Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 Tytuł GfK. Growth from Knowledge Test telewizji mobilnej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 Tytuł GfK. Growth from Knowledge Test telewizji mobilnej."— Zapis prezentacji:

1 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 Tytuł GfK. Growth from Knowledge Test telewizji mobilnej

2 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 1.Informacje wstępne 2.Korzystanie z TV mobilnej 3.Ocena TV mobilnej 4.Radio w ramach TV mobilnej 5.Zainteresowanie zakupem usługi 6.Wnioski

3 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 Informacje wstępne 1

4 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 4 Cel badania: Określenie poziomu zainteresowania ofertą telewizji mobilnej Kompleksowa ocena mocnych i słabych stron usługi Metoda badawcza: 16 dniowy test telewizji mobilnej. 16 pomiarów codziennych CAWI (łącznie 1539 obserwacji*) 4 pomiary dodatkowe CAWI 5 IDI połączonych z testem user experience Próba badawcza: 100 uczestników. użytkownicy telefonów komórkowych, 16-49 lat, dochody netto HH pow. 3 tyś. zł. średnie miesięczne wydatki na telefon kom. ponad 50 zł. kontrola płci i wieku Miejsce i termin realizacji badania: Grudzień 2009, Warszawa Informacje o badaniu *przez określenia obserwacje rozumie się pomiar z jednego dnia przez jednego uczestnika.

5 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 Korzystanie z TV mobilnej 3

6 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 6 O telewizji mobilnej – wypowiedzi uczestników testu W TV mobilnej podoba mi się przede wszystkim to, że mogę oglądać swoje ulubione programy niezależnie od tego, gdzie aktualnie jestem. Dotychczas byłam przywiązana do nagrywarki. Od kiedy testuję telewizję w komórce praktycznie jej nie używam. Niczego nie "przegapiam" i mam na bieżąco dostęp do informacji. Podoba mi się również łatwość obsługi programu. Bardzo podoba mi się przewodnik po kanałach, w ciągu kilku sekund wiem, co interesującego dla mnie mogę obejrzeć. Jakość obrazu i dźwięku jest znakomita. Dostęp do telewizji w miejscach, w których traci się dużo czasu. Ja dużo czasu spędzam w oczekiwaniu na zakończenie różnych zajęć dodatkowych moich dzieci, z telewizją mobilną w kieszeni łatwiej mi znieść to oczekiwanie. Do pracy dojeżdżam koleją podmiejską w godzinach pozaszczytowych, telewizja mobilna jest alternatywą dla książki czy radia. Przede wszystkim podoba mi sie możliwość indywidualnego wyboru tego, co mogę oglądać bez uzgadniania z domownikami/ użytkownikami telewizora. Druga kwestia to możliwość oglądania telewizji bez konieczności bycia w jednym miejscu, dzięki temu oglądając telewizję mobilną można z łatwością jednocześnie uczestniczyć w życiu rodzinnym czy wykonywać prace domowe.

7 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 7 Miejsce korzystania z TV mobilnej Przed testem: Biorąc pod uwagę Pana(i) tryb życia proszę wskazać te miejsca, w których mógłby (mogłaby) Pan(i) oglądać telewizję mobilną, PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu Koniec testu: Proszę wskazać, w których z miejsc zdarzyło się Panu(i) przynajmniej kilka razy korzystać z telewizji mobilnej?

8 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 8 Korzystanie z TV mobilnej w domu Dlaczego z telewizji mobilnej korzysta Pan(i) w domu? PODSTAWA: osoby, które korzystały z TV mobilnej w domu, n=84

9 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 9 Dzielnice w których korzystano z TV mobilnej W jakich dzielnicach Warszawy najczęściej korzystała Pan(i)z mobilnej TV? PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

10 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 10 Korzystanie z usługi w miejscowościach podwarszawskich A czy zdarzało się Panu(i) korzystać z TV mobilnej w miejscowościach podwarszawskich? Proszę powiedzieć, jakie to były miejscowości? PODSTAWA: osoby, które korzystały z TV mobilnej w miejscowościach podwarszawskich, n=19 PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

11 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 11 Czas oglądania TV mobilnej w kolejnych dniach testu Proszę podać łączny czas oglądania przez Pan(i)ą telewizji mobilnej w dniu… PODSTAWA: wszystkie obserwacje z danego dnia Średni dzienny czas ogółem: 107 min.

