Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFeliks Rogóż Został zmieniony 11 lat temu
1
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie AutorzyAnna Wołoszyn, Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie Uczniowie dowiedzieli się co to jest system fiskalny, podatek, marża, VAT, PIT, ceny: netto, brutto, detaliczne, hurtowe. Kształcili sprawność rachunkową. Potrafią prezentować wyniki swojej pracy w postaci prezentacji, quizów, stron www i krzyżówek Cele MS Excel, MS PowerPoint, MS FrontPage, MS Word, EclipseCrossword, MS Internet Explorer, MS Outlook Oprogramowanie OpisWykonywane zadania dotyczyły obliczeń procentowych w życiu człowieka. Uczniowie rozwijali umiejętność: stosowania wiedzy w praktyce, selekcjonowania i przetwarzania informacji. Wykonywane zadania dotyczyły obliczeń procentowych w życiu człowieka. Realizatorzy projektu opracowali wybrane przez siebie zadania wykorzystując różne źródła wiedzy m.in. Internet, gazety, wywiady, spotkania z osobami pracującymi w biurach rachunkowych, Urzędzie Miejskim w Żmigrodzie. Wytworem pracy uczniów są prezentacje multimedialne, diagramy, quizy, strony www, grafiki oraz krzyżówki. Prace uczniów zostały umieszczone na stronie internetowej projektu www.mrat.pl/matematyka www.mrat.pl/matematyka Zakres nauczania Matematyka Przedział wiekowy 13-15 latpodatki, obliczenia procentowe, dochód, minister finansów, wykresy, arkusz kalkulacyjny, PIT, prezentacja multimedialna, wyszukiwarka internetowa Słowa kluczowe Przegląd Projektu
2
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Projekt dotyczył podatków. Klasa została podzielona na sześć grup. Każda z nich odpowiadała za część projektu. Zadania były przydzielane zgodnie z zainteresowaniami i umiejętnościami uczniów. Grupa 1 "Historia podatków – 6 osób Grupa 2 "Podatek obrotowy – 6 osób Grupa 3 "Podatek dochodowy – 5 osób Grupa 4 "Zeznania podatkowe - PIT-y" – 5 osób Grupa 5 "Podatki w naszej gminie" – 5 osób Grupa 6 "Podatki w innych krajach" – 3 osoby Uczestnicy projektu zapoznali się z pojęciami myto, dziesięcina, podymne, świętopietrze. Dowiedzieli się jak dawniej zbierano podatki, a jak w dzisiejszych czasach wygląda system podatkowy. Wykorzystali arkusz kalkulacyjny do tworzenia symulacji podatkowych np. mini kalkulatory płacowe. Stworzyli mini PIT w Excelu. Przedstawili w postaci ilustracji (wykresu) obciążenia podatkowe (ZUS) osób prowadzących działalność gospodarczą, a np. rolników (KRUS). Zabawili się w ministrów finansów i zaproponowali zmiany w naszym systemie podatkowy. Opublikują swoje prace i wnioski w Internecie. Zaprezentowali je przed uczniami klas pierwszych oraz rodzicami. Organizacja pracy zespołów uczniowskich Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela (strona 1 z 2 )
3
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela (strona 2 z 2 ) Wybór zagadnień oraz przygotowanie uczniów do pracy metodą projektu Wspólne przygotowanie kontraktu, który był zobowiązaniem uczniów do wykonania w określonym terminie wszystkich zaplanowanych działań Ustalenie terminów spotkań konsultacyjnych z grupami zadaniowymi Systematyczna ocena postępu realizacji projektu oraz ocena efektów Udzielenie porad w zakresie programów FrontPage, Excel Pomoc przy selekcji materiałów oraz zdobywaniu informacji Wspólne analizowanie treści zadań matematycznych oraz ich rozwiązania Dokumenty Rola nauczyciela
4
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Zasoby dydaktyczne Projekt realizowała klasa pierwsza gimnazjum. Sukcesem jest zintegrowana klasa. Sukces to również stworzona bogata strona projektu http://www.mrat.pl/matematyka/ Przygotowaliśmy świetne zadania z matematyki oraz materiały dzięki, którym łatwiej zrozumieć skomplikowany i bardzo trudny temat podatków. Prace uczniów Źródła informacji Internet, Urząd Miasta i Gminy w Żmigrodzie, biuro rachunkowe, strony www np.: www.podatki.pl, www.mf.gov.pl, www.zmigrod.com.pl, www.vat.pl, www.portalfk.pl, pl.wikipedia.org/wiki
5
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Ocenianie i Standardy Uczniowie wypełnili kartę samooceny pracy w grupie oraz kartę współpracy. Po analizie oceniam, że projekt się udał. Podczas pierwszej prezentacji na forum klasy, która realizowała projekt wielu uczniów otrzymywało spontaniczne oklaski od kolegów za świetnie wykonane prezentacje, quizy, krzyżówki. Cała klasa rozwiązywała zadania matematyczne z uśmiechem. Ocenianie uczniów było określone już na samym początku projektu. Na stronie internetowej prowadziliśmy monitoring pracy uczniów zapisywany w arkuszu kalkulacyjnym http://www.mrat.pl/matematyka/karty_pracy/punkty.htm http://www.mrat.pl/matematyka/karty_pracy/punkty.htm Ocenianie odbyło się na oddzielnej godzinie (konsultacjach). Uczniowie znali termin wystawienia oceny. Grupy przygotowały swoje oceny, które zostały przyznane w sposób tajny. Każdy uczeń wystawił ocenę swojemu koledze zespołu. Następnie obliczono średnią tych ocen (30%) Uczniowie również dokonali samooceny (20%). Bazując na dokonywanych monitoringu i na obserwacji pracy uczniów, ja również przygotowałam oceny dla uczniów (50%). Zebraliśmy w jednym arkuszu: oceny zespołów, ocenę moją oraz samoocenę. W ten sposób powstała ocena końcowa ucznia. Dokumenty
6
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Strona projektu www.mrat.pl/matematykawww.mrat.pl/matematyka Projekt przedmiotowy z matematyki realizowany w kl.1 g Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie www.nasz.mrat.pl Koordynator projektu: Nauczyciel matematyki Anna Wołoszyn
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.