Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym."— Zapis prezentacji:

1 Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.

2 W związku z rosnącą konkurencją na rynku optycznym staje się ważne utrzymanie klienta przy zakładzie. Jednym ze sposobów jest stworzenie programu lojalnościowego, który będzie pozwalał klientom gromadzić punkty a potem odbierać nagrody w postaci konkretnych towarów, usług lub rabatów. Do systemu DAPP Optic został dołączony taki moduł. Aby włączyć Program Lojalnościowy należy kliknąć w górnym pasku menu >> Administracja >> Parametry modułu lojalnościowego.

3 W pojawiającym się oknie zaznaczamy wybrany sposób naliczania punktów (punkty naliczane zgodnie z wartością zdefiniowaną w produktach – czyli, ilość zależy od tego jaka wartość została wpisana w momencie dodawania produktu do kartoteki, lub punkty naliczane zgodnie z zasadą 1 PLN = 1 punkt). Zaznaczamy również, czy punkty mają być naliczane do wszystkich dokumentów czy tylko do zleceń (jeśli do wszystkich, to również przy sprzedaży za pomocą przycisku – Pozostałe, program zapyta, któremu klientowi przypisać punkty). Po zaznaczeniu opcji >> Moduł Lojalnościowy aktywny, klikamy >> Zapisz. Program należy zamknąć i uruchomić ponownie, by zmiany zostały wprowadzone. Uwaga! Ważne jest zaznaczenie >> Wymagaj opcji - jest w programie lojalnościowym w kartotece klienta. W momencie zakładania kartoteki nowego klienta, należy poinformować go o możliwości udziału w programie lojalnościowym a po wyrażeniu zgody odznaczyć odpowiednie miejsce.

4 Od tego momentu punkty będą naliczane klientom. Ważne jest opracowanie regulaminu programu, który będzie wręczany klientom i ewentualne wydawanie kart klienta (plastikowe karty z numerem, logo zakładu, danymi kontaktowymi, będących równocześnie reklamą zakładu).

5 Aby utworzyć listę nagród klikamy w górnym pasku >> Moduł lojalnościowy >> Nagrody. Wpisujemy nazwę nagrody (w żółtym polu możemy dodatkowo opisać nagrodę), liczbę punktów (do odjęcia) i zaznaczamy czy nagroda ma być aktywna (dostępna do wydania) i klikamy – Dodaj.

6 Aby odszukać nagrodę w niebieskim polu – Nazwa (do odszukania), wpisujemy przynajmniej trzy litery nazwy nagrody. Można filtrować nagrody poprzez zaznaczenie opcji – Aktywne/nieaktywne (dostępne w danej chwili lub nie).

7 W każdej chwili można wybrane nagrody poprawiać >> Popraw, usuwać >> Usuń. Punkty naliczają się (w zależności od ustawień w parametrach modułu lojalnościowego) w momencie realizacji zamówienia, w momencie sprzedaży na paragon. Jeśli sprzedaż następuje poprzez użycie przycisku >> Pozostałe lub bezpośrednio na fakturę VAT (bez wybierania klienta), to program zapyta, czy i któremu klientowi doliczyć punkty. Po poprawnym podaniu symbolu cyfrowego, program wyświetli informacje o naliczeniu punktów.

8 Możliwe jest także ręczne dodanie klientowi punktów, poprzez wybranie klienta, użyciu funkcji – Popraw a następnie w trzeciej zakładce – Dane programu Lojalnościowego, kliknięciu na przycisk – Dodaj i wpisaniu ilości punktów. Ręczna modyfikacja jest możliwa wstępnie tylko przez osobę z uprawnieniami administratora (właściciela zakładu, kierownika). Może te uprawnienia zmienić administrator w zakładce – Uprawnienia, parametry.

9 Aby wydać nagrodę należy kliknąć w górnym pasku menu >> Moduł Lojalnościowy >> Wydanie nagrody.

10 W okienku - Symbol klienta, wpisujemy numer posiadany przez klienta (wybieranie jest możliwe tylko przez wpisanie numeru, nazwisko wskoczy automatycznie w odpowiednie pole). Następnie klikamy przycisk – Zapisz. Punkty zostaną automatycznie odjęte z konta klienta. Po wydaniu klientowi nagrody, można wydrukować protokół wydania. Klikamy w górnym pasku menu >> Moduł Lojalnościowy >> Lista wydań.

11 W oknie widoczne będą wszystkie protokoły wydania nagród. Protokoły wydań dla konkretnego klienta wyszukujemy wpisując jego symbol cyfrowy i klikając - Szukaj. Protokoły można też filtrować poprzez okres, w którym zostały wystawione. Po znalezieniu interesującego nas protokołu klikamy – Drukuj protokół.


Pobierz ppt "Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym."

Podobne prezentacje


Reklamy Google