Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kryteria analizy systemów transportowych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kryteria analizy systemów transportowych"— Zapis prezentacji:

1 Kryteria analizy systemów transportowych

2 wdrożenie systemu ERTMS / ETCS
ODCINEK TESTOWY wdrożenie systemu ERTMS / ETCS

3 European Railway Train Management System European Train Control System
Składniki systemu ERTMS / ETCS European Railway Train Management System European Train Control System ETCS - system sterowania pociągiem GSM-R - system łączności radiowej między pociągiem i centralą sterowania ETML - europejska warstwa zarządzania ruchem interface - pomiędzy narodowymi systemami zarządzania

4 ERTMS / ETCS - poziom 1 Dąbrowa-Bajon M.: Podstawy sterowania ruchem kolejowym. OW PW, Warszawa 2002

5 Składniki systemu ERTMS / ETCS
MMI Dąbrowa-Bajon M.: Podstawy sterowania ruchem kolejowym. OW PW, Warszawa 2002

6 Główne obszary zobrazowania MMI (Man Machine Interface)
droga hamowania prędkościomierz planowanie prędkość nadzór klawiatura maszynisty

7 M M I

8 ŚRODKI TRANSPORTU ŁĄCZNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ INFRASTRUKTURA
KRYTERIA ANALIZY ŚRODKI TRANSPORTU ŁĄCZNOŚĆ DOSTĘPNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ INFRASTRUKTURA

9 POCIĄG ŁĄCZNOŚĆ LOKALIZACJA IDENTYFIKACJA INFRASTRUKTURA
KRYTERIA ANALIZY POCIĄG ŁĄCZNOŚĆ LOKALIZACJA IDENTYFIKACJA INFRASTRUKTURA

10 REALIZACJA KRYTERIÓW w systemie ERTMS/ETCS
ŁĄCZNOŚĆ GSM-R LOKALIZACJA balisy IDENTYFIKACJA numer pociągu

11 Są one trudne do ochrony i do utrzymania we właściwym stanie.
Podsystem lokalizacji pociągu wykorzystuje balisy rozproszone równomiernie na obszarze poruszania się pociągów. Są one trudne do ochrony i do utrzymania we właściwym stanie. Oznacza to łatwość destrukcyjnego ingerowania w system sterowania pociągami, a tym samym zagrożenie życia pasażerów

12 Wdrożenie systemu może napotkać trudności związane nie tylko z uzyskaniem odpowiedniej funkcjonalności ale także ze spełnieniem kryteriów zapewniających integralność systemu i jego dalszy rozwój

13 Kolejny etap rozwoju systemu sterowania pociągami oparto na: pojedynczym systemie łączności, pojedynczym systemie lokalizacji tradycyjnym systemie identyfikacji. Na rozłącznie traktowane podsystemy nakłada się – trudny do spełnienia – postulat bardzo wysokiej niezawodności

14 - rezygnując z pomysłu sprzed lat, by zdalnie sterować pociągami
System sterowania pociągami należałoby na nowo przeprojektować, z uwzględnieniem: współczesnych możliwości technicznych, zasadniczych cech systemów transportowych, - rezygnując z pomysłu sprzed lat, by zdalnie sterować pociągami

15 Kryteria analizy systemów transportowych


Pobierz ppt "Kryteria analizy systemów transportowych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google