Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Qlturka.pl – dziecko i kultura

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Qlturka.pl – dziecko i kultura"— Zapis prezentacji:

1 Qlturka.pl – dziecko i kultura
Pierwsze opiniotwórcze medium w dziedzinie kultury i sztuki dla dzieci

2 Firma Qlturka.pl – dziecko i kultura została założona w drugiej połowie 2008 roku przez Ewę Świerżewską, tłumaczkę, recenzentkę literatury dziecięcej, prywatnie mamę dwóch córek, z myślą o prowadzeniu działalności na polu szeroko pojętej kultury i sztuki dla dzieci. Od tego czasu nieustannie budujemy naszą markę i dbamy, by kojarzona była z najwyższą jakością w obszarze kultury dla dzieci. Przede wszystkim skupiamy się na działaniu w Internecie, gdzie prowadzimy dwa portale, jednak czasami wychodzimy do świata realnego.

3 OBSZARY DZIAŁALNOŚCI:
prowadzenie portalu Qlturka.pl – (skierowanego do rodziców dzieci w wieku 0-10, wychowawców przedszkolnych i nauczycieli klas 1-3, bibliotekarzy, animatorów kultury i wszystkich zainteresowanych kulturą lub pracujących z dziećmi) - portal Qlturka.pl to miejsce, w którym każdy, kto interesuje się tematyką kultury dla dzieci, znajdzie ciekawe teksty i pliki multimedialne, aktualne informacje i rzetelne recenzje z obszaru literatury, muzyki, teatru i filmu, sztuk plastycznych. Portal jest obecny w sieci od 6. grudnia W grudniu 2011 odnotował 142 tys. odwiedzin, 110 tys. UU i 450 tys. odsłon. Przez 21 miesięcy projekt był współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach PO IG Innowacyjna Gospodarka; prowadzenie portalu Kulturalny Plac Zabaw – (skierowanego do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym), oferującego rozrywkę i edukację opartą na kulturze;

4 prowadzenie portalu eksperckiego Egodziecka. pl (www. egodziecka
prowadzenie portalu eksperckiego Egodziecka.pl ( o rozwoju, emocjach i wychowaniu, skierowanego do rodziców dzieci 0-10 lat organizacja warsztatów artystycznych i czytelniczych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dla rodziców (obecnie w ofercie: warsztaty czytelniczo-artystyczne - „Tworzymy własną książkę”; warsztaty artystyczne Coś z niczego – „Tworzymy własny teatrzyk”; warsztaty artystyczne – „Wielka wyspa z marzeń”; warsztaty dla rodziców, nauczycieli, wychowawców – „Książka zabawka, książka pomocnik, książka czysta przyjemność); organizacja akcji społecznych w obszarze kultury i sztuki dla dzieci; - pełnienie roli agencji promocji kultury dla dzieci – łącznika pomiędzy „producentami” kultury a odbiorcami; pomiędzy „producentami” kultury a podmiotami zainteresowanymi włączeniem się w rozwój kultury dla dzieci.

5 NASI PARTNERZY Firma Qlturka.pl współpracuje z wieloma wydawnictwami specjalizującymi się w literaturze dziecięcej (m.in. EneDueRabe, Buka, Wilga, Media Rodzina, Auditus itd.), z teatrami (m.in. Arlekin w Łodzi, Baj w Warszawie, Guliwer w Warszawie, Baj Pomorski w Toruniu itd.), kinami (m.in. Muranów w Warszawie, Kino pod Baranami w Krakowie itd.), portalami (m.in. Netbird.pl) i czasopismami (m.in. „Świerszczyk”). Pełna lista partnerów dostępna w portalu (zakładka Partnerzy). Prowadzimy współpracę reklamową z takimi firmami jak: Astra, LEGO, Bartek, Wydawnictwo Egmont, Wydawnictwo Wilga, Chipita (producent rogalików Chipicao), CD Projekt, producent gier komputerowych, dystrybutor filmów Disney’a na DVD i Blu-ray; Posti – producent herbat; LIKEaBIKE – importer i dystrybutor rowerków biegowych itp., Hasbro

6 O NAS W MEDIACH Projekt Qlturka.pl budzi zainteresowanie mediów. Do tej pory ukazało się kilka wywiadów z założycielką i redaktor naczelną portalu, a także teksty informacyjne, polecające portal, m.in.: – wywiad z Ewą Świerżewską - wywiad - wywiad Tekst Agnieszki Sikorskiej-Celejewskiej o portalach książkowych Felieton filmowy w TVP 2 w cyklu „Pejzaż z Europą w tle” Felieton filmowy w TVP Info w cyklu „Jej sukces” gościliśmy w DDTVN, a w TVN Warszawa. Redaktor naczelna portalu, Ewa Świerżewska, współpracuje jako recenzent z magazynem „Dziecko”, z portalem Empiku magazynem „PaperMINT”, przez 2 lata pisała do „Bluszcza”.

7 NASZE SUKCESY: W ciągu czterech lat działalności udało się nam zdobyć grono wiernych czytelników, które sukcesywnie się powiększa. (W listopadzie 2012 portal odnotował 146,6 tys. odwiedzin, 116,67 tys. UU i 450 tys. odsłon.; w tej chwili posiadamy w bazie 33,1 tys. adresów odbiorców newslettera); W 2009 roku portal Qlturka.pl został wyróżniony w konkursie Papierowy Ekran, w którym Fundacja Nad Wyraz nagradza najlepsze portale o książkach i literaturze; W 2011 i 2012 roku portal Qlturka.pl został wyróżniony Medalem Fundacji ABCXXI za promocję czytelnictwa i kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”; W 2012 roku otrzymaliśmy wyróżnienie w Konkursie Polski Internet 2011; Od początku działalności objęliśmy patronatem medialnym ponad 1000 książek, płyt, filmów i wydarzeń kulturalnych; Portal Qlturka.pl jest coraz bardziej rozpoznawalny i postrzegany jako wiarygodne medium w dziedzinie kultury i sztuki dla dzieci.

8 PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ: Ciągłe budowanie marki i oglądalności portalu; Rozwój portalu, doskonalenie funkcjonalności i podążanie za rozwojem technologii mobilnych; Szukanie ciekawych partnerstw i aliansów, prowadzących do wzmocnienie marki, a także realizacji celu, jakim jest promowanie kultury i sztuki dla dzieci; Poszerzanie portfolio produktów; Prowadzenie ogólnopolskich akcji społecznych nastawionych na promowanie kultury i sztuki dla dzieci oraz idei wprowadzania dzieci w kulturę od najmłodszych lat.

9 81 % - z wyższym wykształceniem 81 % - w wieku 26-45 lat
NASI CZYTELNICY 96 % - kobiety 81 % - z wyższym wykształceniem 81 % - w wieku lat 79 % - zainteresowane zakupem rekomendowanych przez nasz portal produktów i usług 53 % - poszukujące rekomendacji produktów i usług dla dzieci Dane na podstawie badania ankietowego, przeprowadzonego na próbie 324 Czytelników portalu Qlturka.pl


Pobierz ppt "Qlturka.pl – dziecko i kultura"

Podobne prezentacje


Reklamy Google