Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Consumer Insight Joanna Płuciennik
2
Insight- czym jest? „Identyfikacja prawdziwej, znaczącej i niezaspokojonej w dostatecznym stopniu potrzeby odbiorcy„ Jacek Pogorzelski Głębokie, często nagłe zrozumienie sytuacji problemowej Wnikliwe odkrycie motywacji konsumentów Inspiracja, która może stać się w innowacją Bezdyskusyjny, porywający
3
Insight – czym jest? „Wyprowadzone z obserwacji zachowań zrozumienie ludzkich potrzeb, które stanowi przesłankę do praktycznych, udanych działań na rynku. Insight nie dotyczy wyłącznie konsumenta, może to być również prawda o produkcie, kategorii bądź marce.” TNS Pentor
4
Wyjście poza konwencję
Jak go szukać? Opinie konsumentów, wyniki badań Pytanie nie wystarczy – bywa poza świadomością. Trzeba być otwartym na wewnętrzny głos, nasłuchiwać. Introspekcja, codzienność Laddering Wyjście poza konwencję Najpierw obserwacja potem pytania etnografia
5
Automatyzm usypia czujność nie patrz na innych przez pryzmat „Ja”
Tropy uważaj na Stereotypy Automatyzm usypia czujność przede wszystkim Uczciwość nie patrz na innych przez pryzmat „Ja”
6
Po co? Insight jest impulsem do pewnej inspiracji, która przeradza się w innowację Lisa Fortini-Campbell. Identyfikacja Uwiarygodnienie Autorefleksja Odkrywa nowe możliwości biznesowe. Wykorzystanie insightu w komunikacji przynosi wiele korzyści. Konsument identyfikuje się z daną sytuacją, rozpoznaje w niej samego siebie, uwiarygodnia przekaz i w konsekwencji buduje emocjonalny związek z reklamowanym produktem. Przekaz oparty na insight’cie jest również atrakcyjny dla konsumenta, ponieważ potwierdza lub wskazuje elementy autorefleksji, które są dla odbiorcy bardzo cenne. Aby wiedzieć więcej – niż konkurencja, niż klient.
7
INSIGHT Głęboki Unikatowy Podstawa dla działań Osadzony w realiach grupy docelowej
8
Warto poczytać… R. Kozielski, Insight czyli wyczucie klienta, G. Osóbka, Insight czyli zrozumienie konsumenta, Rozmowa z Krzysztofem Albrychiewiczem, Daj się wygadać produktowi, T. Żórawski, Insight konsumencki - skuteczne działanie marketingowe?, M. Staniszewski, Olśnienie klientem, I. Rudak, O insightach słów jeszcze kilka…,
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.