Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szymon Jasina Michał Lipiński

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szymon Jasina Michał Lipiński"— Zapis prezentacji:

1 Szymon Jasina Michał Lipiński
Wearable interfaces Szymon Jasina Michał Lipiński

2 Plan prezentacji Wstęp Wearable technology Wearable interfaces
Przykładowe systemy Podsumowanie

3 Wstęp Elektroniczne urządzenia, które mogą być noszone przez człowieka to wcale nie nowy wynalazek, ale na jego rozwój kluczowy wpływ ma przede wszystkim jego miniaturyzacja.

4 Wstęp Takie urządzenia to m.in.: specjalne okulary
zaawansowane aparaty słuchowe sensory monitorujące stan pacjenta urządzenia wspomagające pacjenta w codziennych czynnościach

5 Wstęp Urządzenia te muszą być autonomiczne i bezinwazyjne dla ciała pacjenta (stąd nazwa – 'wearable' – 'możliwe do noszenia'), co oznacza fizyczne przymocowanie do ciała bądź ubrania pacjenta. Idealne wymagania: minimalna wielkość minimalna waga funkcjonalność i ergonomiczność wydajne i żywotne zasilanie komfort

6 Wearable technology Typowe urządzenie jest zbudowane z:
interfejsów wejściowych (pobieranie danych o stanie psychofizycznym pacjenta i informacji z zewnątrz poprzez odpowiednie sensory) procesora (przetwarzanie otrzymanych informacji w czasie rzeczywistym, generowanie odpowiednich działań-monitoring, alerty etc.) interfejsów wyjściowych (wykonujące działania zlecone przez CPU)

7 Wearable technology zegarki z kalkulatorem (pierwsze popularne urządzenia elektroniczne noszone przez ludzi) wearable computers hełmy i okulary wyświetlające obraz (możliwość wykorzystania HUD) urządzenia audio – słuchawki, mikrofony (między innymi zastosowanie Bluetooth) urządzenia medyczne, w tym pomiarowe dla pacjentów, ale też sportowców

8 Wearable technology

9 Wearable interfaces Interfejsy wyjściowe:
obraz – head mounted display (HMD): okulary hełmy VR head-up display (HUD) helmet mounted display noktowizory zastosowania medyczne (protezy wzroku) dźwięk: słuchawki mikrofony zastosowania medyczne (protezy słuchu)

10 Okulary

11 Virtual reality okulary stereoskopowe słuchawki rękawice
omnikierunkowa bieżnia haptyka (force-feedback) inne

12 Virtual reality

13 Head-up display (HUD) Typy wyświetlaczy: stałe nahełmowe Zastosowania:
samoloty samochody żołnierze piechoty komercyjne

14 Head-up display (HUD)

15 Helmet mounted display
Wyświetlanie informacji, ale też pobieranie położenia głowy lub linii wzroku.

16 Eyetap urządzenie noszone na oku jest dwustronne
ma kamerę rejestrującą obraz, jak i wyświetlacz dla oka uzupełnienie obrazu widzianego o komputerowe dodatki informacje w czasie rzeczywistym, np. statystyki sportowców w czasie oglądanego meczu możliwość wysyłania bezpośrednich sygnałów na odpowiednie części siatkówki, które są sprawne.

17 Eyetap

18 Słuchawki i mikrofony

19 Protezy słuchu odpowiedzialne za poprawę jakości słyszanego sygnału
zwiększenie SNR zwiększenie głośności właściwego dźwięku eliminacja szumu uwydatnienie sygnału na uszkodzonych częstotliwościach bardzo zaawansowane – dla ludzi całkowicie niesłyszących (bionic ear) stymulacja nerwów impulsami elektrycznymi

20 Protezy słuchu

21 Wearable artificial kidney
sztuczna nerka w pełni elektroniczny system składający się z pasa i wodoodpornego zbiornika, który przechowuje wymienne rurki dializujące pacjent monitoruje swój stan i kontroluje terapię używające przenośnego podręcznego pilota lub komputera możliwa nieprzerwana filtracja, spełniająca funkcję zdrowej nerki nie wymaga obsługi przez pacjenta oprócz wymiany tzw. cartridge'y uzupełniane porcje protein i witamin

22 Sensory biomedyczne

23 Lifelog zapis życia obraz (zdjęcia lub wideo) dźwięk
położenie (GPS, punkty WiFi) akcelerometr możliwość zapisywania komentarzy interakcja pomiędzy czujnikami, a rejestratorami

24 Lifelog

25 SixthSense szósty zmysł
to interfejs gestowy będący swoistym pomostem pomiędzy światem wirtualnym a rzeczywistym składa się z kieszonkowego projektora, lustra i kamery projektor pozwala wyświetlać przydatne informacje, mapy, video, interfejsy na dowolnej powierzchni- np. ścianie, ręce, gazecie kamera rozpoznaje specjalne gesty dłoni uruchamiające poszczególne aplikacje przykładowe gesty: kółko – – mail, lupa – mapa teraz na kartce papieru można oglądać wiadomości etc.

26 SixthSense

27 SixthSense

28 Podsumowanie zastosowania medyczna umożliwiają mobilność chorego
coraz bardziej zaawansowane protezy wzroku i słuchu zastosowania militarne coraz większa popularność urządzeń mobilnych możliwość większej interakcji z urządzeniem większa moc obliczeniowa pozwala na bardziej zaawansowane urządzenia przyszłość należy do wearable interfaces

29 Pytania ?

30 Dziękujemy za uwagę.


Pobierz ppt "Szymon Jasina Michał Lipiński"

Podobne prezentacje


Reklamy Google