Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDanuta Łucki Został zmieniony 11 lat temu
1
Miejska Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Jedlinie-Zdroju
Co możemy zmienić?
2
Ankieta została przeprowadzona w celu dostarczenia informacji, które zastępują intuicję i uzupełniają dotychczasowe doświadczenia. Celem również było wyrażenie opinii na temat działalności szkoły oraz jej bazy z podziałem na negatywy, pozytywy i oczekiwania-życzenia. Ankietę wypełniali uczniowie klas 4-6 a badanie przeprowadzono r.
3
Pytania ankiety „trzech karteczek’’
Co podoba Ci się w naszej szkole?-3 pozytywy Czego nie lubisz? Co jest złego? Co Ci przeszkadza w szkole?- 3 negatywy Jakie masz życzenia aby było w naszej szkole?- 3 życzenia
4
Adresaci Klasy IV-VI-ankietowani w klasach 4a- 16 uczniów
4b-16 uczniów 5a- 23 uczniów 5b- 20 uczniów 6a- 22 uczniów 6b -14 uczniów co stanowi 85% ogółu uczniów w klasach 4-6
5
Co podoba Ci się w naszej szkole?
6
Co podoba Ci się w naszej szkole?
7
Co podoba Ci się w naszej szkole?
8
Co podoba Ci się w naszej szkole?
Pod pojęciem lekcje uczniowie klas 4 wymieniali: matematykę 7,21% przyrodę 0,90% język polski 2,70% wychowanie fizyczne 3,60% plastykę ,90% zdw 0,90% zajęcia komputerowe 4,50% Wskazywali również ogólnie na : lekcje bądź niektóre lekcje Pod pojęciem nauczyciele wymieniali: nauczyciele 9,01% nowi nauczyciele 0,90% dyrektor 2,70%
9
Co podoba Ci się w naszej szkole?
10
Co podoba Ci się w naszej szkole?
Pod pojęciem lekcje uczniowie klas 5-6 wymieniali: matematykę 5,41% wdż 0,90% projekt 3,60% wychowanie fizyczne 5,41% historia 1,80% język polski 1,80% zajęcia pozalekcyjne 13,51% informatyka 7,21% Wskazywali również ogólnie na : lekcje bądź niektóre lekcje Pod pojęciem nauczyciele wymieniali: nauczyciele 11,71% P.Drapich 1,80 % P.Dryś 0,90% P.Majdak 0.90% P.Kruk-0,90% P.Przydatek 0,90%
11
Czego nie lubisz? Co jest złego? Co Ci przeszkadza w szkole?
12
Inne negatywy
13
Pozytywy czyli 3 życzenia
14
Baza Więcej komputerów Większe szafki w szatni Tor dla rowerów
Basen, sklepik Klasowe zwierzątko Fontanna na placu Komputery lub notebooki na ławkach Stołówka w szkole Większa sala komputerowa, lepsze krzesła w Sali komputerowej Boisko ze sztuczną murawą Dobrze wyposażona sala gimnastyczna Siłownia, prawdziwe sale do techniki Miejsce do przechowywania rowerów Klamki w WC dla dziewcząt Lepsza ochrona, sale ładniejsze i nowocześniejsze Lepszy Ekoogród Nowe boisko Nowe tablice Nowe krzesła z poduszkami, prezenty od Św . Mikołaja Większe korytarze Inny kolor szkoły, godło i krzyż w każdej klasie Żeby uczniowie na przerwie nie siedzieli na podłodze
15
Zajęcia Lepszy poziom nauczania Turnieje typu Euro
Mniej kartkówek i sprawdzianów SKO Nauka jazdy konnej Więcej wycieczek Łagodniejsi nauczyciele Ciekawe projekty Mniej zadań domowych Koło dziennikarskie Zajęcia na basenie Więcej projektów Mniej projektów Nauka tańca
16
Organizacja zajęć Wycieczki do kina Basen zamiast wf
Większa ilość dyskotek Więcej informatyki Więcej konkursów Więcej zawodów sportowych Mniej zadań domowych Sprawiedliwe oceny Krótsze lekcje Mniej lekcji Więcej wf Dłuższe przerwy zamiast książek notebooki Żeby można było przychodzić na komputery Wychowanie fizyczne z podziałem na chłopców i dziewczynki Codziennie lekarz
