Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Menu Tabela program Microsoft Word
Autor prezentacji
2
Menu Tabela Menu Tabela w programie Microsoft Word służy do rysowania i wstawiania tabeli; modyfikowania jej oraz zmiany jej właściwości.
3
Rysowanie tabeli Dzięki opcji Rysuj tabelę można stworzyć nową tabelę. Po kliknięciu na nią pojawi się okno Tabele i krawędzie, z którego możemy wybierać i zmieniać opcje rysowania nie tylko tabel, ale także krawędzi.
4
Wytłumaczenie funkcji okna Tabele i krawędzie
Kolor obramowania Styl linii Długość linii krawędzi Przycisk Gumka Zewnętrzne obramowanie Przycisk Rysuj tabelę Kolor cieniowania Przycisk polecenia Wstaw w menu Tabela Rozłożenie kolumn i wierszy Autosumowanie Sortowanie Scalanie i dzielenie komórek Zmiana kierunku tekstu Przycisk wyrównania i wyśrodkowania Autoformatowanie
5
Wstawianie tabeli Drugim sposobem tworzenia tabeli jest posłużenie się opcją Wstaw – Tabela Po kliknięciu pojawi się okno Wstawianie tabeli. W nim wpisujemy liczbę kolumn i wierszy oraz ustalamy właściwości tabeli.
6
Wstawianie tabeli c.d. Tutaj wpisujemy liczbę kolumn tabeli,
a tu liczbę wierszy. W tym polu ustalamy właściwości tabeli. Gdy wykonamy wszystkie powyższe czynności klikamy ten przycisk.
7
Usuwanie tabeli, kolumn i wierszy
Opcja Usuń pozwala nam usunąć tabelę, kolumny i wiersze. Wystarczy tylko ustawić kursor w komórce, która nam przeszkadza i wybrać którąś z opcji. Okno dialogowe pozwoli na usunięcie zbędnej części tabeli.
8
Usuwanie komórek Opcja Usuń – Komórki działa na podobnej zasadzie co poprzednie. Najpierw ustawiamy kursor w komórce, klikamy na to polecenie, a gdy pojawi się okno Usuwanie komórek wybieramy najlepszą dla nas opcję. Dzięki temu poleceniu można, oprócz usuwania, przesuwać komórki do góry lub w lewo.
9
Wybieranie tabeli, kolumny, wiersza i komórki
Funkcja Wybierz może nam zastąpić zaznaczanie tabeli, kolumny, wiersza lub komórki. Po wybraniu polecenia możemy, na przykład klawiszem Backspace usunąć tabelę.
10
Scalanie komórek Aby scalić komórki najpierw zaznaczamy je, a potem wy- bieramy przycisk Scal komórki. Po wykonaniu tej czynności możemy w tych komórkach pisać tekst nie martwiąc się o to, że ciągle musielibyśmy poszerzać komórki. To zajęłoby znacznie więcej czasu.
11
Dzielenie komórek Jeśli chcemy podzielić komórki najpierw stawiamy kursor w wybranej komórce. Następnie wybieramy opcję Podziel komórki. Pojawi się okno dialogowe Dzielenie komórek, wpisujemy w nim liczbę kolumn lub wierszy, zależną od tego na ile części chcemy podzielić wybraną komórkę.
12
Dzielenie tabeli Aby podzielić tabelę najpierw musimy umieścić w niej kursor, potem zaznaczamy obszar tabeli, który chcemy podzielić. Gdy to zrobimy wybieramy polecenie Podziel Tabelę, które podzieli nam miejsce wcześniej zaznaczone.
13
Autoformatowanie tabeli
Dzięki funkcji Autoformatowanie tabeli możemy stworzyć czytelną i przejrzystą tabelę, jak również wyróżnić lub przyozdobić nasz obiekt. A to wszystko w oknie dialogowym Formatowanie tabeli.
14
Opcja Autodopasowanie
Dzięki opcji Autodopasowanie tekst, który piszemy w komórce, będzie się sam dopasowywał do zawartości. Oznacza to, że na przykład, jeśli będziemy mieli za mało miejsca komórka poszerzy się samoczynnie.
15
Powtarzanie nagłówków wierszy
Dzięki funkcji Powtarzanie nagłówków wierszy tabela, która nie mieści się na jednej stronie zamienia wiersze na jej nagłówki na kolejnych stronach..
16
Opcja Konwertuj
17
Sortowanie Dzięki opcji Sortuj możemy na przykład ułożyć spis nazwisk alfabetycznie. Po naciśnięciu tej opcji pojawi się nam okno – Sortowanie. W nim wpisujemy jak komputer ma ułożyć jakiś wykaz.
18
Sortowanie c.d. Tu wybieramy, czy komputer ma sortować liczby, tekst itp. czyli inaczej typ. W tym miejscu wybieramy czy ta rzecz ma być posortowana rosnąco czy malejąco. Tutaj wpisujemy, gdzie komputer ma nam coś sortować. Tutaj wykonujemy te same czynności, które będą brane pod uwagę w dalszej kolejności. Tu rozwijamy opcje sortowania. Tutaj wybieramy czy to, co zaznaczyliśmy wcześniej ma wiersz nagłówka (to jest dodatkowy wiersz na górze), czy go nie ma.
19
Opcja Formuła Ta funkcja pozwala nam tak jak w Excelu wpisywać formułę matematyczną zrozumiałą dla komputera czyli zaczynamy od znaku „=”. Po wyborze tej opcji pojawi się okno o tej samej nazwie, w którym wpisujemy niezbędne informacje.
20
Okno dialogowe Formuła
Tutaj wpisujemy format liczby. Tu wpisujemy formułę zrozumiałą dla komputera. Tu zamieszczamy funkcję, czyli wykonywanie pewnej liczby działań określonych przez jej nazwę.
21
Opcja Ukryj/Pokaż linie siatki
Ten przycisk pozwala nam ukryć lub pokazać linie siatki w wykonywanej tabeli.
22
Właściwości tabeli Po kliknięciu na opcję Właściwości tabeli pojawi nam się okno o tej samej nazwie. W nim znajdują się cztery zakładki. Pierwszą z nich jest Tabela, w której występują kolejne zakładki (Obramowanie i cieniowanie oraz Opcje tabeli). Następne zakładki to: Wiersz, Kolumna i Komórka. Każda z nich ma inne funkcje.
23
Właściwości tabeli – zakładka Tabela
24
Opracował: Paweł Tomczyk Uczeń klasy 6, szkoły Podstawowej w Konikowie
Rok szkolny 2005/2006 Praca wykonana pod kierunkiem nauczyciela informatyki Pani Małgorzaty Serockiej - Pinczak Zakończ pokaz
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.