Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZłota Chodorowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Tworzenie aplikacji graficznych na przykładzie programu GregEditor
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Grzegorz Majda Tworzenie aplikacji graficznych na przykładzie programu GregEditor Opiekun pracy dyplomowej dr Jacek Matulewski Zakład Mechaniki Kwantowej Toruń 2011
2
Cel pracy Głównym celem pracy było wykonanie prostej przeglądarki zdjęć w środowisku Borland C++ Builder wraz z instalatorem. Praca ma formę tutorialu pozwalającego w dużym stopniu odtworzyć proces tworzenia projektu wraz z instalatorem
3
Proces tworzenia aplikacji Windows
a) Utworzenie projektu (nazwanie projektu, wskazanie katalogu w którym przechowywane będą wszystkie pliki składające się na projekt). Na tym etapie tworzone jest (automatycznie) główne okno aplikacji i główne pliki źródłowe aplikacji. b) Dodanie obiektów kontrolnych do głównego okna aplikacji (menu, napisy, pola tekstowe, przyciski itp.). c) Utworzenie okien dodatkowych posiadających również obiekty kontrolne, które należy zdefiniować. Okna dodatkowe najczęściej są aktywowane przez okno główne aplikacji (są aktywowane w metodach obsługi zdarzeń obiektów kontrolnych), np.: zdarzenie "kliknięcie na przycisku" w głównym oknie aplikacji spowoduje uruchomienie (aktywowanie) okna dodatkowego. d) Zdefiniowanie odpowiednich "zdarzeń" i przypisanie ich do obiektów kontrolnych, np. zdefiniowanie metody (funkcji, procedury), która zostanie wykonana po kliknięciu na przycisku. e) Skompilowanie i uruchomienie (jeżeli nie ma błędów) oraz przetestowanie działania aplikacji.
4
Środowisko Borland C++ Builder
Borland C++ Builder jest zintegrowanym środowiskiem programistycznym (IDE – ang. Integrated Development Environment), stanowiącym zbiór niezbędnych narzędzi pomocnych w szybkim tworzeniu aplikacji.
5
Główne elementy środowiska Borland C++ Builder
Object TreeView Object Inspector
6
Formularz
7
Okno edycji kodu Paleta komponentów
8
Kreator do tworzenia instalatora
Interfejs programu Install Creator 2.0 build 38
9
Instalacja programu
10
Instalacja programu c.d.
11
Po instalacji
12
Okno programu GregEditor
13
Budowa programu - menu Menu ‘Plik’ – pozwala otworzyć obraz bmp, zapisać zmiany, opuścić program; Menu ‘Narzędzia’ –pozwala zastosować wybrane przekształcenia, efekty jak również zawiera możliwość uruchomienia histogramu obrazu; Menu ‘Pomoc-> O programie’ – zawiera informacje na temat autora programu;
14
Budowa programu – pasek narzędzi
Pasek narzędzi zawiera wszystkie narzędzia dostępne w menu
15
Budowa programu – paleta pędzla
Paleta pędzla umożliwia: określenie szerokości końcówki pędzla wybór koloru dla pędzla przy użyciu palety kolorów wybór koloru z użyciem trybu RGB pozwala usunąć obraz bmp
16
Narzędzia programu Otwórz Zapisz Zapisz jako Koniec Odbicie w pionie
Odbicie w poziomie Obrót w lewo Obrót w prawo Odcienie szarości Kontrast Jasność Progowanie Negatyw Sepia Histogram Pędzel
17
Przykłady działania wybranych narzędzi
Oryginalny obraz
18
Obrót obrazu W lewo W prawo
19
Odbicie obrazu W pionie W poziomie
20
Odcienie szarości
21
Kontrast
22
Jasność
23
Progowanie
24
Negatyw
25
Sepia
26
Histogram
27
Pędzel
28
O programie
29
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.