Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAmadeusz Trzebiński Został zmieniony 11 lat temu
1
Project management w procesie budowy grona
Krzysztof Witkowski
2
Forum nr 1
3
Popatrzymy gdzie jesteśmy
4
Forum nr 2
5
Zastanowimy się, dokąd chcielibyśmy dojść
6
Forum nr 3
7
Spróbujemy poszukać dróg
8
A zatem, do pracy
9
Budowa grona to także projekt
10
Źródło:
11
Trójkąt celów Koszty Czas Jakość
13
Środowisko projektu Środowisko (otoczenie) projektu oznacza kontekst w jakim projekt powstaje, jest wprowadzany w życie lub jest przez niego ograniczany.
14
Środowisko projektu
15
Środowisko projektu Wewnętrzne Zewnętrzne
16
Interesariusze (stakeholders)
Osoby lub grupy osób zainteresowane wynikiem realizacji projektu lub w jakiś sposób przez niego ograniczane. Wewnętrzni Zewnętrzni
17
Analiza interesariuszy - kluczowe informacje
Cele, interesy - konfliktowe, synergiczne
18
Analiza interesariuszy - kluczowe informacje
Wpływ/władza – zdolność do wpływania na cele lub realizację projektu
19
Analiza interesariuszy - kluczowe informacje
Obawy – obiektywne, subiektywne
20
Macierz interesariuszy
asystenci Władze uczelni administracja urzędy
21
Forum nr 2
22
Dokąd zmierzamy?
23
Trójkąt celów Koszty Czas Jakość
24
Dlaczego to takie ważne?
31% projektów było przerwanych, 53% projektów miało przekroczony albo budżet albo terminy tylko 16% projektów zakończyło się w założonych terminach i w ramach kosztowych oraz dostarczyły w miarę to, co było w zleceniu. projekty wykazywały tendencję do dwukrotnego (!) przekroczenia zakładanych kosztów, średni czas trwania projektów był 2x dłuższy niż czas zakładany, prawie wszystkie projekty przeżywały, co najmniej raz nowy start w swojej historii - !!!!!!!!! The Standish Group: Chaos, Sample Research Paper, Wyniki badań : ponad 8000 projektów informatycznych w 365 amerykańskich przedsiębiorstwach
25
Zrównoważona Karta Wyników
Procesy wewnętrzne Finanse Rozwój Klient
26
Balanced Score Card
27
Forum nr 3
28
Szukamy dróg
29
SPP Pozwala na: Najmniejsza jednostka – pakiet prac Szacowanie kosztów
Budżetowanie kosztów Planowanie zasobów Planowanie zarządzania ryzykiem Definiowanie operacji Najmniejsza jednostka – pakiet prac
30
Pakiet prac Definiuje: Zasada 8/80 Działania, jakie należy wykonać
Rezultaty, jakie mają być osiągnięte Czas w jakim ma być wykonany Terminy realizacji Koszty Warunki wejścia Zasada 8/80
31
SPP Funkcjonalna Obiektowa Mieszana
32
Budowa SPP
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.