jest kwotą. Na ekranie pojawia się nowe pole wyboru umożliwiające określenie dowolnego podzbioru dokumentów, które mają być wyświetlone.
6
Konfiguracja EasyAging poprzez ekran startowy
EasyAging nie wymaga konfiguracji. Zamiast niej zapamiętuje się wariant wywołania transakcji „EasyAging” (/BCC/ZFI_EASY_AGING ).
7
Wygląd raportu EasyAging potrafi wyświetlić wiekowanie w przyjaznym interfejsie listy ALV/Excel (dwuklik = przejście do listy dokumentów FI)
8
Zalety produktu EasyAging
EasyAging jest gotowym do użycia produktem możliwym do użycia w kilka minut po przeniesieniu zlecenia transportowego na system klienta EasyAging jest rozwiązaniem wygodnym i użytecznym – wyświetla dane w przyjaznym dla użytkownika układzie, pozwalającym na analizę danych i weryfikację szczegółów, gdy zaistnieje potrzeba Dzięki wykorzystaniu EasyAging służby finansowe mogą łatwiej podejmować działania w zakresie zmian warunków kredytowania odbiorców, czy wszczęcia procesu windykacyjnego. EasyAging jest przygotowany całkowicie w zarezerwowanej dla BCC przestrzeni nazw, dlatego nie naruszy istniejących w systemie programów, czy konfiguracji
9
Zawartość produktu Bezterminowa licencja na użytkowanie produktu na systemach SAP klienta Pliki zleceń transportowych do wgrania przez administratorów BASIS klienta do systemu SAP wraz z instrukcją instalacji Instrukcja dla użytkownika oprogramowania
10
Informacje techniczne
Rozpoczęcie korzystania z rozwiązania jest możliwe po wgraniu do systemu SAP plików ze zleceniami transportowymi, które BCC dostarcza na płycie CD lub drogą mailową. Od strony technicznej produkt jest rozszerzeniem systemu SAP napisanym w języku ABAP. BCC dołożyło wszelkich starań, by wgranie naszego produktu nie powodowało zmian w istniejącej już konfiguracji lub innych rozszerzeniach SAP. W tym celu elementy produktu są umieszczone w wydzielonej przestrzeni nazw ABAP zarezerwowanej dla BCC. Produkt jest przygotowany dla systemu SAP ERP dla wersji ECC 6.0.
11
Zakup produktu Klient Wybranie produktu w sklepie BCC na stronie BCC Akceptacja licencji próbnej (trial) przez klienta i pobranie wersji trial produktu, zamówienie klucza licencyjnego produktu. BCC generuje i przesyła klucz licencyjny próbny Samodzielna instalacja wersji próbnej (trial) w systemie testowym i wprowadzenie otrzymanego z BCC poprzez tymczasowego klucza licencyjnego. Przetestowanie produktu. Ocena przydatności. Decyzja czy kupić ? Tak Zamówienie wersji pełnej (full) poprzez wysłanie zamówienia i karty licencyjnej do BCC (faksem lub pocztą) lub poprzez stronę WWW BCC wystawia fakturę pro-forma Uregulowanie płatności za wersję pełną produktu BCC przesyła wersję pełną produktu i fakturę Samodzielna instalacja wersji pełnej produktu (full) w systemiach SAP i rozpoczęcie użytkowania zgodnie z instrukcją
12
KONTAKT:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.