Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt."— Zapis prezentacji:

1 Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

2 Nazwa szkoły: Gimnazjum Nr 22 w Szczecinie ID grupy: 98/1_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy: Branding,czyli świadome tworzenie marki Semestr/rok szkolny: CZWARTY/2011/2012

3 CEL PREZENTACJI Przestawienie zagadnienia brandingu i związanych z nim działań. Przedstawienie propozycji nowej marki produktów dla młodzieży stworzonej i oferowanej przez młodych twórców, czyli uczniów trzeciej klasy gimnazjum biorących udział w projekcie finansowanym z środków unijnych pod nazwą Z matematyką, fizyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat. Zapoznanie z planowanymi działaniami reklamowymi i działaniami związanymi z dystrybucją.

4 PLAN PREZENTACJI 1. Definicja brandingu 2. Wprowadzenie do badania rynku 3. Wyniki przeprowadzonych badań 4. Wnioski i decyzje 5. Planowane koszty produkcji 6. Kanały dystrybucji 7. Działania reklamowe 8. Podsumowanie

5 BRANDING Budowanie świadomości marki (ang. branding) - technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki. Aby sprzedać skutecznie swoje produkty czy usługi przekaz reklamowy musi być spójny oraz skierowany do konkretnej grupy docelowej. 1ang.marketingowamarki 1 http://pl.wikipedia.org/

6 BADANIE RYNKU Badanie rynku przeprowadzono na próbie 100 uczniów Gimnazjum nr 22 w Szczecinie. Badanie miało formę ankiety, którą przeprowadzono za pomocą interaktywnych pilotów (pytania były wyświetlane na tablicy, uczniowie wybierali odpowiedź poprzez naciśnięcie odpowiedniego klawisza i przesyłali do komputera, dlatego wyniki ankiety były znane bardzo szybko). A oto analiza wyników odpowiedzi na najważniejsze pytania:

7 BADANIE RYNKU

8 BADANIA RYNKU

9

10 BADANIE RYNKU

11 WNIOSKI I DECYZJE Na podstawie przeprowadzonych badań została podjęta decyzja o wprowadzeniu na rynek nowej marki odzieży dla młodzieży o nazwie PINK & BLACK

12 WNIOSKI I DECYZJE Założono, że oferowana odzież nie może być droga, ponieważ odbiorcami są młodzi ludzie, najczęściej uczniowie gimnazjum, nie posiadający stałych dochodów. Potencjalni klienci zdobywają środki na swoje wydatki poprzez: kieszonkowe od rodziców, prace sezonowe, dorywcze (np. roznoszenie ulotek)

13 WNIOSKI I DECYZJE Logo firmy będzie nadrukowywane na wszystkich oferowanych produktach takich jak: t - shirty, bluzy, chusty, etui na sprzęt audio, bransoletki. Ponieważ koszt nadruku logo w postaci całej nazwy marki PINK & BLACK okazał się dość kosztowny, została podjęta decyzja, że logo musi być zmienione. Dokładnie, musi być skrócone, ponieważ nadruk liczony jest od każdego znaku.

14 WNIOSKI I DECYZJE Propozycja nowego logo została przyjęta jednogłośnie.

15 WNIOSKI I DECYZJE T- shirty, bluzy i inna odzież będzie zakupowana w hurtowni. Będą zakupowane tylko białe egzemplarze. Następnie będą one ręcznie farbowane w kolorach czarnym i różowym. Następnie oddawane będą odpowiedniej firmie w celu nadruku logo.

16 PLANOWANE KOSZTY PRODUKCJI Nazwa produktu Cena hurtowa (zł.) Koszt wykonania nadruku (zł.) Koszt farbowania (zł.) Koszty całkowite (zł.) Marża zysku (zł.) Cena zbytu (zł.) t - shirt5,003,002,0010,002,0012,00 bluza15,003,00 21,003,0024,00 chusta3,00 1,507,501,509,00

17 KANAŁY DYSTRYBUCJI 1. Sprzedaż bezpośrednia przez przedstawicieli handlowych (sami uczniowie) 2. Sprzedaż internetowa poprzez jeden z portali handlowych istniejących na rynku w Internecie

18 DZIAŁANIA REKLAMOWE Zaplanowano kampanię reklamową, która będzie przeprowadzona w okresie o 1.02.2012 do 22.02.2012 (termin wybrany ze względu na fakt występowania w datach tylko cyfr 0,1,2).

19 DZIAŁANIA REKLAMOWE Planowane działania: 1. Pokaz prezentacji naszych działań 2. Konkurs na zaprojektowanie dowolnego gadżetu w barwach i z logo nowej marki PINK & BLACK 3. Konkurs na hasło reklamowe 4. Wykonanie i wywieszenie na terenie szkoły plakatów reklamujących nowa markę PINK & BLACK

20 PODSUMOWANIE Tworzenie marki to żmudny proces, który wymaga dokładnych przygotowań. Najważniejsze jest badanie rynku oraz świadomości i potrzeb potencjalnych klientów. Kolejnym elementem jest dobrze przygotowana i zaplanowana kampania reklamowa, która utrwali wśród klientów markę. To od niej zależy cykl życia produktu, jego przedłużenie.

21 Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA


Pobierz ppt "Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt."

Podobne prezentacje


Reklamy Google