Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rozwój infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie i okolicach siskom

Коpie: 1
Warszawskie obwodnice Szanse i zagrożenia Warszawa; 25 kwietnia 2005r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rozwój infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie i okolicach siskom"— Zapis prezentacji:

1 Rozwój infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie i okolicach siskom
Rozwój infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie i okolicach siskom.waw.pl

2 Dominujące znaczenie Warszawy jako ośrodka generującego potężny ruch drogowy

3

4

5

6

7

8 Analiza natężenia ruchu na drogach w Warszawie
Warszawskie badanie natężenia ruchu – GPR 2005 Wał Miedzeszyński tys. p/d Szosa lubelska tys. p/d ul. Płochocińska tys. p/d ul. Modlińska tys. p/d Trakt Brzeski tys. p/d ul. Puławska tys. p/d Most Siekierkowski tys. p/d ul. Łopuszańska tys. p/d ul. Sikorskiego tys. p/d Most Łazienkowski tys. p/d Most Grota-Roweckiego tys. p/d

9 W ostatnich latach notuje się o wiele gwałtowniejszy przyrost liczby ludności w okolicach Warszawy, niż w stolicy. Od czasu stanu wojennego nie zmieniła się jakość ani ilość tras wylotowych z Warszawy

10 Planowany układ drogowy w Warszawie i okolicach

11 Obwodnica tranzytowa

12 Obwodnica tranzytowa Przebieg: DK50: Wyszogród-Sochaczew-Wiskitki-Żyrardów-Mszczonów-Grójec-Góra Kalwaria Kołbiel-Mińsk Mazowiecki-Łochów DK62: Łochów-Wyszków-Serock-Zakroczym-Wyszogród Inwestycja GDDKiA Specyfikacje techniczne dla planów budowy: • Droga klasy GP (dla ruchu kołowego o dużej szybkości); • Wytrzymałość nawierzchni: 115 kN/os; • Planowana szybkość: 80 km/h i 60 km/h w terenach zabudowanych; • Szerokość nawierzchni: 2 x 3,5 m + 2 x 2,0 m (twarde pobocza) • Wykonanie obwodnic takich miast jak: Sochaczew, Żyrardów, Mszczonów, Grójec, Słomczyn, Drwalewo, Chynów, Góra Kalwaria, Kołbiel i Stojadła. Od 2002 roku modernizowany jest odcinek Sochaczew – Mińsk Mazowiecki. W tej chwili zakończony jest odcinek Sochaczew – Grójec. Planowany termin zakończenia prac na docinku do Mińska Mazowieckiego– do końca 2007 roku. Inwestycja realizowana w ramach programu pomocowego UE (ISPA).

13 Obwodnica podmiejska Inwestycja finansowana z budżetu województwa Mazowieckiego Przebieg obwodnicy jest tylko częściowo znany Inwestycja ma polegać na modernizacji istniejących już dróg wojewódzkich oraz budowie kilku nowych odcinków tras. Jej zadaniem będzie połączenie miejscowości podwarszawskich takich jak: Brwinów, Piaseczno, Konstancin, Józefów, Sulejówek, Halinów, Wołomin, Radzymin, Legionowo, Łomianki i odciążenie tym samym Warszawy od ruchu pomiędzy tymi miastami (np. obecnie z Wołomina do Otwocka nie ma innej drogi, jak przez Rembertów i Wawer) Na południu Warszawy obwodnica przebiegnie po śladzie DW 721 wraz z planowanym nowym mostem przez Wisłę w okolicy Ciszycy. Na północy powstanie most pomiędzy Łomiankami, a Jabłonną

14 Obwodnice i trasy w Warszawie

15 Obwodnice i trasy w Warszawie
Obwodnica eksprsowa - Zewnętrzna Obwodnica Miejska * Południowa Obwodnica Warszawy S-2 wraz z trasą S-79 * Wschodnia Obwodnica Warszawy S-17 * Trasa AK S-8 Obwodnica Etapowa Centrum Trasa AK, Al.Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie, Łopuszańska, Marynarska, Rzymowskiego, Dolina Służewiecka, Witosa, Trasa Siekierkowska, ul.Żołnierska. Obwodnica Śródmieścia Trasa Łazienkowska, Raszyńska, Towarowa, Okopowa, Słomińskiego, Most Gdański, Starzyńskiego, Szwedzka (fragment), Trasa Tysiąclecia (obwodnica Pragi). Trasa S-7 (Bemowo – Łomianki) Trasa S-7S-8 (Salomea – Wolica) Trasa NS (od Marynarskiej do Górczewskiej) Trasa Mostu Północnego (wraz z ul.Nowolazurową) Trasa Olszynki Grochowskiej

