Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMieczysława Czak Został zmieniony 10 lat temu
1
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
DZIECI 3 -4-LETNICH
2
Kilka słów o bezpieczeństwie
Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom stanowi podstawowe zadanie, przed którym stoją dorośli. Wraz z rozwojem dziecka i jego samodzielności musimy coraz bardziej liczyć się z koniecznością wyposażania go w umiejętności przewidywania zagrożeń oraz ich unikania. Jak wykazują dane uzyskane przez jednostki Policji dochodzi do wielu negatywnych, czasami wręcz tragicznych zdarzeń z udziałem dzieci. Są to przede wszystkim wypadki komunikacyjne, pogryzienia przez psy, czy zdarzenia o charakterze uprowadzenia i wykorzystania seksualnego.
3
Kilka słów o programie „Bezpieczny Przedszkolak”
Podstawowym celem programu „Bezpieczny Przedszkolak” jest ograniczenie ilości niebezpiecznych zdarzeń z udziałem dzieci. Koordynatorem programu jest Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA Oddział Białostocki Program zawiera pięć bloków tematycznych: Trudne słowo – bezpieczeństwo. Mój przyjaciel w mundurze Uczę się zasad ruchu drogowego Obcy – niebezpieczny Program obejmuje edukację nie tylko dzieci w wieku przedszkolnym, lecz także ich rodziców.
4
Bezpieczny Przedszkolak w Przedszkolu Samorządowym nr 55
z Oddziałami Integracyjnymi w Białymstoku Programem objęte są dzieci w wieku 3 – 4 lat w oddziale integracyjnym II „Misie”. Realizatorkami programu są nauczycielki : mgr Urszula Korbut oraz mgr Iwona Grygorowicz Realizacja programu rozpoczęła się w dniu 4 luty 2010 roku. Zajęcia odbywają się raz na tydzień i trwają ok. 20 minut. W trakcie tygodnia w czasie zajęć porannych lub popołudniowych dodatkowo utrwalane są treści programowe w formie zabawowej.
5
Podczas pierwszych zajęć dzieci dyskutowały z pacynką Bęckiem o sytuacjach, przedmiotach i miejscach bezpiecznych i niebezpiecznych w przedszkolu i poza nim. Brały udział w quizie pt. „Jak bezpiecznie bawić się?”, odpowiadały na pytania nauczycielki za pomocą specjalnych „lizaków”.
6
W czasie zajęć pt. „Pies na mojej drodze” dzieci spotkały się z przesympatycznym pluszowym dalmatyńczykiem Azorkiem. „Misie” rozmawiały z nim o tym jak zachowywać się w kontaktach z napotkanymi psami. Wtedy też poznały dwie podstawowe postawy ciała, jakie trzeba przyjąć kiedy grozi nam ugryzienie przez psa: boczna i żółwia.
7
Tego dnia dzieci wybrały się w podróż różnymi środkami lokomocji. Na swej drodze napotkały pieski, które zachowywały się w różny sposób. Niektóre z nich machały wesoło ogonkami, inne uciekły na sam widok dzieci, ale były też takie które warczały i marszczyły swoje pyski i głośno szczekały. Jednak dzieci już wiedziały jak zachować się wobec psa i przyjmowały odpowiednie pozycje. Potem malowały swoje przeżycia z podróży.
8
„Obcy – niebezpieczny” – to kolejne zajęcia z cyklu „Bezpieczny Przedszkolak”. Dzieci miały możliwość uczestniczyć w mini przedstawieniu teatralnym pt. „Czerwony Kapturek”. Następnie brały udział w scenkach dramowych związanych z prawidłowym zachowaniem się wobec obcych osób. Dzieci wiedzą już nie nie powinno się ufać osobom, których się nie zna. W czasie zabawy „Tak – Nie” dzieci utrwalały sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.