12 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 12 Zróżnicowania w zakresie czasu oglądania TV mobilnej Proszę podać łączny czas oglądania przez Pan(i)ą telewizji mobilnej w dniu… PODSTAWA: wszystkie obserwacje oglądania TV mobilnej w danej kategorii PłećWiekWykształcenieAktywność zawodowa Sprzęt testowy

13 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 13 Wspólne oglądanie telewizji mobilnej A czy ktoś poza Panem/Panią oglądał telewizję mobilną w dniu…? PODSTAWA: wszystkie obserwacje Średni dzienny czas oglądania przez inne osoby: 62 min.

14 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 14 Wzrost zasięgu telewizji dzięki TV mobilnej Dzień powszedniWeekend PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

15 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 15 Oglądanie poszczególnych kanałów Proszę zaznaczyć te kanały telewizji mobilnej, które oglądał(a) danego dnia. PODSTAWA: wszystkie obserwacje oglądania telewizji mobilnej w trakcie testu

16 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 16 Wykorzystywane funkcje TV mobilnej Czy w danym dniu korzystał(a) Pan(i) z przewodnika po kanałach (EPG)? PODSTAWA: wszystkie obserwacje oglądania telewizji mobilnej w trakcie testu Czy w danym dniu nagrywał(a) Pan(i) jakieś programy telewizji mobilnej? Łącznie w trakcie testu przynajmniej raz z EPG korzystało 85% respondentów, a z nagrywarki 48%.

17 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 17 Najpopularniejsze oglądane programy (TOP 10) Z listy poniżej proszę wybrać wszystkie te programy, które oglądał(a) Pan(i) dotąd za pośrednictwem telewizji mobilnej? PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

18 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 18 Pożądane w TV mobilnej typy programów (TOP 10) Proszę powiedzieć, jakiego typu programów chciał(a)by Pan(i)oglądać więcej za pośrednictwem telewizji mobilnej? PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

19 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 19 Informacje lokalne Na ile ważny byłby dla Pan(i) dostęp w TV mobilnej do bieżących informacji lokalnych dotyczących Pana(i) miasta? PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

20 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 20 Ocena odbioru typów programów w TV mobilnej (1/2) Proszę ocenić, jak na ekranie telefonu komórkowego ogląda się następujące typu programów… PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

21 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 21 Ocena odbioru typów programów w TV mobilnej (2/2) Proszę ocenić, jak na ekranie telefonu komórkowego ogląda się następujące typu programów… PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

22 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 Ocena TV mobilnej 3

23 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 23 Poziom satysfakcji z TV mobilnej Jak ocenia Pan(i) swoje ogólne zadowolenie z oglądania telewizji mobilnej w danym dniu? PODSTAWA: wszystkie obserwacje oglądania TV mobilnej w danym dniu Średnia ocena zadowolenia: 5,1

24 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 24 Zróżnicowania w zakresie satysfakcji z TV mobilnej Jak ocenia Pan(i) swoje ogólne zadowolenie z oglądania telewizji mobilnej w danym dniu? PODSTAWA: wszystkie obserwacje oglądania TV mobilnej w danej kategorii PłećWiekWykształcenieAktywność zawodowa Sprzęt testowy

25 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 25 Ocena aspektów TV mobilnej Jak ocenia Pan(i) swoje zadowolenie z poszczególnych aspektów telewizji mobilnej? Średnie ocen na skali od 1 do 6 PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

26 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 26 Zróżnicowania w zakresie ogólnej oceny atrakcyjności usługi Jak ocenia Pan(i) swoje zadowolenie z ogólnej atrakcyjności usługi? PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu PłećWiekWykształcenieAktywność zawodowa Sprzęt testowy

27 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 27 Zalety telewizji mobilnej – pomiar przed testem Istnieją różne opinie na temat zalet telewizji mobilnej. Na poniższej liście proszę zaznaczyć te stwierdzenia, które uważa Pan(i) osobiście za zalety telewizji mobilnej. PODSTAWA: Wszystkie obserwacje

