Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zadanie współfinansowane ze środków otrzymanych z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach otwartego konkursu ofert – Konkurs Inicjatyw Organizacji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zadanie współfinansowane ze środków otrzymanych z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach otwartego konkursu ofert – Konkurs Inicjatyw Organizacji."— Zapis prezentacji:

1 Zadanie współfinansowane ze środków otrzymanych z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
w ramach otwartego konkursu ofert – Konkurs Inicjatyw Organizacji Pozarządowych w 2015 r. Zadanie współfinansowane ze środków otrzymanych z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach otwartego konkursu ofert – Konkurs Inicjatyw Organizacji Pozarządowych w 2015 r.

2 Zarządzanie organizacją pozarządową

3 Serdecznie zapraszam do lektury i wypełnienia krótkiego testu.
Zarządzanie organizacją pozarządową dostarcza wielu wyzwań. Wokół organizacji często gromadzą się pasjonaci oddani idei i bardzo zaangażowani. Zdarza się jednak, że brakuje typowych w biznesie struktur, hierarchii władzy, które porządkują chociażby proces podejmowania decyzji i zarządzanie ludźmi, co na co dzień utrudnia procesy zarządzania. Doskonalenie zarządzania dla menedżerek ngo stwarza konieczność ciągłego zdobywania wiedzy, doświadczeń i analizowania sytuacji oraz rozwoju. Prezentacja, którą udostępniamy jest inspiracją do dalszych poszukiwań i rozwoju osobistego. Serdecznie zapraszam do lektury i wypełnienia krótkiego testu. Powodzenia!

4 Autoprezentacja Autoprezentacja jest wyrażaniem samego siebie. Bez względu na rodzaj czy treść prezentacji, prezentujący identyfikowany jest z organizacją, którą reprezentuje.

5 Dbałość o wygląd zewnętrzny
Przedstawianie własnych kompetencji Eksponowanie atrakcyjności fizycznej Dbałość o język Miła powierzchowność Akcentowanie podobieństw do rozmówcy Mowa ciała Dodatki – biżuteria, zegarki, torebki, buty

6 Właściwy wizerunek wzbudza zaufanie
Najważniejsze dobrze czuć się w swojej skórze. Atrakcyjne ubranie dodaje nam pewności siebie. Niewygodne lub nie w naszym stylu powoduje jej utratę, zawsze zdradzi to mowa ciała.

7 Jak budować wizerunek swój i reprezentowanej organizacji?
Zadbana fryzura, włosy, paznokcie Ostrożnie z ozdobami Najlepsza spódnica do kolan, długa skraca sylwetkę, zbyt krótka nasz profesjonalizm Zakryte ramiona, ostrożnie z dekoltem Być profesjonalnym – przygotowanym do rozmów i pracy, dotrzymywać terminów i zobowiązań Być aktywnym, interesować się innymi organizacjami i osobami oraz ich działalnością Być otwartym i pomocnym dla innych

8 Jak budować wizerunek reprezentowanej organizacji
Przejrzysta, aktualna i interesująca strona internetowa organizacji Posiadanie adresów w domenie organizacji Prowadzenie dokumentacji działań – zdjęcia, filmy, Wizytówki, foldery Strona ngo na facebooku, uzupełnione wpisy Informowanie społeczeństwa i samorządu o prowadzonych działaniach – spotkania oficjalne i nieoficjalne, publikacje na stronie samorządu, lokalne gazety Utrzymywanie dobrych relacji z interesariuszami

9 Do czego dążę i co chcę zmienić?
Analiza swojej sytuacji, mocnych i słabych stron Pytania, które warto sobie zadać: Na czym mi zależy? Co mi nie odpowiada? Co chcę zmienić? Jaki będzie mój pierwszy krok? Kiedy go zrobię?

10 Jak rozpoznać własne motywacje i swoje miejsce w organizacji
Jak rozpoznać własne motywacje i swoje miejsce w organizacji? Na jakie pytania poszukać odpowiedzi? Jak wygląda moja sytuacja? Co ma na to wpływ? Co jest dla mnie najważniejsze? Z jakiego powodu jest to dla mnie ważne? Jak widzę moje miejsce w organizacji? Co mnie powstrzymuje przed działaniem? Jakie umiejętności mogą mi w tym pomóc? Co potrzebuję do realizacji planu? Kto może udzielić mi wsparcia?

11 Coaching Trening pracy z własną osobowością

12 CYKL KOLBA CYKL KOLBA - Pomocne pytania:
Zbierz informacje na temat faktów Co nastąpiło? Co się działo? Opisz, co zrobiłeś/aś… Zapytaj o refleksje, obserwacje, jakie dane zachowanie może mieć konsekwencje Jak takie zachowanie może wpłynąć na..? Co wynika z…? Jak zareagowałeś/aś na…? Jak zareagowała druga strona? Zinterpretuj Co w Twoim postępowaniu/zachowaniu mogło spowodować, że …? Czy nie uważasz, że…? Czy sądzisz, że jest to efektem…? A tak dokładniej, to o co jeszcze może chodzić…? Zmień Co chcesz zmienić w swoim działaniu? Jak to zrobisz następnym razem? Jaki efekt chcesz osiągnąć? Po czym poznasz, że lepiej…?

13 Coaching Nierozpoznania
Nierozpoznanie jest mechanizmem świadomego ignorowania informacji wiążącej się z rozwiązaniem jakiegoś problemu. Mechanizm ten chroni przed zmianą, pozwala działać zgodnie ze nawykami i utrzymywać niezmienny ogląd sytuacji. W konsekwencji działania tego mechanizmu problemy dotyczące samej osoby lub zaistniałej sytuacji pozostają nierozwiązane.

