Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Współczesne Metody Komunikacji
Internet
2
Internetowa rewolucja
Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych informacji uległa zwielokrotnieniu – użytkownicy globalnej sieci wypowiadają się na forach i czatach, wyrażają opinie na blogach i mikroblogach, zakładają profile w portalach społecznościowych i odnajdują starych znajomych. Dzięki sieci każdy może wymieniać się wiadomościami z każdym, niezależnie od różnicy czasu i dzielącej odległości.
3
Najważniejsze cechy komunikacji przez Internet
Różnorodność społeczna Brak ograniczeń terytorialnych Brak ograniczeń czasowych Anonimowość Ograniczenie postrzegania zmysłowego Zapisywanie rozmów w archiwum
4
został wymyślony w roku Autorami pomysłu byli: Louis Pouzin, Glenda Schroeder i Pat Crisman Poczta elektroniczna jest to usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych – stąd zwyczajowa nazwa tej usług. odgrywa nieocenioną rolę w usprawnianiu komunikacji oraz korespondencji między ludźmi. Dzisiaj nasza korespondencja może być dostarczona do adresata natychmiast i bez względu na miejsce.
5
Skype Skype jest komunikatorem internetowym, opartym na technologii peer-to-peer. Skype umożliwia prowadzenie darmowych rozmów głosowych oraz obserwację rozmówcy poprzez kamerę internetową, a także płatnych rozmów z posiadaczami telefonów stacjonarnych lub komórkowych Oprócz tego Skype oferuje funkcje bezpośredniej wymiany informacji tekstowych za pomocą ręcznie wpisywanych wiadomości oraz przesył plików.
6
Portale społecznościowe
Internet jako substytut prasy papierowej głównie należy wiązać z korzystaniem z portali internetowych prowadzonych przez wydawnictwa prasy codziennej ogólnopolskiej (np. prasy codziennej regionalnej (np. tygodników (np. czy też prasy branżowej ( Internet również w łatwy sposób pozwala także na dotarcie do tradycyjnie trudno dostępnej lub drogiej prasy zagranicznej.
7
Google Wave
8
Chat Kanały "chat" ("internetowe pogawędki") - umożliwiające przesyłanie pomiędzy większą ilością osób, w czasie rzeczywistym wiadomości tekstowych symulujących rozmowę.
9
Internet jako substytut prasy papierowej
10
Z badania przeprowadzonego przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski wynika, że z poczty korzysta aż 97% polskich internautów. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe (83%), na trzecim - komunikatory (77%).
11
Komunikacja w Internecie oparta jest o wykorzystanie znaku, obrazu czy ikony, zastępując ych słowa lub ogr aniczając w znacznym stopniu ich użycie , a także pozwala na transfer symboli, czyli: informacji, idei, wartości, norm, czy komunikatów.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.