Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama"— Zapis prezentacji:

1 Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama
Jaka reklama, taka sprzedaż? Samochody osobowe, a reklama. Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor)

2 Monitoring rynku reklamy i sprzedaży - źródła informacji
Samochody osobowe (SO) - reklama vs. sprzedaż Monitoring rynku reklamy i sprzedaży - źródła informacji Dane w prezentacji dotyczące sprzedaży samochodów osobowych pochodzą z monitoringu rynku prowadzonego przez firmę SAMAR. Dane o wydatkach reklamowych pochodzą z monitoringu Expert-Monitor (TV 27 stacji, radio ok.60 stacji, prasa ok pozycji).

3 Samochody osobowe - reklama i sprzedaż 1999-2002

4 Średnia cena samochodu: 50 729 zł
Samochody osobowe (SO) - sprzedaż Samochody osobowe (nowe) 2002 Sprzedaż: szt. Średnia cena samochodu: zł Wartość sprzedaży: ok. 15,6 mld PLN

5 Średnia cena samochodu: 50 729 zł
Samochody osobowe (SO) - reklama Nakłady na reklamę: zł Średnia cena samochodu: zł Udział reklamy w cenie 1 sztuki sprzedanej: zł

6 2002 Samochody osobowe (SO) - reklama
Wydatki reklamowe: zł (SO) zł (Cały rynek) 4.5% Liczba emisji: szt. (SO) szt. (Cały rynek) 2.8%

7 2002 Samochody osobowe (SO) - reklama

8 2002 Wydatki reklamowe vs. Sprzedaż - cały rynek SO

9 2002 Wydatki reklamowe vs. Sprzedaż - cały rynek SO

10 2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż (narastająco)

11 2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas

12 2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas
małe niższa średnia wyższa średnia

13 2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas
72%

14 2002 Reklamodawcy i ich sprzedaż - TOP5

15 2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg marek

16 Przykłady dla TOP3 marek
Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg marek Przykłady dla TOP3 marek

17 Zestawienie TOP10+ (wg wydatków reklamowych)
Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg modeli Zestawienie TOP10+ (wg wydatków reklamowych)

18 2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg modeli
SKODA FABIA FIAT STILO FIAT SEICENTO

19 2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - 4 modele

20 Podsumowanie * reklama SO to ok. 1/20 wszystkich wydatków reklamowych w Polsce * globalne wydatki reklamowe SO miały w ciągu roku znaczne wahania (+600%), przy dosc ustabilizowanej sprzedaży (+20%) na poziomie ok szt miesięcznie * globalna sprzedaż SO odbywała się w rytm reklamy - duże wydatki reklamowe wspierają duża sprzedaż, ale z widocznym wpływem siły nabywczej klientów. * reklamodawcy globalnie wydają na reklamę więcej niż wynikałoby to z ich sprzedaży - efekt walki konkurencyjnej oraz siły nabywczej klientów, inwestycja w przyszłość i budowanie rynku * Liderami rynku reklamy i sprzedaży SO są auta małe (Fabia, Punto, 206, C3, ...) * W cenie zakupu samochodów popularnych (małe, niższa średnia, wyższa średnia) pokrywamy ok PLN wydawanych na reklamę * Fiat liderem wydatków reklamowych oraz sprzedaży SO. Konkurenci są blisko z wydatkami (-20%), ale wciąż w tyle ze sprzedażą (-50%) * Duże nakłady reklamowe, nie gwarantują sukcesu w sprzedaży modelu (Stilo).

21 Dziękujemy za uwagę Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor)


Pobierz ppt "Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama"

Podobne prezentacje


Reklamy Google