Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLuiza Talarczyk Został zmieniony 10 lat temu
1
Internet jako płaszczyzna konkurowania w warunkach zakazu reklamy publicznej
Katarzyna Liczmańska
2
Agenda 1. Wstęp: Internet – nowe medium, 2. Marketing sieciowy – istota, 3. Prawne aspekty reklamy oraz e-reklamy alkoholu, 4. Formy reklamy internetowej wykorzystywane w branży alkoholowej, 5. Promocja produktów alkoholowych w sieci – przykłady (case study)
3
1. Wstęp: Internet – nowe medium,
Reklama towarzyszy ludzkości od momentu, kiedy powstał rynek i narodziła się konkurencja. Podstawową cechą wolnego rynku jest stałe konkurowanie producentów i dystrybutorów oraz wytwarzanych przez nich towarów i oferowanych usług, zmierzające przede wszystkim do zdobywania rynków oraz utrzymania klientów. W ciągu ostatnich kilkunastu lat reklama otrzymała na swoje potrzeby nowe medium – Internet.
4
Rozwój internetu na tle innych mediów
5
Udział reklamy on-line w wydatkach reklamowych
6
Internauci w Polsce
7
Aktywność polskiego internauty
8
Przyszłość internetu
9
2. Marketing sieciowy - istota
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce. Coraz więcej firm zauważa, że to nowoczesne medium jest niezbędnym elementem w strategii komunikacyjnej. Jednym z mierników, który świadczy o rosnącym znaczeniu internetu są wydatki na reklamę on-line. Wg IAB Polska w roku 2000 było to 16 mln zł, w 2002 – 33 mln, a w 2005 ponad 120 mln zł.
10
Formy marketingu sieciowego
Środowisko internetowe zmienia się bardzo szybko, wciąż pojawiają się nowe technologie, dające coraz większe możliwości komunikacyjne i kreacyjne. Reklama w internecie przechodzi nieustanną metamorfozę. Jeszcze nie tak dawno najpopularniejszą metodą było wykorzystywanie animowanych banerów reklamowych. Dzisiaj coraz większą rolę odgrywać zaczyna mailing, pop-upy, web posting i metody pozwalające na dotarcie do konkretnego grona odbiorców.
11
Witryny www Dobra strona musi charakteryzować się:
precyzyjnym adresowaniem oferty, wykorzystaniem różnym narzędzi marketingu internetowego, integracją z tradycyjnymi formami promocji marketingowej.
12
Reklama w internecie Zalety: - - niskie koszty,
- - elastyczność przekazu, - - duża selektywność grup docelowych, - - interaktywność, - - efektywność przekazu, silniejsze oddziaływanie, - - nieograniczona ilość miejsca, - - pełna mierzalność, atrakcyjny sposób zaistnienia w świadomości klienta.
13
Formy reklamy w internecie
14
Marketing bezpośredni
Podstawowym narzędziem jest . Aby przekaz za jego pośrednictwem był najbardziej efektywny muszą spełnione być warunki: - personalizacja komunikatu, - targetowanie informacji, - interaktywne podejście do potrzeb klienta.
15
Promocja uzupełniająca
Jest to zbiór narzędzi, które stymulują sprzedaż internetową jak i tradycyjną. Zachęcają do częstego odwiedzania strony i co najważniejsze budują lojalność. Narzędzia: - próbki, kupony, premie, konkursy i loterie, prezentacje multimedialne.
16
E-handel niskie ceny produktów, bardzo duży asortyment,
Jedno z głównych zastosowań internetu dla wielu firm. Zalety: niskie ceny produktów, bardzo duży asortyment, dokładna informacja, brak barier przestrzennych. Wady: - stosunkowo małe zufanie do tego typu form zakupu
17
Public Relations Formy: media relations (kontakt z mediami, udostępnianie informacji), PR wewnętrzny (intranet, biuletyny firmowe, tablica ogłoszeń), PR produktowy, budowanie wizerunku.
18
Interaktywna komunikacja
Narzędzia: Poczta, grupy dyskusyjne, czat, IRC, IQR, kartki z życzeniami, multimedia,
19
3. Prawne aspekty reklamy oraz e-reklamy alkoholu
Podstawowym aktem ograniczającym reklamę napojów alkoholowych jest obecnie Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. W myśl art. 131 zakazana jest reklama napojów alkoholowych z wyjątkiem piwa, którego reklama jest dozwolona we wskazanym ustawowo zakresie. Reklama i promocja piwa jest dozwolona, pod warunkiem iż nie jest kierowana do małoletnich lub prowadzona poprzez budowanie skojarzeń z: atrakcyjnością seksualną, relaksem lub wypoczynkiem, sprawnością fizyczną, nauką, pracą lub sukcesem zawodowym, zdrowiem lub sukcesem życiowym.
20
Reklama publiczna reklama piwa – co do zasady dozwolona, reklama alkoholi do 18% - zakazana, z wyjątkiem informowania o sponsorowaniu, reklama alkoholi mocnych – zakazana. Reklama spersonalizowana - dopuszczalna informacja o produktach w miejscach sprzedaży oraz skierowana do zadeklarowanych odbiorców
21
4. Formy reklamy internetowej wykorzystywane w branży alkoholowej
Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zezwala na prowadzenie niepublicznych form marketingu alkoholi. Tym samym tego rodzaju marketing może być prowadzony za pomocą komunikacji indywidualnej, np. poprzez e z materiałami reklamowymi do odbiorców, którzy zadeklarowali chęć ich otrzymywania lub strony firmy na którą wchodzi się po zadeklarowaniu ukończenia 18 lat.
22
Producenci w branży alkoholowej starają się zainteresować odbiorców swoimi witrynami, konkursami przeprowadzanymi za pomocą stron internetowych, mailingu po zadeklarowaniu chęci otrzymywania informacji przez odbiorcę. Prześcigają się w tworzeniu gier komputerowych, tapet, możliwości darmowego ściągania muzyki, wygaszaczy i tapet do telefonów komórkowych.
23
5. Promocja produktów alkoholowych w sieci – przykłady (case study)
51
Dziękuję za uwagę Katarzyna Liczmańska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.