Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMirosława Stosik Został zmieniony 10 lat temu
1
OKRĘGOWA KOMISJA EGZAMINACYJNA w POZNANIU CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA w WARSZAWIE Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych w raportach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu EGZAMINGIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY i EGZAMINMATURALNY i EGZAMIN MATURALNY Wyniki egzaminów zewnętrznych w województwie zachodniopomorskim w 2011 roku
6
OKRĘGOWA KOMISJA EGZAMINACYJNA w POZNANIU CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA w WARSZAWIE Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych w raportach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu SPRAWDZIAN Wyniki egzaminów zewnętrznych w województwie zachodniopomorskim w 2011 roku
11
Sprawdzian 2011 - Liczebność populacji Liczba uczniów Liczba szkół Kraj 367 15812 500 lubuskie 9 836297 wielkopolskie 35 0471 094 zachodniopomorskie 15 553460
12
Zestawienie średnich wyników w 2011 r. Sprawdzian 200920102011 Kraj 22,6424,5625,30 Okręg 22,0323,7924,66 lubuskie 22,0624,0624,90 wielkopolskie 21,9023,7624,70 zachodniopomorskie 22,2923,6724,40
13
Sprawdzian - średni wynik w powiatach 2011 Powiat Średni wynik w pkt. Powiat Średni wynik w pkt. punktowyw %punktowyw % białogardzki21,9154,77pyrzycki24,9962,49 choszczeński23,7259,30sławieński22,9357,33 drawski24,1760,43stargardzki23,7559,37 goleniowski23,8759,68szczecinecki24,1660,39 gryficki23,7259,30świdwiński23,1357,83 gryfiński23,5058,76wałecki23,7859,44 kamieński23,7759,42łobeski23,2758,17 kołobrzeski23,4658,65m. Koszalin26,2365,57 koszaliński23,4258,55m. Szczecin26,2665,65 myśliborski24,3260,81m. Świnoujście24,8262,05 policki25,9664,91
14
Procent uczniów w przedziałach krajowej skali staninowej Stanin1.2.3.4.5.6.7.8.9. Nazwa wyniku najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy Przedział punktowy 0-1011-1415-1819-2223-2728-3132-3435-3738-40 Obszar wyników Niskich (0-18 pkt.) Średnich (19-31 pkt.) Wysokich (32-40 pkt.) KRAJ 20,30%55,40%24,30% zachodnio -pomorskie 23,70%55,40%21,00%
16
zadanie 8 wykonuje obliczenia dotyczące długości (5.3) 9 wnioskuje o przebiegu zjawiska, mającego charakter prawidłowości, na podstawie jego opisu (3.7) 14 rozpoznaje charakterystyczne cechy figur (3.6) 15 wykonuje obliczenia dotyczące powierzchni (5.3) łatwość 0,640,680,690,67 czynność zamienia długość wyrażoną w kilometrach na metry wyznacza liczbę spełniającą warunki zadania rozpoznaje trójkąt prostokątny równoramienny oblicza pole prostokąta Współczynnik łatwości zadań - umiejętności matematyczne 2010
17
zadanie 16 rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności liczb (3.6) 17 ustala sposób rozwiązania zadania (3.8) 18 posługuje się źródłem informacji (4.1) 19 posługuje się źródłem informacji (4.1) 20 posługuje się źródłem informacji (4.1) łatwość 0,820,790,500,340,70 czynność wskazuje, jaką część całości stanowi wyróżniony fragment obiektu wskazuje informacje potrzebne do rozwiązania zadania wskazuje, o ile tygodni później w jednym regionie niż w drugim rozpoczęło się dane wydarzenie wskazuje liczbę regionów, w których dane wydarzenie miało miejsce w tym samym przedziale czasowym wyznacza przedział czasowy spełniający warunki zadania
18
