Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Kryteria analizy systemów transportowych
2
wdrożenie systemu ERTMS / ETCS
ODCINEK TESTOWY wdrożenie systemu ERTMS / ETCS
3
European Railway Train Management System European Train Control System
Składniki systemu ERTMS / ETCS European Railway Train Management System European Train Control System ETCS - system sterowania pociągiem GSM-R - system łączności radiowej między pociągiem i centralą sterowania ETML - europejska warstwa zarządzania ruchem interface - pomiędzy narodowymi systemami zarządzania
4
ERTMS / ETCS - poziom 1 Dąbrowa-Bajon M.: Podstawy sterowania ruchem kolejowym. OW PW, Warszawa 2002
5
Składniki systemu ERTMS / ETCS
MMI Dąbrowa-Bajon M.: Podstawy sterowania ruchem kolejowym. OW PW, Warszawa 2002
6
Główne obszary zobrazowania MMI (Man Machine Interface)
droga hamowania prędkościomierz planowanie prędkość nadzór klawiatura maszynisty
7
M M I
8
ŚRODKI TRANSPORTU ŁĄCZNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ INFRASTRUKTURA
KRYTERIA ANALIZY ŚRODKI TRANSPORTU ŁĄCZNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ INFRASTRUKTURA
9
POCIĄG ŁĄCZNOŚĆ LOKALIZACJA IDENTYFIKACJA INFRASTRUKTURA
KRYTERIA ANALIZY POCIĄG ŁĄCZNOŚĆ LOKALIZACJA IDENTYFIKACJA INFRASTRUKTURA
10
REALIZACJA KRYTERIÓW w systemie ERTMS/ETCS
ŁĄCZNOŚĆ GSM-R LOKALIZACJA balisy IDENTYFIKACJA numer pociągu
11
Są one trudne do ochrony i do utrzymania we właściwym stanie.
Podsystem lokalizacji pociągu wykorzystuje balisy rozproszone równomiernie na obszarze poruszania się pociągów. Są one trudne do ochrony i do utrzymania we właściwym stanie. Oznacza to łatwość destrukcyjnego ingerowania w system sterowania pociągami, a tym samym zagrożenie życia pasażerów
12
Wdrożenie systemu może napotkać trudności związane nie tylko z uzyskaniem odpowiedniej funkcjonalności ale także ze spełnieniem kryteriów zapewniających integralność systemu i jego dalszy rozwój
13
Kolejny etap rozwoju systemu sterowania pociągami oparto na: pojedynczym systemie łączności, pojedynczym systemie lokalizacji tradycyjnym systemie identyfikacji. Na rozłącznie traktowane podsystemy nakłada się – trudny do spełnienia – postulat bardzo wysokiej niezawodności
14
- rezygnując z pomysłu sprzed lat, by zdalnie sterować pociągami
System sterowania pociągami należałoby na nowo przeprojektować, z uwzględnieniem: współczesnych możliwości technicznych, zasadniczych cech systemów transportowych, - rezygnując z pomysłu sprzed lat, by zdalnie sterować pociągami
15
Kryteria analizy systemów transportowych
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.