28 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 28 Powody niezadowolenia z usługi Powiedział(a) Pani, że, jest Pan niezadowolony z usługi telewizji mobilnej. Proszę napisać dlaczego? Prosimy wpisać wszystkie powody, które wpłynęły na Pana(i) niezadowolenie Brak zasięgu w całej Warszawie, przerywa w budynkach. Trudno oglądać w ruchu, idąc. Nie za bardzo można oglądać prowadząc samochód. Nie ma zbyt dużo okazji do oglądania poza domem, gdyż albo sie jest w ruchu, albo zajęty innymi czynnościami. Przede wszystkim niezadowolony jestem z jakości sygnału. W moim mieszkaniu sygnał mogę złapać tylko przy oknie, co sprawia, że oglądanie jest mało wygodne. Brak jest również sygnału w metrze. Oferta kanałowa jest uboga a na dostępnych kanałach najczęściej nie ma co oglądać. Brakuje kanałów tematycznych, takich jak Discovery, czy National Geographic, na których niemal zawsze są interesujące programy. Wielkość ekranu telefonu (N96) sprawia, że oglądanie transmisji sportowych nie jest wygodne. Nie mogę oglądać TV czasem nawet w domu, gubi zasięg na dworze również. Próbowałam oglądać TV na uczelni zupełnie nie było zasięgu. Bardzo często jest gubiony zasięg i często filmy są przerywane i znów trzeba wyszukiwać przewodnikiem po kanałach. To jest główny powód dla którego nie jestem zadowolona z TV mobilnej Również ilość kanałów. Nie ma większości, które mnie interesują z wyjątkiem tvn24. Dobór kanałów-szczególnie brak kanałów popularno-naukowych. Część z dostępnych kanałów jest dla mnie zupełnie nieatrakcyjna (TV Silesia, Eska TV, Zig Zap, Mini Mini, Edu SAT). A druga sprawa to dostępność. Niestety mobilna TV nie jest dostępna w Metrze, którym najczęściej i najdłużej podróżuję. W związku z tym w najlepszym czasie do korzystania z TV w komórce, nie mogę jej oglądać. W budynkach, 1-2 m. od okien sygnał jest za słaby i korzystanie z TV np. w sklepie jest utrudnione.

29 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 29 Co zaskakuje w TV mobilnej Jakość obrazu i odbioru (myślałam, że będzie gorsza), łatwość w obsłudze, możliwość podłączenia do komputera, nagrywanie programów (a po ich zakończeniu nagrywanie samo się wyłącza oraz nagrywanie w tle). Pozytywne zaskoczenie - jakość obrazu i to, że na tak niewielkim w porównaniu do zwykłego telewizora ekranie, można spokojnie obejrzeć godzinny film, czy program. Oglądanie porannych serwisów informacyjnych, co nie byłoby możliwe w zwykłych warunkach. Telewizja już nie kojarzy się z domem - wyszła z niego i można oglądać ją w dowolnym miejscu. Łatwość w obsłudze i oglądanie TV bez kłócenia się z żoną.

30 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 30 Ranking usług dodatkowych Operatorzy telefonii komórkowej oferują swoim abonentom szereg usług dodatkowych. Proszę przyjrzeć się poniższej liście dodatkowych usług i uporządkować je od najbardziej dla Pana(i) atrakcyjnych do najmniej atrakcyjnych. PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

31 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 31 TV mobilna vs streaming PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu W badaniu jakościowym analizowaliśmy przekonania związane z usługami telewizji przez internet oferowanymi przez operatorów komórkowych: Jakość odbioru jest pewnie nienajlepsza, biorąc pod uwagę jak działa internet mobilny. Skorzystanie z tej usługi pewnie oznacza konieczność podpisania abonamentu, związania się na dłużej z operatorem. Nie wiem jaka jest jakość sygnału. Korzystanie z internetu przez komórkę jest kłopotliwe. Wśród respondentów powszechne było przekonanie, że telewizja mobilna ma zdecydowanie więcej zalet: Jest prostsza – wystarczy wcisnąć jeden przycisk i działa; przy telewizji przez internet trzeba najpierw wejść do internetu. Aspekt finansowy – przekonanie, że telewizja telewizji przez internet kosztuje drożej (płaci się za transfer danych), podczas gdy w telewizji mobilnej jest prosty układ (płacę abonament i korzystam ile chcę). Korzystanie z internetu przez komórkę bywa niebezpieczne – trzeba płacić za transfer danych, nawet gdy komórka przypadkowo połączy się z internetem

32 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 Radio w ramach TV mobilnej 4

33 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 33 Średni czas słuchania radia w kolejnych dniach testu Proszę podać łączny czas słuchania przez Pana(ią) stacji radiowych za pośrednictwem telewizji mobilnej w dniu… P O D S T A W A : wszystkie obserwacje z danego dnia Średni dzienny czas ogółem: 46 min.

