Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMichał Lejman Został zmieniony 10 lat temu
1
Marketing szeptany i możliwości jego zastosowania w przedsiębiorczości akademickiej
dr Tomasz Grzyb Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu
2
Historia sierżanta Jonesa
4
Dlaczego skuteczny? 90% osób ufa swoim krewnym, 82% ufa znajomym. 14% ufa reklamom i 8% gwiazdom. Źródło: Yankelovich / Henley Centre, 2008 61% osób twierdzi, że używa takich produktów jak ich znajomi. Źródło: Henley Centre, 2008 92% mężczyzn i 95% kobiet stwierdziło, że dokonało zakupu pod wpływem opinii przyjaciela. 69% mężczyzn i 74% kobiet stwierdziło, że dokonało zakupu pod wpływem reklamy telewizyjnej. Źródło: Word of Mouth Marketing Forecast , PQ Media
5
Czym jest marketing szeptany?
Buzz marketing, whisper marketing, word of mouth marketing Definicja (według WOMMA – Word of Mouth Marketing Association) – „prowokowanie ludzi do rozmów o twoich produktach lub usługach i ułatwianie im wymiany swoich opinii”.
6
Narzędzia marketingu szeptanego
(niektóre) Marketing wirusowy Event marketing Brand blogging Trendsetting
7
Marketing wirusowy Wykorzystywanie zabawnych czy interesujących komunikatów przesyłanych następnie przez samych użytkowników („zakazane reklamy”)
9
Event marketing Promowanie produktów lub usług poprzez „samonagłaśniające się” wydarzenia
12
Brand blogging Tworzenie branżowych blogów i skupiających się wokół nich społeczności
15
Trendsetting Promowanie produktów i usług poprzez liderów opinii
16
Jak rozprzestrzeniają się innowacje?
Dwa najbardziej znane modele: Krzywa Rogersa Krzywa Bassa
17
Krzywa Rogersa
18
Krzywa Bassa
19
Potencjalne narzędzia
„Strategie skutecznej promocji przedsiębiorczości akademickiej” – projekt realizowany w WSZiA w Opolu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.