Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMieszko Jarczewski Został zmieniony 10 lat temu
1
System generowania wzorów matematycznych MathML
Dyplomant: Krzysztof Bielec Promotor: dr inż. Marcin Tomana Kierunek studiów: Informatyka Specjalność: Systemy informatyczne Bielsko-Biała, 2010 Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, 2010
2
Geneza Technika wymiany danych pomiędzy programami
Technika OLE , Pliki XML, Standard MathML Wymiana wzorami matematycznymi pomiędzy użytkownikami pliki graficzne JPG, PNG lub GIF, pliki wektorowe SVG, pliki MathML
3
Teza pracy Przy pomocy zaprojektowanego i zbudowanego systemu generowania wzorów matematycznych MathML możliwe będzie podczas redakcji książek automatyzowanie procesu konwersji równań z formatu XML na różne inne formaty takie jak JPG, czy SVG.
4
Cele Aplikacja internetowa obsługiwana przez protokół HTTP
Konwertowanie plików ASCIIMath na MathML Sprawdzanie poprawności plików XML Generowania wzorów matematycznych w postaci obrazów
5
Grafika rastrowa PNG, GIF, JPG
Analiza rozwiązań Analiza obecnych rozwiązań nasuwa wniosek że brakuje oprogramowania, które działa niezależnie od środowiska w którym pracuje użytkownik oraz oprogramowania pozwalającego na przetwarzanie dużej ilości plików. Schemat procesu generowania ASCIMath MathML Grafika wektorowa SVG Grafika rastrowa PNG, GIF, JPG
6
Koncepcja działania systemu
Pliki graficzne Windows Linux Mac Os Inny system
7
Schemat działania programu.
8
Przykład działania programu
9
Wynik pracy programu
10
Możliwe zastosowania Komercyjne:
systemy przetwarzania tekstu takie jak edytory tekstowe czy specjalistyczne oprogramowanie używane w procesach składu książek, czasopism itp. Dydaktyczne: przedmioty matematyki w których do edukacji jest wykorzystywane oprogramowanie np. platwormy edukacyjne jak Moodle, programy do przetwarzania wzorów matematycznych czy też do opracowywania materiałów edukacyjnych.
11
Wnioski System działa, jako strona internetowa;
System sprawdza poprawność plików XML; Program konwertuje język ASCIIMath na język MathML; Generowanie plików graficznych na podstawie plików ASCIIMath lub MathML; Użytkownik może przesłać do systemu serię plików, które zostaną przetworzone; System generuje pliki graficzne GIF, PNG i SVG; Każdy generowany wzór jest zapisywany w archiwum programu; Użytkownik może przesłać link do pliku.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.