Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabryŝ Ejsmont Został zmieniony 10 lat temu
1
BRYDŻ SPORTOWY jogging XXI wieku ... NAUKA KULTURA SPORT
2
BRYDŻ - GRA LOGICZNA ZA POMOCĄ KART ...
- LICZ - ZAPAMIĘTUJ - ROZWIJAJ WYOBRAŹNIĘ
3
Brydż robi w naszych czasach zawrotną karierę
Wyszedł z kolebki, którą była ojczyzna wista - Anglia
4
W Polsce brydż zyskał niezwykłą popularność i stał się zjawiskiem kulturowym
Pomimo iż po II wojnie gra w brydża jako wytwór kapitalizmu była zakazana, życie brydżowe nadal kwitło
5
W naszych czasach, świata bez granic, brydż jest szczególną wartością w kontaktach interpersonalnych, biznesowych oraz w nawiązywaniu znajomości
6
Od 30 lat Polacy należą do czołówki światowego brydża
Zdobywają najwyższe laury zarówno w brydżu dorosłych jak i młodzieżowym - co w znacznym stopniu jest zasługą młodzieży z Małopolski
7
Ostatnie lata to rozkwit sekcji brydża młodzieżowego
Ostatnie lata to rozkwit sekcji brydża młodzieżowego. Liczna kadra nauczycielska i trenerska dostrzega cenne zalety tej dyscypliny jako znakomitego stymulatora rozwoju intelektualnego a także kulturowego młodzieży, organizuje klasy sportowe oraz sekcje i kluby uczniowskie.
8
LICZBA ZAREJESTROWANYCH W PZBS ZAWODNIKÓW W KATEGORIACH MŁODZIEŻOWYCH W ROKU 2008
9
Przekrój liczby zawodników PZBS (młodzież w latach 2003 – 2008, prognoza na rok 2009)
10
Rozwijane cechy osobnicze:. - doskonalenie procesu zapamiętywania
Rozwijane cechy osobnicze: - doskonalenie procesu zapamiętywania - nauka logicznego myślenia - doskonalenie umiejętności analizy danych i kojarzenia faktów - rozwijanie wyobraźni, myślenia abstrakcyjnego i wnioskowania negatywnego
11
Trenując i grając w brydża, uczymy się:. - rachunku prawdopodobieństwa
Trenując i grając w brydża, uczymy się: - rachunku prawdopodobieństwa - logiki - psychologii - teorii informacji - teorii gier - teorii decyzji
12
- ponoszenia konsekwencji podejmowanych decyzji - zachowania w obliczu niespodzianek, czasem przykrych - współpracy w zespole ludzkim - szacunku dla partnera i przeciwników
13
Uczeń-brydżysta: łatwiej rozwiązuje zadania i problemy zyskuje widoczną progresję wyników uczenia się wkłada mniej wysiłku i pracy w uzyskanie wyników w nauce uzyskuje wyższe wyniki konkursów i olimpiad przedmiotowych, nie tylko w przedmiotach ścisłych integruje się z grupami rówieśniczych poza środowiskiem szkolnym, również poza granicami kraju
14
Pierwsze klasy sportowe w szkołach średnich
utworzono w Warszawie i Słupsku na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych W roku 2001 powstała w szkole sportowej w Oświęcimiu klasa z brydżem sportowym
15
Od trzech lat we Wrocławiu funkcjonują
klasy sportowe o profilu brydżowym w gimnazjum i liceum W kilku ośrodkach, m.in. w Szamotułach, Olsztynie, Ciechanowie prowadzi się przygotowania do utworzenia takich klas
16
Najcenniejsze laury na arenie międzynarodowej uczniów-brydżystów:
Ostatnie lata to pasmo sukcesów brydża młodzieżowego Najcenniejsze laury na arenie międzynarodowej uczniów-brydżystów: 2000r. - Drużynowe Mistrzostwa Europy - Antalaya, Turcja złoty medal 2002r. - Drużynowe Mistrzostwa Europy - Torquay, Anglia srebrny medal 2004r. - Drużynowe Mistrzostwa Europy - Praga, Czechy złoty medal
17
2004r. - Drużynowe Mistrzostwa Świata Młodzieży Szkolnej Nowy Jork, USA - złoty medal
2005r. - Drużynowe Mistrzostwa Europy - Riccione, Włochy złoty medal
18
2006r. - Drużynowe Mistrzostwa Świata Młodzieży Szkolnej Bangkok, Tajlandia - brązowy medal
2007r. - Drużynowe Mistrzostwa Europy – Jesolo, Włochy złoty medal 2008 r - Drużynowe Mistrzostwa Świata Młodzieży Szkolnej Pekin, Chiny - IX miejsce
19
Quae nobiscum creverunt (z łac
Quae nobiscum creverunt (z łac. łatwo bowiem kształtować jeszcze młode dusze, trudno natomiast ukrócić wady, które urosły wraz z nami) - Seneka
20
Dziękuję za uwagę Leszek Nowak Kraków - Polska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.