Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGabrysia Cichy Został zmieniony 10 lat temu
1
Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama
Jaka reklama, taka sprzedaż? Samochody osobowe, a reklama. Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor)
2
Monitoring rynku reklamy i sprzedaży - źródła informacji
Samochody osobowe (SO) - reklama vs. sprzedaż Monitoring rynku reklamy i sprzedaży - źródła informacji Dane w prezentacji dotyczące sprzedaży samochodów osobowych pochodzą z monitoringu rynku prowadzonego przez firmę SAMAR. Dane o wydatkach reklamowych pochodzą z monitoringu Expert-Monitor (TV 27 stacji, radio ok.60 stacji, prasa ok pozycji).
3
Samochody osobowe - reklama i sprzedaż 1999-2002
4
Średnia cena samochodu: 50 729 zł
Samochody osobowe (SO) - sprzedaż Samochody osobowe (nowe) 2002 Sprzedaż: szt. Średnia cena samochodu: zł Wartość sprzedaży: ok. 15,6 mld PLN
5
Średnia cena samochodu: 50 729 zł
Samochody osobowe (SO) - reklama Nakłady na reklamę: zł Średnia cena samochodu: zł Udział reklamy w cenie 1 sztuki sprzedanej: zł
6
2002 Samochody osobowe (SO) - reklama
Wydatki reklamowe: zł (SO) zł (Cały rynek) 4.5% Liczba emisji: szt. (SO) szt. (Cały rynek) 2.8%
7
2002 Samochody osobowe (SO) - reklama
8
2002 Wydatki reklamowe vs. Sprzedaż - cały rynek SO
9
2002 Wydatki reklamowe vs. Sprzedaż - cały rynek SO
10
2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż (narastająco)
11
2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas
12
2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas
małe niższa średnia wyższa średnia
13
2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas
72%
14
2002 Reklamodawcy i ich sprzedaż - TOP5
15
2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg marek
16
Przykłady dla TOP3 marek
Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg marek Przykłady dla TOP3 marek
17
Zestawienie TOP10+ (wg wydatków reklamowych)
Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg modeli Zestawienie TOP10+ (wg wydatków reklamowych)
18
2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg modeli
SKODA FABIA FIAT STILO FIAT SEICENTO
19
2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - 4 modele
20
Podsumowanie * reklama SO to ok. 1/20 wszystkich wydatków reklamowych w Polsce * globalne wydatki reklamowe SO miały w ciągu roku znaczne wahania (+600%), przy dosc ustabilizowanej sprzedaży (+20%) na poziomie ok szt miesięcznie * globalna sprzedaż SO odbywała się w rytm reklamy - duże wydatki reklamowe wspierają duża sprzedaż, ale z widocznym wpływem siły nabywczej klientów. * reklamodawcy globalnie wydają na reklamę więcej niż wynikałoby to z ich sprzedaży - efekt walki konkurencyjnej oraz siły nabywczej klientów, inwestycja w przyszłość i budowanie rynku * Liderami rynku reklamy i sprzedaży SO są auta małe (Fabia, Punto, 206, C3, ...) * W cenie zakupu samochodów popularnych (małe, niższa średnia, wyższa średnia) pokrywamy ok PLN wydawanych na reklamę * Fiat liderem wydatków reklamowych oraz sprzedaży SO. Konkurenci są blisko z wydatkami (-20%), ale wciąż w tyle ze sprzedażą (-50%) * Duże nakłady reklamowe, nie gwarantują sukcesu w sprzedaży modelu (Stilo).
21
Dziękujemy za uwagę Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.