Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHenrieta Pazderski Został zmieniony 10 lat temu
1
MŁODZIEŻOWA AKCJA OBYWATELSKA „20 LAT WSPÓLNIE” Edukacja - gimnazjum
2
GIMNAZJUM Gimnazjum – określony typ szkoły średniej,
GIMNAZJUM Gimnazjum – określony typ szkoły średniej, różnej postaci zależnie od epoki i kraju. Gimnazja w polskim systemie oświaty pojawiły się ponownie 1 września 1999 r. Od tego roku gimnazjum to drugi, obowiązkowy poziom kształcenia w Polsce. Uczęszcza do niego młodzież w wieku lat. Nauka w gimnazjum trwa 3 lata i kończy się ogólnopolskim egzaminem, od którego wyników w dużej mierze zależy wybór kolejnej szkoły.
3
Charakterystyka szkolnictwa w gminie Radzionków:
Charakterystyka szkolnictwa w gminie Radzionków: Szkoła Podstawowa nr1 Szkoła Podstawowa nr2 Zespół Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych Gimnazjum nr1 im. Ojca Ludwika Wrodarczyka Zespół Szkół Techniczno-Humanistycznych Zespół Szkół Techniczno-Ekonomicznych Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Śląskich Zespół Szkół Specjalnych
4
W roku 2003 na terenie Szkoły Podstawowej nr4 utworzono Gimnazjum nr2 w Radzionkowie i od tego momentu szkoła nosi nazwę Zespołu Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych w Radzionkowie. Obecnie do naszej szkoły uczęszcza 500 uczniów, w tym 170 gimnazjalistów.
5
Sukcesy naszej szkoły:
Program Comenius – nasz szkoła pracuje razem ze szkołami w Danii, we Włoszech i na Łotwie Europejski Tydzień Młodzieży 2009 na Łotwie Certyfikat ''Szkoła z klasą''
6
Uczniowie naszej szkoły mogą korzystać z różnego rodzaju kół zainteresowań. Oto kilka z nich:
Koło teatralne, Koło rycerskie, Koło gitarowe, Kółko dziennikarskie, Kółko biblioteczne, Zajęcia z informatyki, Koło liturgiczno-pielgrzymkowe, Szkolne Koło Caritas, Zajęcia sportowe.
7
Wywiad z Panią Barbarą Janta – nauczycielem historii w Zespole Szkół Podstawowo- Gimnazjalnych w Radzionkowie
8
Czy pamięta Pani jak wyglądała edukacja 20 lat temu?
Czy pamięta Pani jak wyglądała edukacja 20 lat temu? Dwadzieścia lat temu to był początek mojej kariery zawodowej. No, jako nauczyciel historii miałam narzucone pewne tematy, które musiałam realizować. Nie mówiliśmy wtedy, albo rzadko mówiliśmy, o takich sprawach jak Katyń, jak prześladowania i nie mówiło się o tym, że Polska jest zniewolona, że nie ma suwerenności. Myślę, że to jest dzisiaj dużym plusem, że możemy na ten temat, nauczyciele historii, mówić swobodnie, bez obawy, że coś nam się stanie. Z tym, że jeżeli chodzi o nasze miasteczko Radzionków nie było tutaj jakiegoś takiego nacisku, kontroli, że ktoś tam sprawdzał, słuchał, badał albo prześladowań. Myślę, że to już nie te czasy, że już była taka odwilż i już tak się zaczynały po prostu te wszystkie przemiany, które potem nastąpiły.
9
A czy mogłaby nam Pani powiedzieć jakie były początki tego gimnazjum i co się tutaj zmieniło? Początki były bardzo trudne. Przede wszystkim dlatego, że wszystkie pracownie przedmiotowe, które były, zostały zlikwidowane wcześniej- pracownia chemiczna, fizyczna, bo już w szkole podstawowej takich pracowni nie wymagano, nie były potrzebne, więc w momencie kiedy powstało gimnazjum, z czego bardzo się ucieszyliśmy, trzeba było te wszystkie pracownie na nowo uruchomić. Dało nam to też nową możliwość, bo zakupiliśmy nowy sprzęt, bardziej profesjonalny, już taki na miarę XXI wieku. Początki były trudne. Trzeba było np. uzupełnić lektury, zasób map czy jakiś tam filmów edukacyjnych, ale mimo to, wszystko rodziło się z wielką radością i społeczeństwo i nauczyciele byli z tego fakt bardzo zadowoleni.
11
A czy przez te 20 lat samorząd lokalny zrobił coś aby nauka dla młodzieży w Radzionkowie stała się ciekawsza? No, teraz powiem coś co powinno mi, że tak powiem, przysporzyć sympatii w Radzionkowie, ponieważ od kiedy Radzionków się odłączył (od Bytomia), czyli od 1998 roku, Polska Oświata w Radzionkowie rzeczywiście została zauważona. Na przykład w naszej szkole w tej chwili trwa kolejny remont. Zostały wyremontowane toalety, sala gimnastyczna, powstały boiska Orlik, wymieniane są okna, elewacja. Mamy, że tak powiem, zielone światło u władz gminy w Radzionkowie na zakup różnego rodzaju pomocy i jesteśmy przez nich doceniani i to jest widoczne. Zresztą też to chyba widzicie.
14
Tak. A co Pani sądzi o wprowadzeniu gimnazjum zamiast tego ośmioletniego systemu? Powiem tak, nie pamiętam dokładnie czy to było 11 lat temu, ale wiem na pewno, że pierwszym, że tak powiem, szczurem doświadczalnym gimnazjum była moja córka, a drugim był mój syn. Nie tylko jako nauczyciel, ale jako matka obserwowałam przemiany jakie zachodzą w dzieciach, które przechodziły do gimnazjum. Jako nauczyciel i jako matka stwierdzam, że był to błąd i podtrzymuje to zdanie to dnia dzisiejszego.
15
Prezentację wykonali:
Prezentację wykonali: Marta Kluba Sylwia Mazurkiewicz Agnieszka Sierocińska Magdalena Mocek Arkadiusz Stanisławski
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.