Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBarbara Marcinkowska Został zmieniony 9 lat temu
1
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 w Krakowie
2
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 w Krakowie. Kraków, os. Bohaterów Września 13 Już od ponad dwunastu lat dbamy o to, by wspólne kształcenie dzieci i młodzieży zdrowych z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych było dla wszystkich podróżą, która pozostawia miłe wspomnienia, na całe życie... Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka. (Jan Paweł II)
3
Realizujemy programy nauczania oraz programy wychowawcze dostosowując je do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i psychofizycznych dzieci. Uczymy współpracy w grupie, zrozumienia dla ludzkich słabości, szacunku dla drugiego człowieka. „Zabawa jest najlepszą szkołą życia dla dziecka.” Antoni Kępiński
5
Dbamy o to, by dziecko czuło się bezpiecznie, a proces nauczania przebiegał spokojnie i harmonijnie. W klasach pracuje dodatkowo nauczyciel ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym. Odpowiednia organizacja sal niweluje stres, uczy pracy w grupie.
7
„Naucz mnie sztuki małych kroków.” Antoine de Saint-Exupéry W pracy wykorzystujemy techniki multimedialne. Dbamy o to, by wiedza prezentowana była w sposób inspirujący, skłaniający do działania.
9
„Ruch jest życiem.” Arystoteles Dbamy o rozwój fizyczny uczniów: zajęcia sportowe, organizowane jako lekcje wychowania fizycznego, specjalistyczne fakultety, gimnastyka korekcyjna, lekcje pływania – to ćwiczenia, na które wszyscy uczniowie czekają z niecierpliwością. Szczególnym „świętem sportu” są Słoneczne Igrzyska”. Uczniowie z klas 0 – 3 uczestniczą w konkurencjach, które pozwalają im przezwyciężać własne słabości. Mali olimpijczycy wiedzą, że mogą liczyć na doping i zdrową rywalizację.
12
W trakcie zajęć rewalidacyjnych uczniowie pracują pod kierunkiem pedagogów specjalnych, w tym: oligofrenopedagogów, surdopedagogów, terapeutów, reedukatorów. Wachlarz zajęć rewalidacyjnych jest bogaty. Dużym zainteresowaniem cieszą się zajęcia, w trakcie których wykorzystuje się elementy muzykoterapii, terapii przez sztukę, zabaw dydaktycznych i specjalistyczne programy komputerowe. „Nie można zmusić ziarna do rozwoju i kiełkowania, można jedynie stworzyć warunki zezwalające na to, aby ziarno rozwinęło wszystkie tkwiące w nim możliwości” Carl Rogers
15
W szkole znajduje się sala przystosowana do prowadzenia zajęć integracji sensorycznej, gdzie uczniowie pod troskliwa opieką terapeuty „uczą się przez zmysły” pracy ze swoim ciałem. Zdobywają umiejętności, które pozwalają im na prawidłowy odbiór wiadomości z otoczenia.
17
Psycholog szkolny prowadzi zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami w sferze emocjonalno – społecznej. Cierpliwość, wyrozumiałość, serdeczność z jaką spotykają się uczestnicy zajęć pozwalają na budowanie relacji opartych na poczuciu bezpieczeństwa i wzajemnej akceptacji.
19
Zajęcia prowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego przynoszą wiele pożytku i radości najmłodszym uczniom naszej szkoły. W trakcie ćwiczeń, pod bacznym okiem terapeutów, dzieci przezwyciężają lęki, obawy, uczą się swobodnej komunikacji. „ Dzieci mają dwie podstawowe potrzeby: pragną czuć się dobrze we własnym ciele, czyli umieć w pełni nad nim zapanować, po drugie odczuwają potrzebę nawiązywania kontaktów z innymi. Zaspokojenie tych potrzeb jest możliwe dzięki dobremu nauczaniu ruchu.” Weronika Sherborne
21
Logorytmika łączy w sobie terapię logopedyczną z rytmiką. Ćwiczenia wykonywane podczas zajęć oddziaływają na sferę słuchową, słuchowo – ruchową i ruchową dzieci. „Ciało jest środkiem przekazu naszego wewnętrznego istnienia.” Emil Jaques Dalcroze
23
Dzieci rozpoczynające naukę w naszej szkole odwiedzają gabinet neurologopedy. Każdy może liczyć na precyzyjną diagnozę i terapię, jeśli pojawią się trudności.. „Daj mi właściwe słowo i odpowiedni akcent, a poruszę świat.” Joseph Conrad
25
Naukę w szkole ożywiają liczne imprezy. Najmłodsi uczniowie z niecierpliwością czekają na przedstawienia teatralne, inscenizacje, w których z łatwością wchodzą w rolę aktora. Dbamy o to, by każdy uczeń mógł zaistnieć na deskach szkolnego teatru. Dobór repertuaru ma na celu przybliżyć dzieciom tematykę integracji. Oswaja i uwrażliwia najmłodszych na problemy dzieci szczególnej troski.
26
„W krainie czekolady”
27
„Tradycje wielkanocne i wiosenne psoty”
28
„Dzień przyjaciela”
29
Piknik Integracyjny w Korzkwi
30
„Dzień zdrowia”
31
„Dzień Pluszowego Misia” Bal karnawałowy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.