14 Coaching Przykładowe pytania
sukcesu  Nierozpoznania strategii umiejętności rozwiązania znaczenia sytuacji Sytuacji Jak wygląda sytuacja z Twojej perspektywy? Co mówi na jej temat…? Kiedy to się rozpoczęło? Co ma na to wpływ? Jaki jest powód? Kto jest zaangażowany w sytuację, kogo ona dotyczy? Jak się czujesz w tej sytuacji?

15 Znaczenia Jak ta decyzja wpłynęła na…? Co było dla Ciebie najważniejsze? Co powoduje, że jest to dla Ciebie ważne? Rozwiązania Czy chcesz to zmienić? Czy widziałeś, jak inni postępują w takiej sytuacji? Jakie widzisz możliwości rozwiązania? Jakie bariery Cię blokują? Co by się musiało stać, żeby to było możliwe? Czy znasz kogoś, kto by to zrobił? Jak? Umiejętności Jakie umiejętności mogą Ci w tym pomóc? Co jest Twoją mocną stroną w tym zadaniu? Jakich kompetencji potrzebujesz? A kto inny może to zrobić? Co by wykorzystał? Co Ty możesz zrobić? W czym jesteś lepszy od innych? Jak możesz to wykorzystać? Strategii Od czego zaczniesz? Jakie będą etapy? Który z nich będzie kluczowy? W jakim czasie? Co potrzebujesz do realizacji planu? Kto może udzielić Ci wsparcia? Na ile jesteś zmotywowany? Jakie przewidujesz trudności? Jak będziesz im przeciwdziałać? Co zyskasz realizując plan? Co stracisz? Sukcesu Po czym poznasz, że cel jest osiągnięty? Ile czasu sobie dajesz? Jak osiągnięcie celu wpłynie na…? Jak zareagują inni na osiągniecie celu?

16 Jak rozpoznać potrzeby pracowników, wolontariuszy i organizacji?
Obserwowanie pracowników Zadawanie pytań Dialog Monitoring realizacji powierzonych zadań Rozmowy ze współpracownikami Analiza sytuacji organizacji Obserwowanie otoczenia organizacji

17 Sposoby rekrutacji pracowników i wolontariuszy
Powody prowadzenia rekrutacji pracowników w organizacji – np. stała obsługa projektu, inne, jakie? Powody prowadzenia rekrutacji wolontariuszy w organizacji – działania akcyjne, brak finansów na zatrudnienie pracownika, inne, jakie? Źródła pracowników – ogłoszenia o pracę, polecenia, inne, jakie? Źródła wolontariuszy – centra wolontariatu, ogłoszenia, inne organizacje, inne, jakie?

18 Metody rekrutacji i selekcji
Rozmowa telefoniczna Kwestionariusz cv Wywiad Testy Próbki pracy Polecenie

19 Jak przygotować wolontariusza do pracy?
Wyznaczenie opiekuna wolontariusza, określenie jego zadań i odpowiedzialności Przemyślenie jakich narzędzi pracy będzie potrzebował wolontariusz do realizacji powierzonych mu zadań oraz zorganizowanie ich Przygotowanie instrukcji realizacji zadań w formie pisemnej (wydruk, plik, intranet) Monitoring i informacja zwrotna

20 Sposoby rozwiązywania konfliktów
Konflikt to spór dwóch lub więcej osób, któremu towarzyszą napięcie, emocje, niezgoda i polaryzacja stanowisk w wyniku czego wzajemne relacje ulegają pogorszeniu.

21 Strategie rozwiązywania konfliktów
Maksymalizowanie zysków drugiej strony Uleganie Współpraca Kompromis Unikanie Rywalizacja Maksymalizowanie własnych zysków

22 Jaką strategię wybrać? UNIKANIE ULEGANIE RYWALIZACJA KOMPROMIS
WSPÓŁPRACA Znaczenie sprawy małe duże średnie Znaczenie relacji Władza równa mała duża nie ma znaczenia Ograniczenia czasowe

23 Jak unikać konfliktu na poziomie organizacji
Jasne, precyzyjne cele Określone standardy działania Klarowny podział kompetencji i zadań Sprawna komunikacja Unikanie prowokowania sytuacji wygrana - przegrana

24 Jak unikać konfliktów o charakterze interpersonalnym?
Zmiana postawy Zmiana zachowania Zmiana postrzegania sytuacji konfliktowej

25 Czynniki, które mają wpływ na powstawanie konfliktów
Polaryzacja poglądów/myślenie biegunowe Mechanizm źdźbła i belki - obie strony zauważają naganne postępowanie drugiej strony Brak odpowiednich faktów Brak dystansu Podwójne normy Lustrzane odbicie -  sugeruje, że osoby są wobec siebie tak samo nastawione, Samospełniające się proroctwo - zjawisko polegające na tym, że określone oczekiwania w stosunku do pewnych zachowań lub zdarzeń wpływają na te zachowania lub zdarzenia w sposób, który powoduje spełnienie oczekiwań.

26 Jak radzić sobie z konfliktem?
Dogłębnie poznać jego źródło Określić rodzaj konfliktu Okazać życzliwość i pozytywne nastawienie; nie krytykować Zadbać o dobrą komunikację i porozumienie Być otwartym gotowym na tworzenie wspólnych rozwiązań, być kreatywnym Okazywać pozytywne nastawienie i życzliwość Zadbać o odpowiednią formę prowadzenia rozmowy

27 Dziękuję za uwagę. Dane do kontaktu Małgorzata Kośmicka m
Dziękuję za uwagę. Dane do kontaktu Małgorzata Kośmicka Tel


Pobierz ppt "Zadanie współfinansowane ze środków otrzymanych z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach otwartego konkursu ofert – Konkurs Inicjatyw Organizacji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google