Pobierz prezentację
1
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
czyli sztuka autoprezentacji w trakcie wystąpień publicznych i w kontaktach biznesowych.
2
Dlaczego warto znać i opanować zasady etykiety biznesowej?
3
pozytywny wpływ na relacje z ludźmi szybsze osiąganie celów
Dlaczego warto znać i opanować zasady etykiety biznesowej? pozytywny wpływ na relacje z ludźmi szybsze osiąganie celów jesteśmy postrzegani jako profesjonaliści łatwiej o awans, podwyżkę Wygląd zewnętrzny i styl zachowania są Kluczem do sukcesu
4
Główne zasady savoir – vivre.
5
Dobry wizerunek podstawą autoprezentacji.
6
Zasady skutecznego marketingu osobistego:
Gruntowna analiza własnego potencjału Uwidocznienie swoich zalet Efekt pierwszego wrażenia Efektywna komunikacja niewerbalna Skuteczna komunikacja werbalna Pewność siebie Entuzjazm z rzeczy wykonywanych Efekt samospełniającej się przepowiedni
7
Efekt pierwszego wrażenia
Koło Mehrebiana
8
Komunikacja właściwa
9
Kanały przesyłania sygnałów
w komunikacji niewerbalnej i ich znaczenie
10
Złe nawyki mowy ciała podczas wystąpień publicznych
11
Kluczowe słowa w komunikacji podczas wystąpień publicznych
12
Pewność siebie Prawidłowa postawa ciała Dobry kontakt wzrokowy
Wyrazistość i odpowiednia modulacja głosu Oryginalność własnego zachowania
13
Wystąpienia publiczne Główne zasady wystąpień publicznych
14
Zasady wystąpień publicznych
Znajomość tematu i przygotowana treść wystąpienia Koordynacja i zespolenie komunikacji werbalnej z niewerbalną Umiejętność aktywizowania grupy odbiorców Utrzymanie wystąpienia w odpowiednich ramach czasowych Radzenie sobie z tremą i stresem.
15
Cztery kryteria zrozumienia przekazywanych treści:
Znajomość tematu i przygotowana treść wystąpienia Cztery kryteria zrozumienia przekazywanych treści: Prosta i krótka budowa zdań Właściwa kolejność i odpowiednia struktura Zwięzłość wypowiedzi Pobudzające dodatki: porównania, przykłady, obrazy
16
Aby osiągnąć najlepszy efekt prezentacji należy:
Mówić głośno i wyraźnie Różnicować tempo wypowiedzi Stosować przerwy w wypowiedziach Używać bogatego słownictwa
17
Umiejętność aktywizowania odbiorców
18
Określ sytuację, w jakiej prowadzona będzie rozmowa, prezentacja
Ilu jest słuchaczy, W jakim wieku są słuchacze Co łączy słuchaczy Jakie są oczekiwania słuchaczy Jakie uprzedzenia mogą mieć słuchacze Czego słuchacze mogą sie obawiać Na czym zależy słuchaczom Czy uczestniczą w prezentacji z własnej inicjatywy, czy nie Czym można ich zaskoczyć Odczytuj znaki zainteresowania widowni
19
Utrzymanie wystąpienia w odpowiednich ramach czasowych
Zasada 60/40 Pozostałe metody
20
Najczęściej popełniane błędy podczas prezentacji
21
Najczęściej popełniane błędy podczas prezentacji
Brak wyraźnie określonych założeń i układu prezentacji, Zbyt długa, niezrozumiała treść Złe rozplanowanie czasu Nerwowe zachowanie Odwracanie się do słuchaczy Dążenie do absolutnej perfekcji prowadzącego Niedopasowany strój
22
Cechy profesjonalnego wystąpienia
Nie przepraszaj słuchaczy za brak doświadczenia Nie jąkaj sie i nie wahaj. Zgubiwszy wątek, zachowaj spokój Nie zniżaj głosu kończąc każde zdanie. Nie odbiegaj od przesłania, które masz przekazać
23
Walka ze stresem i tremą podczas wystąpień publicznych.
24
Sposoby zwalczania tremy i stresu:
Starannie przygotuj i przemyśl prezentację Przygotuj notatki i materiały, Myśl pozytywnie o tym, co robisz Przećwicz swoje wystąpienie przed lustrem Wyśpij się Bądź odpowiednio wcześnie Sprawdź sprzęt i nagłośnienie Załóż, że widownia jest nastawiona do Ciebie przyjaźnie
25
Tuż przed prezentacją Zrób kilka rozluźniających ćwiczeń fizycznych
Rozluźnij mięśnie twarzy Zjedz cukierek miętowy lub owocowy Przećwicz intonację głosu Weź kilka głębokich wdechów
26
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.