Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWiesława Bąkiewicz Został zmieniony 10 lat temu
1
New Connect – Jak i w jakim celu się tam dostać ? Warszawa 7 grudnia 2012 1
2
Pytania właściciela firmy ? Na jakim etapie rozwoju jest firma? Jaka jest strategia na przyszłość? Czy potrzebuję finansowania? W jakiej formie zaakceptuję dofinasowanie? Jeżeli giełda to dlaczego? NewConnect vs GPW, a może NYSE? 2
3
Case Study Platige Image Platige Image w 2010 15 lat na rynku postprodukcji i animacji 3D Usługi dla branży reklamowej, filmowej, prestiżowe realizacje dla instytucji kulturalnych i agencji rządowych, 10 własnych krótkometrażowych filmów animowanych Forma prawna: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 4 wspólników (J. Sawko i P. Sikora kontrolują 85% kapitału) Zespół ok. 100 grafików 3
4
Case Study Platige Image Platige Image w 2010 Dane finansowe: Obroty spółki 29,4 mln zł Zysk EBITDA 6,4 mln zł Zysk netto 2,4 mln zł Suma bilansowa 17,1 mln zł Brak kredytów, kilka leasingów sprzęt u 4
5
Case Study Platige Image Co dalej ? Perspektywy na 2011 i dalej …. Rynek reklamowy – stagnacja, zmniejszanie, budżetów reklamowych Inne produkcje – brak powtarzalności i przewidywalności, ryzyko braku zleceń Duży potencjał i ambicje artystyczne zespołu Studio za małe do dużych produkcji animowanych o potencjale dystrybucyjnym, za duże na czasy kryzysu 5
6
Kluczowe decyzje – strategia 2015 Zbudowanie studia graficznego o zasięgu globalnym zdolnym do realizacji produkcji pełnometrażowych 6
7
Elementy strategii Budowa zespołu (wzrost zatrudnienia, akwizycje) Przygotowanie infrastruktury (inwestycje w sprzęt, powierzchnię biurową) Rozwijanie unikalnego know-how (systemy IT, zarządzanie projektami) Wejście na nowe rynki Development nowych projektów 7
8
Marzec 2011 - Wnioski Dla zrealizowania strategii i przyspieszenia wzrostu potrzebne jest finansowanie zewnętrzne Opcje dla Spółki – Finansowanie dłużne (kredyty, obligacje) – Kapitał własny – Equity (giełda, private equity) 8
9
NewConnect Krótki proces – pierwszy harmonogram zakładał pozyskanie finansowanie w X 2011 Tańszy niż GPW Łatwiejszy do przeprowadzenia – mniejsze wymagania prawne. Możliwość płynnego dostosowania spółki do działania na rynku finansowym (raportowanie) Docelowy plan przewiduje przejście na GPW 9
10
Cele wejścia na NewConnect Podniesienie kapitału i pozyskanie środków na realizację strategii Uzyskanie obiektywnej wyceny spółki Upublicznienie strategii Spółki w celu uwiarygodnienia wobec strategicznych partnerów Zbudowanie struktury organizacyjnej zdolnej do współpracy z instytucjami finansującymi przyszły rozwój (relacje inwestorskie, raporty finansowe, komunikacja wewnętrzna) 10
11
Cele emisji Adaptacja nieruchomości biurowej – stworzenie nowych stanowisk graficznych Zakup sprzętu i oprogramowania Stworzenie Działu Nowych Technologii Akwizycje Razem 5 mln zł (emisja prywatna – Private Placement) 11
12
Mapa drogowa wejścia na NewConnect Podpisanie umów z Autoryzowanym Doradcą, kancelarią prawną, audytorem Przekształcenie sp. z o.o. w Spółkę Akcyjną Przygotowanie modelu biznesowego (tabelki przekładające strategię na finanse pozwalające wycenić strategię / spółkę). Prognoza. Przygotowanie Dokumentu Informacyjnego Spotkania z potencjalnymi inwestorami (roadshow) 12
13
Mapa drogowa wejścia na NewConnect Zapisy na nowe akcje w ramach oferty prywatnej (max. 99 inwestorów) Zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego przez GPW oraz rejestracja podniesienia kapitału w KRS 13
14
Finał czy początek ? Debiut Giełdowy 14
15
Co się zmieniło w Spółce ? Mamy publicznych inwestorów Ukierunkowanie na wzrost Kwartalnie raportowanie finansowe Regulacje dotyczące przekazywania tzw. raportów bieżących Dobre Praktyki spółek NewConnect Rada Nadzorcza Relacje Inwestorskie (spotkania, serwis www) Public Relations 15
16
Co dalej ? Prognoza 2012 Przychody 45,0 mln zł EBITDA 8,0 mln zł Zysk netto 5,3 mln zł Aktualizacja modelu biznesowego na kolejne lata Analiza korzyści i kosztów przejścia na GPW, przy pozyskaniu nowych środków finansowych 16
17
17 Arkadiusz Dorynek Platige Image S.A. Ul. Racławicka 99 Tel.+48 22 898 29 01 Email: adorynek@platige.comadorynek@platige.com Dziękuję za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.