Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałUrszula Wieczorek Został zmieniony 9 lat temu
2
Ranking
3
Od najbliższej rundy do gry zostanie wprowadzony ranking. Dzięki niemu będziecie mogli porównać swoje wyniki z innymi zespołami w klasie. Czy jesteście na szczycie i zrobicie wszystko, żeby tam pozostać? A może zajmujecie ostatnie miejsce i trzeba wziąć się do pracy? Ranking pomoże szybko ocenić skuteczność i słuszność podejmowanych decyzji. Przyjrzyjmy się co wpływa na pozycję w rankingu.
4
Wartość rankingu Wynik firmy/zespołu Wynik ekonomiczny Współczynnik zrównoważone go rozwoju Współczynnik satysfakcji interesariuszy Zyskowność firmy Wskaźnik zadłużenia firmy Wartość udziału Wskaźnik satysfakcji pracowników Wskaźnik satysfakcji klienta Indeks odpowiedzial- nego biznesu Indeks ekologicznego biznesu + ++ + + ++ + + - --+ +
5
Wynik ekonomiczny firmy Na wynik ekonomiczny firmy mają wpływ poniższe wskaźnik i : Bieżąca zyskowność firmy = zysk netto (z ostatniej rundy) / liczba udziałów. Wskaźnik zadłużenia firmy = całkowite zadłużenie / wartość firmy Wartość udziału = wartość firmy / liczba udziałów Wynik ekonomiczny podawany jest w PLN
6
Wartość udziału Wartość udziału wynika bezpośrednio z wartości majątku, który wypracowaliście od początku gry zarządzając swoim hotelem: wartości wybudowanych pokoi, wartości wyposażenia pokoi, dodatkowych inwestycji (np. pralnia ekologiczna, panele słoneczne, podjazd dla niepełnosprawnych), posiadanej aktualnie gotówka (na rachunku i na lokatach).
7
Współczynnik satysfakcji interesariuszy - klient Satysfakcja klienta jest uzależniona od jakości obsługi (pracownicy obsługi powinni być dobrze opłacani), standardu wyposażenia, usług oferowanych gościom hotelowym oraz ekologiczności i społecznej odpowiedzialności Waszego biznesu. Jeżeli dobrze to rozegracie, to poprawicie swoje miejsce w rankingu.
8
Współczynnik satysfakcji interesariuszy - pracownik Satysfakcja pracowników jest uzależniona od: wysokości wynagrodzenia oraz premii, formy zatrudnienia, Ilości obowiązków przypadających na pracownika, dostępności szkoleń, jakości zarządzania. Zbuduj pozytywne relacje z pracownikami pamiętając o związanych z nimi kosztach.
9
Współczynnik zrównoważonego rozwoju Dbając o ten wskaźnik pokazujecie, że jesteście dobrym pracodawcą, organizacją, której nie jest obojętne najbliższe otoczenie oraz środowisko naturalne. Aktywne działania w tych obszarach podnoszą Waszą pozycję w rankingu.
10
Podsumowanie Powodzenia! Pamiętajcie, że pozycja w rankingu jest odzwierciedleniem skuteczności obranej strategii. Jeżeli macie kłopoty – może warto ją zmienić?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.