17
Podsumowanie , wskazania do zmian
Analizując odpowiedzi ,które przedstawiłam powyżej można zauważyć, że bezwzględna większość uczniów przychodzi do szkoły żeby się uczyć i czuć bezpiecznie. Zauważają również pozytywy i negatywy otaczającej rzeczywistości, dydaktycznej, która ich dotyka, Szkoła jest postrzegana jako miejsce do nauki, ale również do spędzania w sposób urozmaicony i miły czas wolny. Uczniowie w dużym procencie wskazują na edukację związaną z użyciem technologii komputerowej. Nie tylko do nauki na zajęciach informatycznych, ale również wskazują na użycie komputerów na innych lekcjach, zamiast podręczników lub w celach poznawczych lub dla rozrywki. Okazuje się że większość uczniów jako pozytywny naszej szkoły wskazuje na bazę, aczkolwiek w oczekiwaniach wymienia nie istniejące jeszcze miejsca takie jaki: miejsce na rowery czy poszerzenie szkolnego ogrodu. Nasi uczniowie w negatywach wskazują na zagrożenia poczucia bezpieczeństwa , estetyki .
18
Podsumowanie , wskazania do zmian
Pozytywem jest kadra pedagogiczna, zajęcia obowiązkowe i pozalekcyjne w tym projekty oraz niektóre z obowiązkowych przedmiotów. Nie jest zaskoczeniem, że uczniowie zwracają uwagę na wygląd szkoły, sprzętu , zwracają uwagę na to co się dzieje podczas lekcji i co im przeszkadza. Między innymi pojawiają się stwierdzenia, że przeszkadzają im : inni uczniowie, podniesiony ton głosu nauczyciela, hałas, że nauczyciele za szybko przechodzą do kolejnego etapu lekcji czy tez przyznawanie punktów karnych za każdą błahostkę. Większość ankietowanych ocenia pracę nauczycieli i szkoły bardzo dobrze. Prawie 25 % uczniów nic nie chce w niej zmienić. Z imprez organizowanych przez szkołę najbardziej chcą zwiększenia ilości dyskotek , wycieczek , zajęć związanych z technologia informacyjną, konkursów i zawodów sportowych. Wskazuje na to ponad połowa ankietowanych Ankieta przedstawiła potrzeby i oceny uczniów. Odpowiedzi na temat jakości pracy i ofertę szkoły pokazały, że uczniowie dostrzegają różnorodne formy jej działalności i oceniają je dobrze. Sugestie i opinie uczniów będą brane pod uwagę przy planowaniu pracy szkoły, planie lekcyjnym i zakupie sprzętu oraz przekazane do zapoznania się SU, pedagogom szkolnym oraz zespołom zadaniowym nauczycieli , aby wnioski wziąć pod uwagę przy planowaniu działań w roku szkolnym2012/13
19
Podsumowanie Wojownik światła przygląda się kolumnom po obu stronach bramy, którą ma zamiar otworzyć. Pierwsza zwie się Strachem, druga — Ochotą. Wojownik ogląda kolumnę Strachu. Na niej widnieje napis: „Wkroczysz w świat nieznany i niebezpieczny, gdzie wszystko to, czego się dotychczas nauczyłeś, nie zda się na nic". Ogląda kolumnę Ochoty i czyta na niej: „Opuścisz znany ci świat, który przechowuje wszystko to, co zawsze kochałeś i o co walczyłeś z wielkim poświęceniem". Wojownik uśmiecha się, bowiem nie istnieje nic, co może wzbudzić jego lęk, ani nic, co może go powstrzymać. I z determinacją człowieka, który wie, czego chce, otwiera bramę” P.Coelho
20
Materiał przygotowała i opracowała Dyrektor MSP Katarzyna Lepis
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.