16 Układ drogowy w Warszawie Stan na dzisiaj
Brak tras obwodowych, w tym dróg szybkiego ruchu w Warszawie i jej najbliższym otoczeniu Brak dobrej klasy tras wylotowych Archaiczny, docentralny układ ulic Zbyt mały udział w sieci tras o wyższych klasach, Zbyt mała liczba przepraw mostowych przez Wisłę Zły stan techniczny sieci ulic miejskich i brak możliwości systemowego ich remontowania (kłopoty ze zorganizowaniem objazdów) Brak dostatecznej hierarchizacji sieci drogowej – ruch międzydzielnicowy miesza się z lokalnym Zbyt wysokie natężenie ruchu samochodowego w stosunku do klasy dróg Ucieczka ludności z Warszawy do dzielnic skrajnych lub (zwłaszcza) na przedmieścia, co spowodowało gwałtowny wzrost ruchu samochodowego na trasach wlotowych

17 Układ drogowy w Warszawie Stan docelowy
Obwodowe połączenia międzydzielnicowe realizowane przy pomocy 3 ringów obwodnic miejskich Trasy wylotowe w każdym kierunku klas ekspresowych lub autostrady Zmiana układu ulic z docentralnego w obwodowy Duży udział w sieci drogowej tras wyższej klasy Zwiększenie przepraw mostowych przez Wisłę Możliwość organizowania objazdów na czas remontów ulic miejskich Hierarchizacja sieci drogowej – rozdzielenie ruchu międzydzielnicowego od lokalnego Zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego na ulicach niższej klasy Poprawienie komunikacji aglomeracyjnej

18 Udział poszczególnych środków transportu w podróżach niepieszych
Ruch wewnątrz Warszawy Autobus miejski % Samochód osobowy - 30% Tramwaj % Autobus miejski plus tramwaj - 8.6% Metro % Rower % Kolej - 0,2 % Ruch do Warszawy samochód osobowy – 61% Autobus – 20% Kolej podmiejska – 14% Kolej dalekobieżna – 3,5% Transport lotniczy – 1,5%

19 Procentowe udziały samochodów osobowych i komunikacji zbiorowej w ruchu wewnętrznym w latach Pomimo gwałtownego wzrostu ilości samochodów w Warszawie przez ostatnie 15 lat proporcje pomiędzy udziałem w przewozach komunikacji masowej, a indywidualnej nie zmieniały się aż tak dynamicznie.

20 Rozwój sieci drogowej w Warszawie Zagrożenia z tym związane
Wzrost ruchu tranzytowego przez Warszawę Wzrost ruchu wjazdowego do Warszawy Zwiększenie procentowego udziału samochodów osobowych w podróżach wewnątrzmiejskich (tzw. paradoks Pigou – Knighta – Downsa)

21 Przeciwdziałania Wzrost ruchu tranzytowego przez Warszawę
Kierowanie pojazdów ciężkich na obwodnicę tranzytową (obwodnica ta po zakończeniu modernizacji stanie się wygodną alternatywą dla ruchu omijającego stolicę, adekwatną swoją klasą do przewidywanego ruchu) Zwiększenie udziału transportu kombinowanego w przewozach towarowych Modernizacja i budowa obwodnicy podmiejskiej dla ruchu w ramach aglomeracji tak, by przejazd pomiędzy warszawskimi przedmieściami nie musiał odbywać się przez stolicę

22 Co decyduje o wyborze środka komunikacji?
Jak przeciwdziałać spadkowi zainteresowania podróżnych komunikacją masową? Co decyduje o wyborze środka komunikacji? Koszt przejazdu Czas przejazdu Komfort i bezpieczeństwo Trzeba zrobić wszystko, by wszystkie te 3 czynniki dla komunikacji masowej nie odbiegały znacząco, a nawet przewyższały jazdę własnym samochodem.

23 Przeciwdziałania Wzrost ruchu wjazdowego do Warszawy
System Park&Ride przy ostatnich przystankach metra, pętlach tramwajowych i autobusowych System Park&Ride przy przystankach kolejowych w miejscowościach podwarszawskich (w tym odpowiednie parkingi dla rowerów) Modernizacja infrastruktury kolejowej (nowe składy pociągów, poprawienie stanu torów, skrócenie czasu przejazdu pociągu) Modernizacja i ucywilizowanie przystanków kolejowych Wspólny bilet kolej-komunikacja miejska Nowy tabor autobusów podmiejskich Poprawienie bezpieczeństwa podróżujących komunikacją masową do Warszawy (czy ktoś obecnie odważyłby się wsiąść do pociągu podmiejskiego z notebookiem?). Poza tym … w ruchu do Warszawy już ponad 60% przejazdów odbywa się samochodem. Czy i o ile ten wskaźnik może jeszcze wzrosnąć?

