Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKsawery Kowalczyk Został zmieniony 9 lat temu
1
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
2
PLAN PREZENTACJI 1.Grupa ERGIS w skrócie 2.Grupa ERGIS po pierwszym półroczu 2015 3.Otoczenie rynkowe 4.Podsumowanie
3
GRUPA ERGIS W SKRÓCIE
4
Lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej o przychodach, które w 2014 roku przekroczyły 667 mln zł; Korzystna struktura klientów (wiele rynków, wiele segmentów), sieć dystrybucyjna pokrywająca całą Europę; Szeroka oferta niwelująca efekty sezonowości oraz ewentualnego spadku rynku i/lub utraty istotnych klientów; Wysoka bariera wejścia na rynek; Wieloletnie doświadczenie na rynku polskim i europejskim, dogłębna znajomość branży; Łączne zatrudnienie w Grupie na dzień 30 czerwca 2015 r.: 838 osób. GRUPA ERGIS W SKRÓCIE Przychody Grupy ERGIS od 1998 (w mln zł)
5
GRUPA ERGIS PO PIERWSZYM PÓŁROCZU 2015 R.
6
NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA Bardzo dobre wyniki operacyjne w I półroczu 2015 r., Dalszy rozwój sprzedaży folii nanoErgis, Wzrost sprzedaży na rynkach zagranicznych, Sprawne uruchomienie nowych linii produkcyjnych: – kolejnej linii do druku fleksograficznego w fabryce w Nowym Sączu, – drugiej linii do produkcji taśm PET w fabryce w Oławie.
7
WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 ROKU w tys. PLN1H 20151H 2014Dynamika Przychody ze sprzedaży 345 444335 720+2,9% Zysk operacyjny 24 27418 955+28,1% Zysk brutto 24 29215 904+52,7% EBITDA 36 01930 242+19,1% Zysk netto 19 72012 362+59,5%
8
WSKAŹNIKI RENTOWNOŚCI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 ROKU Zauważalna poprawa rentowności Grupy jest bezpośrednim efektem poprawy wyniku operacyjnego wskaźnik1H 20151H 2014 Zmiana w punktach procentowych Rentowność sprzedaży 17,86%16,88%+0,98 Rentowność działalności operacyjnej 7,03%5,65%+1,38 pp Rentowność EBITDA 10,43%9,01%+1,42 pp Rentowność brutto 7,03%4,74%+2,29 pp Rentowność netto 5,71%3,68%+2,03pp
9
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 - WARTOŚCIOWO w tys. PLN WartośćDynamika [%]Struktura 1H 20151H 2014 1H 20151H 2014 Folie miękkie PVC44 61949 777-10,36%12,92%14,83% Opakowania drukowane35 07233 152+5,79%10,15%9,87% Twarde folie opakowaniowe106 129110 563-4,01%30,72%32,93% Opakowania przemysłowe140 234120 020+16,84%40,60%35,75% Pozostała sprzedaż19 39022 209-12,69%5,61%6,62% Razem przychody ze sprzedaży345 444335 720+2,90%100,00% - sprzedaż na rynku polskim151 550154 983-2,22%43,87%46,16% - sprzedaż na rynkach zagranicznych193 894180 737+7,28%56,13%53,84%
10
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 - KOMENTARZ Uznanie przez rynek innowacyjnego produktu Grupy: folii stretch nanoErgis. Wzrost przychodów ze sprzedaży opakowań przemysłowych o 16,8 %. Wzrost przychodów ze sprzedaży opakowań drukowanych (o 5,8%) w efekcie rozbudowy i modernizacji parku maszynowego w fabryce w Nowym Sączu, gdzie uruchomiono nową linię do druku fleksograficznego (spółka Flexergis), Spadek sprzedaży w grupie folii miękkich PVC (o 10,4%) dotyczył wyłącznie folii izolacyjnych, Spadek w grupie „pozostała sprzedaż” (o 12,7% ) dotyczył granulatów i był efektem perturbacji na rynku surowców.
11
OTOCZENIE RYNKOWE
12
ŚREDNI KURS EURO
13
ZMIANA PKB *dane szacunkowe
14
PODSUMOWANIE
15
Bardzo dobre wyniki operacyjne w I półroczu 2015 roku, Sprawne uruchomienie nowych linii do produkcyjnych w Oławie i Nowym Sączu, Istotna poprawa wskaźników rentowności dzięki zwiększeniu wyniku operacyjnego, Intensyfikacja działań w zakresie badań i rozwoju, Integracja produkcji wielowarstwowych twardych folii opakowaniowych z produkcją monofolii PET w jednym zakładzie produkcyjnym w Niemczech.
16
DZIĘKUJEMY www.ergis.eu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.