Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAlojzy Lewicki Został zmieniony 10 lat temu
1
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Krzysztof Papis Przewodniczący Komisji Coachingu PIFS, certyfikowany coach oraz trener i konsultant zarządzania
2
FAKTY ze ŚWIATA… Z roku na rok na całym świecie zwiększa się liczba firm korzystających z coachingu…
3
KONKRETNY PRZYKŁAD: WIELKA BRYTANIA
Raport Chartered Institute of Personnel and Development wykazał, że: W ciągu ostatnich lat, 79% firm w Wielkiej Brytanii korzystało z coachingu! Wykorzystanie coachingu jako narzędzia rozwoju w ciągu ostatnich kilku lat wzrosło aż o 77%! PYTANIE: Co jest przyczyną tak dużego wzrostu wykorzystywania coachingu przez firmy?
4
Odpowiedź brzmi: SKUTECZNOŚĆ COACHINGU w procesie podnoszeniu efektywności organizacji!
5
WAŻNE BADANIA… Development Dimensions International przeprowadziło w firmach naukowe badania na temat tego jaki wpływ ma coaching na korzystające z niego osoby? 46 % ankietowanych, korzystających z coachingu: stwierdziła, że coaching ma wspaniały wpływ . 45% respondentów, korzystających z coachingu: stwierdziła, że coaching ma umiarkowany wpływ . 8% respondentów, korzystających z coachingu: stwierdziła, że coaching ma mały wpływ . 1% respondentów, korzystających z coachingu: stwierdziła, że ma niewielki wpływ .
6
PODSUMOWUJĄC: 91% osób korzystających z coachingu stwierdziła, że coaching miał znaczący wpływ na ich życie!
7
ROZWÓJ COACHINGU W POLSCE…
z roku na rok powiększa się ilość firm korzystających z usług coachów stale powiększa się ilość coachów zarówno zewnętrznych jak i wewnętrznych, następuje coraz większa profesjonalizacja rynku (m.in wzrost ilości coachów posiadających uznane w świecie certyfikaty, istnieje zauważalna potrzeba edukowania środowiska biznesowego na temat tego czym jest coaching i jakie są jego standardy następuje proces standaryzacji coachingu. Przykładem mogą być prace Komisji Coachingu przy Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych , która w procesie konsultacji społecznych pracuje nad dokumentami: Kodeks Dobrych Praktyk Coachingu, Kodeks Etyczny Coachingu, Opis Usługi Coachingu, Opis Zawodu Coacha,
8
Komisja Coachingu PIFS
Powstała w lutym 2007 roku W prace Komisji angażują się przedstawiciele większości szkół coachingu w Polsce W konsultacjach Komisji uczestniczy ponad 100 coachów z różnych środowisk Grupy Robocze Komisji Coachingu
9
Główne cele Komisji Coachingu PIFS: 1
Główne cele Komisji Coachingu PIFS: 1. Tworzenie i propagowanie standardów usługi coachingu oraz zawodu coacha 2. Tworzenie i propagowanie standardów kształcenia coachów 3. Propagowanie dobrych praktyk 4. Wpływanie na przepisy prawne i sposoby administrowania pieniędzmi publicznymi w obszarze coachingu
10
Co zrobiliśmy? Przygotowaliśmy następujące dokumenty do konsultacji społecznych: 1. Opis kompetencji coacha/Opis zawodu coacha 2. Opis usługi coachingu 3. Kodeks Etyczny Coacha/Kodeks Dobrych Praktyk 4. Kryteria akredytacji dla szkół coachingu
11
Propozycja opisu usługi coachingu… do czego jest potrzebny taki dokument?
12
Propozycja opisu usługi coachingu 1. Definicja 2
Propozycja opisu usługi coachingu 1. Definicja 2. Rezultaty dla klienta 3. Warunki brzegowe 4. Podstawowy podział coachingu (dyrektywny i niedyrektywny) 5. Rodzaje coachingu 6. Mapa procesu: - określanie i redefiniowanie celu/ obszaru pracy. - zawieranie i dostosowywanie kontraktu - realizacja coachingu - dokonywanie przeglądu wyników i postępów,
13
Definicja coachingu…
14
Jedna z najkrótszych definicji…
„Czym jest coaching? W coachingu chodzi o pomaganie ludziom w zdobyciu tego, czego pragną bez robienia tego za nich lub mówienia im, co maja robić”. (CoachWise Model)
15
Definicja ICF (Międzynarodowa Federacja Coachów), najbardziej znana i respektowana międzynarodowa organizacja zrzeszająca coachów Zawodowi coachowie zapewniają trwałe partnerstwo, stworzone, by pomóc klientom osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty w ich Życiu prywatnym i zawodowym. Coachowie pomagają ludziom udoskonalać swoje działania i poprawiać jakość swojego Życia. Coachowie są szkoleni, by słuchać, obserwować i dostosowywać swoje podejście do indywidualnych potrzeb klienta. Szukają u niego rozwiązań i strategii, wierząc, że jest on z natury kreatywny i zaradny. Zadaniem coacha jest zapewnić klientowi wsparcie, umożliwiając mu doskonalenie swoich umiejętności, zasobów i kreatywności, które on już posiada
16
Zapraszam do współpracy w pracach Komisji Coachingu!
17
e-mail: info@krzysztofpapis
Dziękuję za uwagę! Jeśli będą mieli Państwo pytania to zapraszam do kontaktu: Krzysztof Papis tel. (+48)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.