24 Przeciwdziałania Wzrost ruchu samochodowego wewnątrz Warszawy
Wprowadzenie wydzielonych pasów dla autobusów na niektórych ulicach, kosztem utrudnień w ruchu samochodów osobowych Wprowadzenie wspólnych tras tramwajowo – autobusowych (TTA) Ułatwienia dla autobusów i tramwajów na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną Budowa nowych linii metra Wydzielenie w centrum miasta stref dla ruchu pieszego lub obsługiwanych tylko przez komunikację masową Wprowadzenie opłat za wjazd do centrum miasta (obszaru wewnątrz Obwodnicy Śródmieścia) Wzrost opłat za parkowanie w centrum miasta i innych miejscach, gdzie można się spodziewać wzmożonego ruchu (np. stadiony, hale wystawowe) Modernizacja taboru autobusowo – tramwajowego Wprowadzenie autobusów ekspresowych na warszawskie obwodnice Zwiększenie udziału kolei w przewozach wewnątrz warszawskich (wspólny bilet, modernizacja przystanków kolejowych i lepsza ich integracja z komunikacją miejską) Budowa lepszego systemu ścieżek rowerowych

25 Nowy układ drogowy w Warszawie Szansa dla stolicy
Wiele spośród powyższych udogodnień wobec komunikacji masowej można zastosować jedynie po zbudowaniu systemu obwodnic miejskich Warszawa potrzebuje działań systemowych, a nie doraźnych Tylko równoczesny rozwój dróg kołowych i komunikacji masowej może spowodować odkorkowanie miasta Odkorkowanie ulic, to poprawa warunków środowiskowych oraz mniejsze koszty ponoszone przez miasto i jego mieszkańców, mniej czasu straconego podczas codziennych dojazdów Budowa systemu obwodnic i tras w Warszawie spowoduje gwałtowne zainteresowanie naszą stolicą zagranicznego biznesu i turystów Warszawa ma szanse stać się prawdziwie europejską stolicą przyjazną dla mieszkańców i przyjezdnych

26 Warszawa potrzebuje realnego planu oraz spójnej strategii rozwoju infrastruktury komunikacyjnej, która będzie realizowana niezależnie od aktualnych układów politycznych lub działalności lokalnych grup nacisku

27 Aktualnie obowiązujące plany i strategie
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Narodowy Plan Rozwoju Ministerstwo Transportu i Budownictwa Strategia Rozwoju Transportu na lata Samorząd Województwa Mazowieckiego Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego do r Urząd Miasta Stołecznego Warszawy Strategia Rozwoju m.st. Warszawy do 2020 roku Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy STUDIUM uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy. Projekt z marca

28 Inwestycje w infrastrukturę komunikacyjną w Warszawie do realizacji w latach 2006-2010

29 Inwestycje drogowe, które powinny być zrealizowane do 2010 roku
Południowa Obwodnica Warszawy od Konotopy do Puławskiej wraz z trasą ekspresową S-79 jako fragment ciągu komunikacyjnego NS i infrastrukturą okołolotniskową: Trasa Armii Krajowej od Konotopy do Powązkowskiej: Modernizacja Trasy Armii Krajowej od Powązkowskiej do Marek: Trasa Salomea-Wolica: Ulica Nowolazurowa: Obwodnica Pragi od Ronda Wiatraczna do Ronda Żaba: Modernizacja ulicy Żołnierskiej: Modernizacja ulicy Puławskiej: Modernizacja Al. Jerozolimskich od Ronda Zesłańców Syberyjskich do wiaduktu nad koleją radomską: dokończenie do 2007 Modernizacja Al. Jerozolimskich od wiaduktu nad koleją radomską do Łopuszańskiej: Modernizacja ciągu Dolinka Służewiecka, Sikorskiego, Witosa: Trasa Siekierkowska: dokończenie do 2007

30 Inwestycje drogowe, które powinny być rozpoczęte przed 2010 rokiem
Południowa Obwodnica Warszawy od Puławskiej do szosy lubelskiej: Wschodnia Obwodnica Warszawy: Trasa S-8 od Marek do Radzymina: Trasa Bemowo-Łomianki: Trasa Mostu Północnego od Modlińskiej do Pułkowej wraz z przeprawą przez Wisłę: ? - ? Trasa NS od Marynarskiej do Górczewskiej: ? - ? Ponadto należy przedsięwziąć działania zmierzające do zbudowania kolejnych dwóch mostów w Warszawie: Most na Zaporze wraz z trasą Most na ciągu Krasińskiego-Budowlana

31 Inwestycje w komunikację publiczną, które powinny być zrealizowane do 2010 roku
Dokończenie I linii metra i zbudowanie systemu Park&Ride na Młocinach Budowa linii tramwajowej na Tarchomin Budowa linii tramwajowej wzdłuż Powstańców Śląskich od Górczewskiej do Radiowej Modernizacja linii tramwajowej w Al. Jerozolimskich od pętli Banacha do pętli Gocławek Zakup nowego taboru tramwajowo-autobusowego Zadanie pilne: Wprowadzenie wspólnego biletu kolej-komunikacja miejska

32 Inwestycje w komunikację publiczną, których realizacja powinna być rozpoczęta przed 2010 rokiem
II linia metra Linia tramwajowa wzdłuż Trasy Mostu Północnego Linia tramwajowa do Wilanowa Linia tramwajowa do Piaseczna Linia tramwajowa do Łomianek


Pobierz ppt "Rozwój infrastruktury komunikacyjnej w Warszawie i okolicach siskom"

Podobne prezentacje


Reklamy Google