Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
2
Faktoring Bezpieczeństwo i wygoda
Faktoring Bezpieczeństwo i wygoda. Alternatywna forma finansowania rozwoju przedsiębiorstw. Ewa Gawrońska, Kierownik Projektu
3
Grupa Bibby
4
Grupa Bibby 2004 Łączne przychody BLG PLN 1 496,64 mln
Wynik finansowy PLN ,68 mln Suma aktywów PLN 3 785,63 mln Wartość faktorowanych wierzytelności PLN mln Polska PLN 214 mln Liczba klientów ok Przychody 1,14 mld PLN Wynik 94,04 mln PLN Wierzytelności 8,12 mld PLN Polska 14,13 mld PLN
5
Bibby Factors Polska Członek Bibby Financial Services – mocne wsparcie ze strony udziałowców, połączenie warsztatu i doświadczeń brytyjskich ze znajomością polskiego rynku Specjalizacja w obsłudze mniejszych firm (od PLN do rocznego obrotu) oraz firm nowo powstałych Długofalowy partner Niezależność od banku: Szybkość decyzji, indywidualne podejście
6
Faktoring w Polsce Źródło: KIF
7
Firma ABC sp. z o.o. Dobry produkt
Sprzedaż maleje zamrożenie środków w należnościach Problemy z realizacją zamówień klienci odchodzą do konkurencji Dłużnicy coraz bardziej opóźniają płatności brak środków Firma nie może rozwijać sprzedaży Niewystarczający kredyt W jaki sposób zmienić termin płatności od wszystkich odbiorców na 1 dzień? przykład
8
Jak działa faktoring? Dostawca Odbiorca Towar + faktura Różnica
Płatność Kopia faktury Zaliczka Raporty i telefony
9
Jak działa faktoring? NABYWANIE WIERZYTELNOŚCI
W ramach podpisanej umowy faktor nabywa wszystkie faktury wystawione na danego Odbiorcę FINANSOWANIE Na podstawie nabytych wierzytelności, faktor wypłaca zaliczkę PROWADZENIE KONT ODBIORCÓW Faktor ewidencjonuje w swoim systemie faktury wystawione przez Klienta Faktor kontroluje spływ spłat, monituje opóźniających się odbiorców, potwierdza salda z odbiorcami Odbiorcy dokonują zapłaty zawsze na rzecz faktora, ostateczne rozliczenie transakcji następuje po uzyskaniu zapłaty od odbiorcy RAPORTOWANIE Faktor dostarcza na bieżąco informacje nt. odbiorców oraz wzajemnych rozliczeń między klientem i faktorem PRZEJĘCIE RYZYKA NIEWYPŁACALNOŚCI ODBIORCY
11
Efekty Finansowanie pozyskanie kapitału obrotowego, z którym wiąże się mniej procedur dostosowane do poziomu sprzedaży (a więc i potrzeb) utrzymanie sprzedaży przy utrzymaniu korzystnego obrazu bilansu firmy możliwe również w przypadku firm nie posiadających wystarczającej zdolności kredytowej zabezpieczone wierzytelnościami (brak konieczności zabezpieczeń materialnych oraz możliwe dla firm nie posiadających długiej historii i zdolności kredytowej ale posiadającej „dobre” wierzytelności)
12
Efekty Zarządzanie wierzytelnościami
- usprawnienie przepływu środków - dyscyplinowanie odbiorców - zmniejszanie należności przeterminowanych - zwiększona kontrola dzięki dostępowi do raportów faktora Zwiększenie konkurencyjności dzięki oferowaniu korzystniejszych warunków płatności Korzystniejsze warunki zakupów u dostawców Ograniczenie ryzyka handlowego, zmniejszenie ryzyka kosztownej windykacji
13
Jakie wierzytelności? ze sprzedaży produktów trudno psujących się
odpowiednio udokumentowane (karty czasu pracy, listy przewozowe, dokumenty w-z, zamówienia, potwierdzenia odbioru towaru) „sprzedaj i zapomnij” (powtarzalne, niski udział reklamacji) z podstawowego zakresu działalności niski udział zwrotów, brak kompensat
14
Wierzytelności mniej faktorowalne
towary podlegające trendom/modom towary łatwo psujące się; płatności częściowe (prace budowlane, instalatorskie itp.); duże ryzyko reklamacji; projekty indywidualne (architektoniczne, konsulting); trudne do udokumentowania; sprzedaż komisowa
15
Pytania i komentarze
16
Dziękujemy !!!
17
Kontakt : www.bibbyfactors.pl : Info@bibbyfactors.pl
: (022)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.