Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Zespół Szkół w Dydni 2013
2
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Tematem projektu były: „Ruchome grafiki w Logo Komeniuszu”. Pomysł na realizację takiego działania zrodził się podczas zajęć informatycznych, na których uczniowie wykazywali bardzo duże zainteresowanie tematyką programowania. Projekt realizowała wspólna grupa uczniów z klas drugich i trzecich gimnazjum oraz klasy piątej i szóstej szkoły podstawowej. Liderami grup uczniowskich były uczennice kl. II gimnazjum: Magdalena Drozd i Karolina Toczek. Przed ustaleniem dokładnej tematyki projektu uczniowie podczas burzy mózgów określili czego chcą się nauczyć. Cel ogólny projektu: Poznanie przez uczniów sposobu tworzenia procedur z parametrami na przykładach z zastosowaniem figur geometrycznych. Uczniowie starsi swoją wiedzę i umiejętności przekazują uczniom młodszym.
3
Czym jest LOGO KOMENIUSZ?
LOGO KOMENIUSZ jest komputerowym środowiskiem służacym do tworzenia figur geometrycznych, różnego typu rysunków, animacji, melodii. Umożliwia definiowanie pojęć matematycznych, figur geometrycznych, funkcji i badanie ich właściwości. LOGO KOMENIUSZ doskonale nadaje się do modelowania i symulowania procesów fizycznych, ekonomicznych, biologicznych. Język LOGO KOMENIUSZ tworzą procedury i funkcje pierwotne. Są to słowa, które system LOGO KOMENIUSZ rozumie i wie, jak wykonać.
4
PRZYKŁADY GRAFIK
5
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Plan działań podczas realizacji projektu polegał na przeprowadzeniu trzech lekcji o następującej tematyce: - Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania. - Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem. Lekcja 3: Procedury z dwoma parametrami.
6
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Lekcje odbyły się w marcu, kwietniu i maju. W okresie pomiędzy lekcjami uczniowie wykonali zadania domowe. Monitoring i ewentualna korekta błędów nastąpiła poprzez komunikatory internetowe oraz pocztę elektroniczną. Praca uczniów była oceniana poprzez wpisanie dodatkowych ocen cząstkowych z informatyki. Kryteria oceniania były takie same jak z przedmiotowego systemu oceniania z informatyki.
7
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Podstawy teoretyczne
8
GRAFICZNE PROCEDURY PIERWOTNE
Polecenie Skrót Znaczenie Naprzód np przesuwa zółwia do przodu o daną liczbę np. np 100 Wstecz ws cofa żółwia o daną liczbę np. ws 50 Prawo pw przesuwa żółwia o dany kąt w prawo np. pw 90 Lewo lw przesuwa żółwia o dany kąt w lewo np. lw 90 Podnieś pod podnieś pisak Opuść opu opuść pisak Czyść cs czyści cały ekran z wpisanych procedur i ustawia żółwia na środku Pż pż jeśli jest nie widoczny, pokazuje zółwia Sż sż chowa żółwia Ścieraj ścier przełącza żółwia w tryb mazania Dość dość zakończenie pracy i wyjście z programu Powtórz powtórz powtarza daną operację X razy np. powtórz 4 Kolor pisaka ukp ustala kolor pisaka Grubość pisaka ugp Ustala grubość pisaka
9
POLECENIE SKRÓT ZNACZENIE ustalkolorpisak n ukp n
Zmienia kolor pisaka żółwia. n należy do przedziału od 0 do 15. Kolor czarny to numer 0, a biały to 15. ustaltło n Zmienia kolor tła pola graficznego. ustalgrubośćpisaka n ugp n Narzuca grubość pisaka. ustalwzórmalowania n Określa wzór malowania, który będzie użyty w poleceniu zamaluj. n należy do przedziału od 0 do 6. Malowanie na gładko ma numer 0.
10
Kod kolorów i okno wyboru kolorów
11
Okno grubości linii pisaka:
12
Proste rysunki
13
Poruszanie się w Logo Komeniuszu
14
Poruszanie się w Logo Komeniuszu
15
Procedury w Logo Komeniuszu KWADRAT PROSTOKĄT TRÓJKĄT pż pż pż
np np 50 np. 100 pw 90 pw 90 pw 120 np np np. 100 np np 100 pw 90 pw 90
16
Poruszanie się w Logo Komeniuszu ROMB KOŁO pż np 1 pw 45 pw 1
np ( i tak 360 razy !) pw 135 rozwiązanie za pomocą procedur! np powtórz 360 [ np 1 pw 1 ] pw 45 np 100 pw 135
17
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania. Oto kwadrat1 : bok Oto kwadrat3 : bok Powtórz 4 [np : bok pw 90] pod Już ws : bok/2 lw 90 np. : bok/2 pw 90 opu kwadrat1 : bok Oto kwadrat2 : bok pw 90 np : bok/2 lw 90 np : bok/2 Powtórz 4 [np : bok lw 90] już
18
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania.
19
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 1: Procedura z jednym parametrem i sposoby jej wywoływania.
20
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem. Oto okrąg1 :bok Powtórz 36 [ np :bok pw 10] Już Oto okrąg2 :bok Pod np :bok pw 95 opu Okrąg1 :bok Pod lw 95 ws :bok opu
21
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem.
22
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
- Lekcja 2: Rysowanie okręgów przy pomocy procedury z parametrem.
23
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Lekcja 3: Procedury z dwoma parametrami. Oto prostokąt :a :b Powtórz 2 [ np :a pw 90 np :b pw 90] Już Oto wielokąt :ile :bok Powtórz :ile [np. :bok pw 360/ :ile] już
24
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Efekty prac
25
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Efekty prac
26
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Efekty prac
27
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Efekty prac
28
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Efekty prac
29
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
30
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
31
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
32
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
33
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
34
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
35
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
36
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
37
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
38
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
39
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet
40
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi
41
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi
42
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - moderator
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - moderator
43
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ
Źródła cd=2&hl=pl&ct=clnk&gl=plhttp://kosmok.republika.pl/komeniusz.html Materiały własne
44
Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi
Ruchome grafiki LOGO KOMENIUSZ Szkoła z klasą 2.0 w sieci Internet - Blogi Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.