Współczynnik łatwości zadań - umiejętności matematyczne 2010 zadanie 21/I wykonuje obliczenia dotyczące długości - oblicza długość przedmiotu, stosując podany algorytm (5.3) 21/II wykonuje obliczenia dotyczące długości - wyraża w centymetrach poprawnie obliczoną długość (5.3) 22/I wykorzystuje w sytuacji praktycznej własności liczb - stosuje porównanie ilorazowe (5.5) 22/II wykorzystuje w sytuacji praktycznej własności liczb - stosuje porównanie różnicowe (5.5) łatwość 0,480,370,880,60 czynność oblicza długość przedmiotu, stosując podany algorytm wyraża w centymetrach poprawnie obliczoną długość stosuje porównanie ilorazowe stosuje porównanie różnicowe
19
Współczynnik łatwości zadań - umiejętności matematyczne 2010 zadanie 23/I wykonuje obliczenia dotyczące długości - oblicza długość rzeczywistą, stosując podaną skalę (5.3) 23/II wykonuje obliczenia dotyczące długości - wyraża w kilometrach poprawnie obliczoną długość trasy (5.3) 24/I ustala sposób rozwiązania zadania i prezentacji tego rozwiązania - oblicza cenę towaru kupionego na raty (3.8) 24/II ustala sposób rozwiązania zadania i prezentacji tego rozwiązania - oblicza cenę towaru kupionego za gotówkę (3.8) łatwość 0,340,24 0,610,47 czynność oblicza długość rzeczywistą, stosując podaną skalę wyraża w kilometrach poprawnie obliczoną długość trasy oblicza cenę towaru kupionego na raty oblicza cenę towaru kupionego za gotówkę
21
Współczynnik łatwości zadań - umiejętności matematyczne 2011 zadanie 7 posługuje się kategoriami czasu i przestrzeni w celu porządkowania wydarzeń (3.7) 16 rozpoznaje charakterystyczne cechy i właściwości figur (3.6) 17 wnioskuje o przebiegu zjawiska, mającego charakter prawidłowości, na podstawie jego opisu (3.7) 18 wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy (5.3) 19 wykorzystuje w sytuacji praktycznej własności liczb (5.5) łatwość 0,480,490,700,540,52 czynność umieszcza datę w przedziale czasowym (1 pkt.) wyznacza długość krawędzi sześcianu (1 pkt.) wyznacza wielokrotność liczby (1 pkt.) oblicza cenę jednostkową produktu (1 pkt.) wskazuje praktyczny sposób wyrównania dwóch wielkości (1 pkt.)
22
zadanie 20 opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą wyrażenia arytmetycznego (3.5) 21/I wykonuje obliczenia dotyczące długości (5.3) 22/I ustala sposób rozwiązania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania (3.8) 23/I ustala sposób rozwiązania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania (3.8) 24/I wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy (5.3) łatwość 0,700,490,630,780,44 czynność ustala sposób obliczenia pola trójkąta (1 pkt.) oblicza długość zgodnie z warunkami zadania (2 pkt.) wyznacza iloraz i zaokrągla wynik na potrzeby sytuacji praktycznej (2 pkt.) wyznacza czynnik iloczynu (2 pkt.) wyznacza kwotę i dzieli ją na równe części (4 pkt.) Współczynnik łatwości zadań - umiejętności matematyczne 2011
23
Umiejętności matematyczno-przyrodnicze opanowane na najwyższym poziomie: wyznaczenie czynnika iloczynu wyznaczenie wielokrotności liczby naturalnej wskazanie wyrażenia umożliwiającego obliczenie pola trójkąta Umiejętności matematyczno-przyrodnicze opanowane na najniższym poziomie: umieszczenie daty w przedziale czasowym (zadanie WW) wyznaczenie, na podstawie informacji danej w zadaniu, kwoty oszczędności i podzielenie jej na równe części (zadanie RO) Osiągnięcia uczniów w zakresie umiejętności matematyczno-przyrodniczych
24
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.