Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSebastian Kamiński Został zmieniony 9 lat temu
1
MATEMATYKA WOKÓŁ NAS - projekt edukacyjny Kamila Sojda - Czuban
2
REALIZACJA: Od stycznia do czerwca 2015 r. GRUPA: 3 – 4 latki CELE:
Wszechstronny i harmonijny rozwój dzieci Zdobywanie wiedzy poprzez praktyczne działanie
3
BLOKI TEMATYCZNE PROJEKTU
Kuchenna matematyka Matematyka w literaturze dla dzieci Matematyka i ruch fizyczny Matematyka w plastyce Matematyka w najbliższym otoczeniu
4
KUCHENNA MATEMATYKA Na jednych ze styczniowych zajęć Krasnoludki zamieniły się w cukierników Na początku trzeba było rozłożyć podkładki, rozsypać ozdoby do pojemniczków Potem przygotować dla każdego talerzyk, aby nikomu nie zabrakło i tym zajęła się nasza Małgosia Później każdy dostał po trzy ciasteczka – czy aby na pewno Maluszki umieją liczyć do trzech?; ]
5
A to nasza Małgosia rozkłada wszystkim potrzebne rzeczy
6
No to można zabierać się do pracy
7
Ooo ale Ala ładnie ozdabia te swoje ciasteczka
8
Oj, jaka to ciężka praca
10
Ale za to jakie efekty
11
Efekty zajęć: * dzieci na zajęciach przypomniały sobie figury geometryczne * segregowały ciasteczka według rodzaju lub koloru ozdób * nauczyły się rozdzielać odpowiednią ilość produktów w stosunku do liczby dzieci * a także oceniać sytuację czy czegoś brakuje lub czy jest za dużo NASZE MALUCHY PORADZIŁY SOBIE Z WSZYSTKIMI ZADANIAMI ZNAKOMICIE
12
MATEMATYKA W LITERATURZE
ZŁOTOWŁOSA I TRZY NIEDŹWIADKI Utrwaliliśmy wygląd cyfry 3 porównywania wielkości czy długości przedmiotów stosowania pojęć: mały, najmniejszy, największy, najkrótszy itp.
13
To który wąż jest największy? Znaczy najdłuższy… ;)
Po wysłuchaniu bajki dzieci postanowiły utrwalić poznane pojęcia podczas zabawy. To który wąż jest największy? Znaczy najdłuższy… ;)
14
Ten wąż jest najdłuższy
Kacper poczekaj chwilę to będziemy mieć takie same Ten wąż jest najdłuższy Ten wąż jest najkrótszy
15
Bajka o czterech królestwach
Przypomnieliśmy sobie rodzaje figur Klasyfikowaliśmy figury według danej cechy Liczyliśmy ile mamy królestw
16
Jakie figury występowały w trzecim królestwie?
17
Segregujemy figury według ich kształtu
18
Segregujemy figury ze względu na kolor
19
Segregujemy figury ze względu na wielkość
20
Mozaikowe zabawy
21
MATEMATYKA I RUCH FIZYCZNY
Zabawy na śniegu: porównywanie wielkości kul śniegowych w celu zrobienia bałwana Aniołki śnieżne– który aniołek jest większy? Porównywanie długości skoków Skoki na czas Przeliczanie przeszkód Układanie puzzli i granie w gry planszowe
22
I który aniołek jest większy?
23
Bałwanek z kul
25
Wiosenne zawody w skokach
26
Gotowi do startu….. Start!!
Kacperku jak daleko skoczyłam? Gotowi do startu….. Start!!
27
Kto będzie pierwszy?
28
Skoki na czas obunóż i na jedne nóżce
29
Rozwijanie manualności rączek
30
MATEMATYKA W PLASTYCE Dzieci podczas tych zajęć miały okazję manipulować masą solną. Tworzyły kulki, porównywały ich wielkość, robiły wężyki i porównywały długość. Efektem końcowym było zrobienie bałwanków. Robiliśmy też pawie oczko z kółek różnej wielkości Jednym z tematów była też marcowa pogoda i zadaniem dzieci było m. in. policzenie garnków od Marca Słuchając wierszyka dzieci wykonały także pajacyka z figur
31
i efekt naszej pracy
32
Pawie oczka
33
Marcowa pogoda – to ile mamy tych garnków?
34
Pajacyk geometryczny
35
Tak wyglądają nasze gotowe pajacyki
36
MATEMATYKA W NASZYM OTOCZENIU
Wyszukiwanie figur geometrycznych Ćwiczenie spostrzegawczości dzieci Ćwiczenie pamięci najmłodszych
37
Spacer po Bogucicach
38
Jakie figury geometryczne widzieliście na spacerze
Jakie figury geometryczne widzieliście na spacerze? * okna w kształcie prostokątów * znaki drogowe: trójkątne, kwadratowe i okrągłe * prostokątny sklep (cukiernia) * prostokątne i kwadratowe płytki na chodniku * trójkątne dachy * okrągłe studzienki * kwadratowa dziura w chodniku
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.