Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSulisław Sołtys Został zmieniony 10 lat temu
1
Blogvertising – opcja czy konieczność? Sotrender podpowiada. Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR | as@sotrender.comas@sotrender.com Krzyś Mocarski| Analityk - wykresy
2
HINT Blogvertising (od ang. blog oraz advertising): element marketingu internetowego (…) polegającego na zamieszczaniu treści reklamowych na blogach. Można wyróżnić kilka form blogvertisingu. Źródło: WikipediaWikipedia
3
NIE JESTEM OBIEKTYWNY Investment in Social Media Will Become a Necessity, Not a Luxury Źródło: Forbes 7 trendów w 2014Forbes
4
O CZYM POWIEM Liczby, liczby, liczby… Trend czyli co się dzieje w UK Dlaczego obecna taktyka marek jest skazana na porażkę i jak na tym skorzystają blogerzy Które wskaźniki są ważne
5
ALE WPIERW ;) KTO ZACZ…
6
Ponad 6 lat pracuje w obszarze marketingu interaktywnego. Realizowałem projekty dla takich marek, jak: Nike, Lech, czy Play, uczestnicząc między innymi w launchu marki Nadchodzi 4. Po godzinach jako Epijar komentuję zjawiska związane z nowymi mediami.Epijar Aleksander Szulc Head of Marketing & PR KIM JESTEM?
7
Narzędzie: Analizy, statystyki Optymalizacja Zarządzanie treścią i zadaniami Raporty i analizy szyte na miarę Zaufali nam m.in.: CZYM JEST SOTRENDER
8
SOTRENDER TEAM Dr Dominik Batorski Dr Jan Zając Uznani badacze Internetu Eksperci w największych projektach badawczych m.in. World Internet Project, Diagnoza SpołecznaWorld Internet ProjectDiagnoza Społeczna Współpracownicy Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i OpiniiPolskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii Uczestnicy najważniejszych wydarzeń międzynarodowych jak Oxford Internet Institute, International Network for Social Network Analysis, Association of Internet Researchers i wiele innychOxford Internet Institute International Network for Social Network Analysis Association of Internet Researchers Wspierani przez zespół doświadczonych badaczy, analityków i praktyków działań marketingowych w Internecie
9
SOTRENDER TEAM - PO OBU STRONACH
10
PANIE, GDZIE TE LICZBY…
11
SKĄD TE LICZBY? #FANPAGETRENDS
12
W #FANPAGETRENDS NIE MA KATEGORII LIFESTYLE – SMUTECZEK 5 rankingów ogólnych 39 rankingów szczegółowych
13
#FANPAGETRENDS TO TYLKO FACEBOOK, ALE TO NIC NIE SZKODZI
14
PORÓWNANIE BRANŻ - LICZBA FANÓW I JEJ PRZYROST
15
PORÓWNANIE BRANŻ - ZAANGAŻOWANI FANI - LICZBA I ODSETEK
16
JAK DUŻE SĄ KATEGORIE Z NAJWIĘKSZĄ LICZBĄ BLOGÓW
17
% PRAWDĘ CI POWIE Zaangażowani to osoby, które weszły w interakcje z fanpage'm, klikając lubię to, głosując, dodając komentarz lub wpis na tablicy.
18
NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE KATEGORIE W CZASIE
19
NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE KATEGORIE W CZASIE (%)
20
WSKAŹNIK JAKOŚCIOWY Interactivity Index, zbiorczy wskaźnik całej aktywność na fanpageu. Każdy z typów aktywności ("like", komentarz, wpis, dodanie multimediów) zwiększa Interactivity Index danego fanpagea. InI to autorski wskaźnik opracowany przez Sotrender
21
UŚREDNIONA INTERAKTYWNOŚĆ
22
WNIOSEK? Blogerzy, nie tylko angażują relatywnie więcej osób niż marki, ale też o wiele bardziej
23
ALE WPIERW ;) TREND - CZYLI CO SIĘ DZIEJE W UK
24
TRENDS ZAUWAŻONY PRZY OKAZJI OPRACOWANIA DARK SOCIAL MEDIA
25
TAK SAMO W POLSCE
26
CHMURA TAGÓW DLA POSTÓW UŻYTKOWNIKÓW NA BLOGACH IT/ELEKTR
27
CHMURA TAGÓW DLA POSTÓW UŻYTKOWNIKÓW NA STRONACH IT W PL
28
ANALOGICZNA CHMURA, ALE DLA UK
29
WNIOSEK? Marki są postrzegane jako spamerzy, blogom o to trudniej ;)
30
CIEKAWOSTKA - NAJCZĘŚCIEJ W POSTACH NA BLOGACH LINK DO YOUTUBE Przyszłość to vlogosfera?
31
ALE WPIERW ;) DLACZEGO OBECNA TAKTYKA MAREK JEST SKAZANA NA PORAŻKĘ I JAK NA TYM SKORZYSTAJĄ BLOGERZY
32
SCHEMAT POMIARU W SOCIAL MEDIA – ZASIĘG VS ZAANGAŻOWANIE ZasięgZaangażowanieWpływAkcja Model EEIA, Don Bartholomew, 2008
33
NAJWIĘKSZE STRONY POD WZGLĘDEM LICZBY FANÓW
34
NAJWIĘKSZE STRONY POD WZGLĘDEM LICZBY ZAANGAŻOWANYCH
35
DOPALACZ MAREK…
36
…JEDNOCZEŚNIE JE POGRĄŻA
37
A UŻYTKOWNICY WIEDZĄ JAK KARAĆ JE BARDZIEJ
38
JAK NA TYM SKORZYSTAJĄ BLOGERZY? Źródło: Krzysztof KanciarzKrzysztof Kanciarz
39
ALE WPIERW ;) BLOGVERTISING –KONIECZNOŚĆ!
40
A O CZYM WARTO BLOGOWAĆ?
41
ALE WPIERW ;) POWIEDZMY TO GŁOŚNO I WYRAŹNIE
42
KTÓRE WSKAŹNIKI SĄ WAŻNE?
43
NAJISTOTNIEJSZE WSKAŹNIKI DLA BLOGERÓW? Zaangażowanie Interactivity Index Relative Interactivity Które wskaźniki są ważne?Jakościowe!
44
GDZIE ICH SZUKAĆ? Gdzie je znajdziemy?W Sotrenderze! Jak i wiele więcej np. automatyczne podpowiedzi jak lepiej działać.
45
A MUSZĘ PŁACIĆ? O ile jesteście blogerami ;) Jak dodacie nasze logo na blogu, też się ucieszymy ;) Za ile dostaniemy dostęp?Za darmoszkę!
46
WIĘCEJ O TYM JAK WYKORZYSTAĆ LICZBY W RELACJACH MARKA - BLOGER
47
Aleksander SzulcAleksander Szulc| Head of Marketing & PR | as@sotrender.comas@sotrender.com Dziękuję za uwagę. Pytania? Blogerom w ogóle dajemy za darmoszkę >>CLICK<<CLICK
48
W RAZIE CZEGO ICH PYTAJCIE
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.