Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kierunki rozwoju informatyki w przedsiębiorstwach multienergetycznych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kierunki rozwoju informatyki w przedsiębiorstwach multienergetycznych"— Zapis prezentacji:

1 Kierunki rozwoju informatyki w przedsiębiorstwach multienergetycznych
Aleksandra Czopik

2 Agenda Wprowadzenie Wizja Korzyści Rozwiązanie SPIN Podsumowanie

3 Wprowadzenie Ustawa o samorządzie terytorialnym z 8.03.1990
Prawo Energetyczne z Ustawa o zagospodarowaniu przestrzennym z Polityka przedsiębiorstw infrastrukturalnych

4 Przedsiębiorstwo multienergetyczne
Przedsiębiorstwo multienergetyczne (PM) – przedsiębiorstwo działające na lokalnym rynku energii, świadczące zintegrowane usługi: Produkcji ciepła i energii elektrycznej, Dystrybucji ciepła, energii elektrycznej i gazu, Produkcji, pozyskiwania, przetwarzania i dystrybucji biopaliw, Zarządzania infrastrukturą komunalną, Zarządzania środowiskiem i jego ochroną Teleinformatyczne i internetowe

5 Organizacja PM Inwestorzy strategiczni (elektrownie, elektrociepłownie, zakłady energetyczne, firmy teleinformatyczne) Udostępnienie sieci przesyłowej Transfer know-how Gmina Opracowywanie założeń zagospodarowania przestrzennego gminy Plan zaopatrzenia gminy w ciepło, wodę, energię elektryczną i gaz Udostępnienie sieci ciepłowniczej i źródeł ciepła Możliwość korzystania ze środków UE (programy ISPA i SAPARD)

6 Co stoi na przeszkodzie?
Słabe tempo prywatyzacji polskiego sektora energetycznego Mentalność kadry zarządzającej u potencjalnych inwestorów strategicznych Podział kosztów obsługi klienta pomiędzy partnerami PM Ograniczenia prawne

7 Wizja

8 Stan obecny

9 Wizja przyszłości Faktura VAT za okres 09.10.2002 Do zapłaty 345,67
Specyfikacja do faktury VAT Energia Elektryczna Gaz Woda Ciepło Telefon Internet Telewizja kablowa

10 Jak najczęściej opłacasz swoje rachunki?
Co o tym sądzą klienci? Jak najczęściej opłacasz swoje rachunki? Źródło: Bankier.pl, BillNet Inne 2% Na poczcie 30% W BOK wystawcy rachunku 7% W oddziale banku 21% Zlecenie stałe lub polecenie pobrania 19% Internet banking 21%

11 Co o tym sądzą klienci? Wysokość miesięcznych prowizji
z tytułu rachunków za media Do 10 PLN 5% Powyżej 30 PLN 7% PLN 25% 20 – 30 PLN 63% Źródło: badania własne

12 Co o tym sądzą klienci? Czy byłbyś zainteresowany usługą, za pośrednictwem której mógłbyś otrzymywać jeden rachunek za telefon, prąd, gaz itp. w formie elektronicznej, oglądać je ze szczegółami i opłacać z jednej strony internetowej? Nie 7% Nie mam zdania 9% Tak 84% Źródło: Bankier.pl, BillNet

13 Wielomedialny system billingowy

14 Korzyści rozwiązania Ograniczenie kosztów
Jeden system bilingowy obsługujący wszystkie podmioty wchodzące w skład PM Realizacja efektów skali Zebranie w jednym miejscu kompleksowej informacji o wszystkich klientach PM Dane rozliczeniowe Dane finansowo-księgowe Dane marketingowe

15 Funkcjonalność systemu
Dostosowanie systemu do struktury organizacyjnej każdego klienta Niezależny opis rozliczanego medium Daleko posunięta parametryzacja pozwalająca na rozliczanie dowolnego medium Dowolność w konstruowaniu umów Zdolność do pobierania danych o zużyciu z różnych systemów pomiarowych Możliwość taryfikowania zużycia mediów w czasie rzeczywistym Konieczność zapewnienia przesyłania danych o zużyciu medium w trybie on-line Elastyczne definiowanie cenników i taryf

16 Funkcjonalność systemu
Oddzielenie modułu fakturowania od modułu billingu, co pozwoli na: Generowanie skonsolidowanej faktury VAT za wszystkie media Możliwość opłacania zużycia poszczególnych mediów przez różnych płatników Tworzenie specyfikacji do faktury VAT wg różnych kryteriów Możliwość zapewnienia wielu różnych cykli fakturowania

17 Funkcjonalność systemu
Sporządzanie i emitowanie rachunków częściowych System rabatowy niezależny od medium Zniżki wolumenowe i typu cross-discount EBPP Prezentacja rachunków w serwisach internetowych wystawcy Możliwość opłacania rachunków drogą elektroniczną Windykacja Różnorodne ścieżki windykacyjne

18 Outsourcing

19 Filozofia outsourcingu
Outsourcing IT to przekazanie firmie zewnętrznej prowadzenia kompleksowej obsługi informatycznej, obejmującej: Zakup, instalację oraz serwis sprzętu Wdrożenie i bieżącą opiekę nad działającym oprogramowaniem

20 Korzyści outsourcingu IT
Redukcja kosztów Brak potrzeby ponoszenia nakładów na platformę sprzętową, kadrę informatyczną Poprawa efektywności i niezawodności procesów wspomagających główną działalność Dostęp do najnowocześniejszych technologii i rozwiązań Łatwość analizy i możliwość dokładnego planowania kosztów Przesunięcie ciężaru odpowiedzialności na firmę zewnętrzną Profesjonalne zabezpieczenie danych

21 Oferta SPIN systemów billingowych dla sektora
Jesteśmy uznanym dostawcą systemów billingowych dla sektora telekomunikacyjnego (100% TP S.A.) i energetycznego (15% rynku) Posiadamy doświadczenie w świadczeniu usług outsourcingowych Nasze rozwiązanie to: Wielomedialny system billingowy Outsourcing systemu obsługi klienta Projekt i budowa systemu Bieżąca opieka nad systemem Stały up-grade systemu

22 Aleksandra Czopik aczopik@spinet.com.pl
Dziękuję za uwagę Aleksandra Czopik


Pobierz ppt "Kierunki rozwoju informatyki w przedsiębiorstwach multienergetycznych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google