Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Furnel Travel International
System Furnel Travel System Furnel Travel System wspomagający obsługę ruchu turystycznego firmy Furnel Travel International
2
Wstęp ogólny System Furnel Travel
3
Dziedzina problemu firma zajmuje się organizowaniem wycieczek w Polsce i Europie Środkowej (tzw. tour operator) zatrudnia ponad 50 pracowników zadania firmy: planowanie i tworzenie gotowych wycieczek organizacja konferencji Incentive organizacja szkoleń językowych za granicą System Furnel Travel
4
Obszar modelowania Obszar aktywności 4 Obszar aktywności 1
Zarząd Dyrektor Finansowy Dział Księgowy Dział Produktu Dział Biletów Sekretariat Dział Indywidualny Dział Wycieczek Grupowych Dział Konferencji Inc. Dział Szkoleń Językowych skandynawsko - brytyjski francuski włoski hiszpański rosyjski niemiecki amerykańsko - japoński Obszar aktywności 2 Obszar aktywności 3 System Furnel Travel
5
Opis poszczególnych OA
Dział Produktu (OA1) Celem działu produktu, składającego się z dwóch pracowników głównych i dwóch współpracowników (tzw. support), jest negocjowanie cen m. in. z hotelami i przedsiębiorcami oferującymi odpłatny przewóz grup. Podpisywanie umów dotyczących zakupu przez firmę innych usług to kolejne obowiązki tego działu. Jest on ponadto odpowiedzialny za generowanie zestawień danych potrzebnych działom wycieczek grupowych i klientów indywidualnych, przygotowywanie cenników standardowych ofert (z wliczoną marżą) oraz sprawdzanie kalkulacji stworzonych przez pracowników innych działów w przypadku tworzenia ofert indywidualnych. System Furnel Travel
6
Opis poszczególnych OA
Dział Klientów Indywidualnych, Grupowych oraz Konferencji Incentive (OA2) Dział indywidualny zajmuje się organizacją wycieczek dla pojedynczych turystów (rozumianych tutaj jako grupy do 5 podróżnych) ze wszystkich krajów, w których działa firma – wyjątkiem jest Francja, której obywatele są obsługiwani przez odpowiedni dział wycieczek grupowych. Działy wycieczek grupowych są podzielone w zależności od obszarów geograficzno – językowych, które obsługują. Zadaniem pracowników jest organizacja wycieczek dla grup zagranicznych – zgodnie z prezentowaną ofertą, a także realizowanie specjalnych zamówień na życzenie klienta. Dział Konferencji Incentive. Modyfikując istniejące programy konferencji lub tworząc zupełnie nowe, pracujący w tym dziale osoby dostosowują plany do wymagań klienta – firmy chcącej wysłać pracowników na konferencję. System Furnel Travel
7
Opis poszczególnych OA
Dział Szkoleń Językowych (OA3) Dział szkoleń językowych ma za zadanie organizację wyjazdów w celu nauki języków obcych. Wyjazdy te są przeznaczone dla młodzieży licealnej - „Szkoła Średnia za Granicą” i studentów głównie w trybie Work & Travel. „Szkoła Średnia za Granicą” jest projektem międzynarodowej wymiany kulturowej przygotowanej przez zagraniczne fundacje i organizacje edukacyjne dla młodzieży uczącej się. Ideą programu jest rok lub semestr nauki w zagranicznej szkole średniej i pobyt u rodziny goszczącej. System Furnel Travel
8
Opis poszczególnych OA
Dział Biletów (OA4) Do jego zakresu zadań należy wyszukiwanie połączeń lotniczych i kolejowych na wybranej przez klienta trasie, jednak tylko w granicach naszego kraju. Dział ten nie zajmuje się komunikacją międzynarodową. Na wybrane przez klienta połączenia zostają zakupione bilety u przewoźnika, a następnie sprzedawane klientowi. Sprzedaż taka prowadzona jest głównie dla klientów indywidualnych, gdyż grupy zorganizowane zazwyczaj posiadają własny środek transportu. System Furnel Travel
9
Zakres odpowiedzialności systemu
Nasz system będzie miał za zadanie wspomaganie zadań wykonywanych przez pracowników firmy Furnel Travel. System ma umożliwiać sprawną współpracę z bazą danych (np. dodawanie do niej nowych elementów, przeszukiwanie jej pod kątem różnych zapotrzebowań). Innym jego zadaniem ma być generowanie różnego rodzaju dokumentów krążących wewnątrz firmy, jak i wysyłanych poza nią, których tworzeniem dotychczas zajmowali się pracownicy. System Furnel Travel
10
Baza danych System Furnel Travel
11
Baza ofert – BD1 W bazie ofert są przechowywane wszelkie informacje o oferowanych przez firmę propozycjach wycieczek. System Furnel Travel
12
Baza klientów – BD2 Baza klientów zawiera informacje o klientach, którzy już korzystali z usług „Furnel Travel” oraz tych, którzy właśnie nawiązują współpracę. Należy rozdzielić klientów indywidualnych i firmy ze względu na różnice danych. Klienci pochodzą przeważnie z krajów zagranicznych, dlatego należy wprowadzić specjalny klucz identyfikacyjny. System Furnel Travel
13
Baza zamówień – BD3 Wszelkie dane mające znaczenie podczas realizacji złożonego przez klienta są zachowywane w bazie zamówień lub są przez nią dostępne. Główną tabelą bazy jest tabela „zamowienia”. Aby mieć możliwość zdobycia informacji o uczestnikach wycieczki wprowadzono połączenie N:M między tabelą archiwum_wycieczek a wycieczkowicze. Przy realizacji bazy danych połączenie takie może być zrealizowane za pomocą tzw. spinacza. System Furnel Travel
14
Archiwum – BD4 Do archiwum przenoszone są informacje o zrealizowanych zamówieniach. Aby mieć możliwość zdobycia informacji o uczestnikach wycieczki wprowadzono połączenie N:M między tabelą archiwum_wycieczek a wycieczkowicze. Przy realizacji bazy danych połączenie takie może być zrealizowane za pomocą tzw. spinacza. System Furnel Travel
15
Baza podmiotów zewnętrznych – BD5
W bazie tej przechowywane są dane firm zewnętrznych takich jak hotele, muzea itp. Potrzebne są one głównie do kontaktu, rezerwacji miejsc noclegowych i biletów wstępu oraz dokonywania przelewów i wystawiania faktur. System Furnel Travel
16
Baza cen usług – BD6 Baza zawiera ceny usług oferowanych przez firmy zewnętrzne. System Furnel Travel
17
Baza danych http://www.student.agh.edu.pl/~lecyk/bd2/baza1.jpg
System Furnel Travel
18
Znormalizowana baza danych
System Furnel Travel
19
Koniec System Furnel Travel
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.