34 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 34 Zróżnicowania w zakresie słuchania radia Proszę podać łączny czas słuchania przez Pana(ią) stacji radiowych za pośrednictwem telewizji mobilnej w dniu… PODSTAWA: wszystkie obserwacje w danej kategorii PłećWiekWykształcenieAktywność zawodowa Sprzęt testowy

35 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 35 Słuchanie poszczególnych stacji radiowych Których stacji radiowych Pan(i) słuchał(a) za pośrednictwem telewizji mobilnej? PODSTAWA: obserwacje z wykorzystaniem radia, o=477

36 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 Zainteresowanie zakupem usługi 5

37 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 37 Ogólne zainteresowanie zakupem usługi Gdyby cena abonamentu za dostęp do TV mobilnej była dla Pana(i) odpowiednia, to czy był(a)by Pan(i) zainteresowana zakupem tej usługi? PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu PłećWiekWykształcenie Posiadanie dzieci Sprzęt testowy

38 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 38 Zainteresowanie zakupem usługi w określonej cenie Gdyby dostęp do testowanej usługi kosztował 15 zł miesięcznie do jego zakupu skłoniłoby się 59% biorących udział w badaniu. Łącznie 75% osób zadeklarowało zainteresowanie zakupem abonamentu za cenę 10 zł (zdecydowanie i raczej tak). Proszę powiedzieć, czy był(a)by Pan(i)zainteresowany(a) zakupem usługi przy miesięcznym abonamencie w wysokości 15 zł brutto za miesiąc? Proszę powiedzieć, czy był(a)by Pan(i)zainteresowany (a) zakupem usługi przy miesięcznym abonamencie w wysokości 10 zł brutto za miesiąc? PODSTAWA: osoby, które nie kupiłyby usługi w cenie 15 zł, n=40 PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

39 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 39 Zakup dodatkowych kanałów Czy skłonny(a) był(a)by Pan(i)dodatkowo zapłacić za dostęp do jednego kanału kwotę…. PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

40 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 40 Zakup nowego telefonu / przystawki do odbioru TV mobilnej Czy aby oglądać telewizję mobilną gotowa był(a)by Pan(i) na zmianę Pan(i)telefonu komórkowego na nowy? Czy aby oglądać telewizję mobilną gotowa był(a)by Pan(i) na dokupienie przystawki umożliwiającej oglądanie telewizji na starym telefonie? PODSTAWA: osoby, które wyraziły zainteresowanie zakupem TV mobilnej, n=82

41 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 41 Zakup nowego telefonu – akceptowana cena Czy skłonny(a) był(a)by Pan(i) kupić nowy telefon wartości … PODSTAWA: osoby zainteresowane zakupem nowego telefonu aby odbierać telewizję mobilną, n=53

42 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 42 Zakup przystawki – akceptowana cena Czy zakupił(a) by Pan(i) przystawkę gdyby jej wartość wynosiła … PODSTAWA: osoby zainteresowane zakupem przystawki aby odbierać telewizję mobilną, n=35

43 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 43 TV mobilna a zmiana operatora Większość bo łącznie 64% badanych twierdzi, że w sytuacji zmiany operatora brałaby pod uwagę fakt, czy operator daje możliwość dostępu do TV mobilnej. Na ile zgadza się Pan(i)z następującymi stwierdzeniami: PODSTAWA: wszyscy uczestnicy testu

44 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 Wnioski 6

45 GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 45 Wnioski Telewizja mobilna ma bardzo wysoki potencjał - 75% badanych jest nią zainteresowanych. Oznacza to, że tylko w wąsko określonej badanej grupie docelowej, w 31 miastach, w których ma zostać uruchomiona, jest nią zainteresowanych 1,2 mln osób. Dzięki wprowadzeniu telewizji mobilnej znacząco zwiększają się zasięgi oraz czas oglądania telewizji. Niezmiernie istotne jest zapewnienie odpowiednio wysokiej jakości i niezawodności odbioru telewizji mobilnej. Rekomendujemy wzbogacenie oferty programowej o kanały tematyczne. Z punktu widzenia użytkownika idealnym rozwiązaniem byłaby możliwość samodzielnego wyboru kanałów do pakietu. Prawie połowa respondentów deklaruje gotowość zapłacenia 5 zł za pojedynczy kanał. Sugerujemy dystrybucję usługi w oparciu o subsydiowanie aparatów telefonów z tunerem DVB-H. Przy uruchomieniu usługi za cenę 10 – 15 zł można się spodziewać 40 – 60% popytu w grupie docelowej.


Pobierz ppt "GfK PoloniaTest telewizji mobilnejStyczeń 2010 Tytuł GfK. Growth from Knowledge Test telewizji mobilnej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google