Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIwan Malcharek Został zmieniony 10 lat temu
1
OCENIANIE PREDYSPOZYCJI DO NAUKI PRZEZ INTERNET
Anna Drzewińska COME UW
2
Nauka przez Internet Nowość cywilizacyjna – aspekty techniczne, technologiczne, kulturowe, społeczne Nowe sposoby organizacji procesu dydaktycznego i specyfika uczenia się przez Internet
3
Predyspozycje do nauki przez Internet
Wrodzone (naturalne, psychiczne, fizyczne) Wyuczone (wynik treningu / wpływ środowiska)
4
Testy predyspozycji do nauki przez Internet
1. e-learner’s.com - Advisor, 2. Illinois Online Network, 3. Ivy Tech Community College of Indiana,
5
Testy predyspozycji do nauki przez Internet
Przeznaczenie i adresaci testów Typy testów Analiza zawartości merytorycznej Analiza wyników Przydatność testów
6
Przeznaczenie i adresaci testów predyspozycji
Testy samooceny Przeznaczone dla potencjalnych studentów, którzy są zainteresowani realizowaniem studiów / kursów przez Internet
7
Typy testów Testy jednokrotnego wyboru (wybór 1 odpowiedzi z 2 lub 3 podanych) Testy wielokrotnego wyboru Testy uzupełniania
8
Analiza zawartości merytorycznej testów predyspozycji
Liczba pytań: 12 Liczba pytań: 16+15 Kandydat - Technologia Umiejętności techniczne Style uczenia Przekonania nt. procesu uczenia się Umiejętności uczenia się
9
Analiza wyników testów predyspozycji
Skala ocen poszczególnych obszarów: Excellent Adequate Needs improvement Opis słowny; np. online learning may not be for you Opis słowny: It appears ... We recommend
10
Przydatność testów predyspozycji
Testy samokształceniowe Testy diagnostyczne / prognostyczne
11
Problemy związane z tworzeniem i wykorzystywaniem testów predyspozycji
Trudności w jednoznacznym określeniu zestawu predyspozycji do nauki przez Internet Brak wypracowanej metodologii konstruowania testów predyspozycji do nauki przez Internet Brak badań nad korelacją wyników testów predyspozycji a rzeczywistym sukcesem lub niepowodzeniem studentów w nauce przez Internet Brak narzędzi oceny przydatności kandydatów na studia / kursy przez Internet na gruncie polskim
12
Bibliografia Cieślik J., E-learning, blended learning - wyzwania techniczne, organizacyjne czy bardziej kulturowe?, e-mentor 4 (16), Komorowska H., Testy w nauczaniu języków obcych, Warszawa: WSzP. Zając M., E-learning "szyty na miarę", czyli o indywidualizacji w nauczaniu online, e-mentor, 5 (17), Wykorzystane strony internetowe e-learner’s.com - Advisor, Illinois Online Network, Ivy Tech Community College of Indiana,
13
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Anna Drzewińska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.