Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Halina Skorupska, SP4 Poznań
PROJEKT EDUKACYJNY NAUKI PRZYRODNICZE – WSZECHSTRONNOŚĆ WYKORZYSTANIA W ŻYCIU CODZIENNYM IX 2007 – III 2008 Halina Skorupska, SP4 Poznań
2
Cel główny: Uświadomienie uczniom możliwości praktycznego wykorzystania nauk przyrodniczych w życiu codziennym Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
3
Adresat projektu Projekt adresowany jest do uczniów klas IV-VI
Realizowany na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
4
Cele szczegółowe: Segregacja odpadów przez uczniów Oszczędzanie wody
Rozpoznawanie pospolitych gatunków roślin i zwierząt Orientowanie się na mapie Europy Znajomość zasad udzielania pierwszej pomocy Wyjaśnianie zjawisk przyrodniczych Promowanie zdrowego stylu życia Doskonalenie umiejętności przyrodniczych i kształtowanie przyjaznego stosunku do przyrody. Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
5
realizacji poszczególnych celów
Metody i formy realizacji poszczególnych celów Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
6
Nasze rady na odpady Oglądanie filmów promujących recykling
Udział w akcji „Sprzątanie Świata” Audycja przez radiowęzeł zachęcająca do selektywnej zbiórki odpadów Opisanie szkolnych pojemników na odpady i podjęcie segregacji Konkurs międzyklasowy na zbiórkę baterii Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
7
Zdjęcia Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
8
Oszczędzaj wodę Wycieczka do COŚ
Wykonanie makiet i modelu oczyszczalni Zdobycie informacji o zasobach wodnych Polski Obliczanie zużycia wody w gospodarstwie domowym Badanie i ocena stanu jakości wody z kranu, glinianek i Warty Konkurs na prezentację komputerową „Skąd bierze się woda w kranie?” Szkolna wystawka plakatów „Jak oszczędzać wodę” Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
9
Zdjęcia Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
10
Rozpoznawanie roślin i zwierząt
Wycieczka do WPN Wykonanie zielników Oznaczanie drzew rosnących w pobliżu szkoły Wystawka plakatów „Drzewa wokół naszej szkoły” Zajęcia na temat ptaków w Laboratorium Interaktywnym Biblioteki Ekologicznej Zebranie materiałów o ptakach żyjących w mieście Ekspozycja „Ptaki w mieście” Wyjście do Biblioteki Ekologicznej na zajęcia „Płazy i gady” Przygotowanie inscenizacji „Sąd nad ropuchą” Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
11
Zdjęcia Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
12
Doskonalenie orientacji na mapie
Cykl zajęć „My w Europie” w oparciu o mapę magnetyczną Usytuowanie państw i stolic Europy Poznajemy flagi Symbole miast Europy Państwa UE Ćwiczenie kierunków na mapie Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
13
Pierwsza pomoc przedlekarska
Pokaz i ćwiczenia udzielania pierwszej pomocy – przedstawiciel Zarządu Wojewódzkiego PCK Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
14
Przyroda w kuchni Cykl zajęć realizowany w oparciu o doświadczenia
Woda paruje, zamarza, czyli zmiany stanu skupienia Herbata z cukrem i zupa jarzynowa, czyli mieszanina gotowa Rosnące drożdże Dzięki czemu pali się ogień? Dlaczego pod sufitem w kuchni jest najcieplej? Co to takiego kamień w czajniku? Co z butelką plastikową i skórką bananową? Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
15
Promowanie zdrowego stylu życia
Festiwal Zdrowia Zadania do wykonania Zdrowa kanapka Gazeta o zdrowym stylu życia Piramida pokarmowa Jadłospis na jeden dzień dla ucznia Zestaw ćwiczeń gimnastycznych do wykonania każdego dnia Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
16
Doskonalenie umiejętności przyrodniczych i kształtowanie przyjaznego stosunku do natury
Wycieczki Zajęcia w Laboratorium Interaktywnym i Bibliotece Ekologicznej Lekcje prowadzone przez pracowników Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Wielkopolskiego Konkursy „Zielone” zadania Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
17
Zdjęcia Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
18
Korzyści płynące z realizacji projektu
Zachęta do nauki Możliwość wykazania się uczniów zdolnych i słabszych Pogłębienie umiejętności samodzielnego zdobywania informacji Doskonalenie pracy w grupie Przyrost wiedzy i umiejętności Powstałe pomoce Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
19
Wnioski i uwagi Dbać o to, aby wiedza teoretyczna była przez uczniów wykorzystywana w praktyce Uczniom należy systematycznie przypominać o poprawnej segregacji odpadów Problem zbierania puszek aluminiowych Doskonalenia wymaga umiejętność dokonywania selekcji informacji Koszt zajęć w WPN jest dla dzieci zbyt wysoki Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
20
Dziękuję za uwagę Nauki przyrodnicze - wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym, Halina Skorupska, SP4 Poznań, 2007
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.