Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
7. Małopolski Festiwal Smaku
Komisja ds. Budowy Marki Małopolska Elżbieta Kantor Dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji
2
MAŁOPOLSKI SMAK Projekt skupiający działania związane z promocją tradycyjnych i regionalnych produktów spożywczych na terenie całej Małopolski. Logo projektu – „kwiat” złożony z 9 serów owczych, oscypków.
3
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Pierwszy i największy w Polsce cykl plenerowych kiermaszów produktów regionalnych, tradycyjnych i lokalnych organizowanych w formie publicznego konkursu i plebiscytu. Małopolski Festiwal Smaku jest jednym z najważniejszych narzędzi w kreowaniu marki „Małopolski Smak” Wielkanocny Małopolski Smak – Kraków, Rynek Główny Czerwiec Lipiec Oświęcim, Rynek Nowy Sącz, Rynek Kraków, plac Wolnica Nowy Targ, Rynek Tarnów, Rynek Miechów, Mały Rynek Wadowice, Rynek Sierpień Kraków, wielki finał, plac Wolnica Wigilijny Małopolski Smak – Kraków, Rynek Główny
4
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
KONKURS Producenci – uczestnicy kiermaszu zgłaszają do konkursu swoje wyroby. Produkty ocenia profesjonalna komisja, przyznając Grand Prix oraz II i III miejsce poszczególnych edycji.
5
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Konkurs Jury konkursu to znani z mediów eksperci kulinarni Kurt Scheller Theofilos Vafidis Robert Sowa Wielki finał Festiwalu prowadzi Karol Okrasa
6
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Wspaniała organizacja Festiwalu, atmosfera, wystawcy, którzy z roku na rok coraz tłumniej przybywają, tworzą niepowtarzalny klimat Małopolskiego Festiwalu Smaku. Takie inicjatywy, promujące regionalną kuchnie, będą miały zawsze moje poparcie. Tak długo jak będzie organizowany Małopolski Festiwal Smaku, tak długo ja będę w nim uczestniczył. Karol Okrasa Od wielu lat mieszkając w Polsce miałem okazję smakować wielu polskich specjałów, ale bogactwo polskiej kuchni poznałem podczas Małopolskiego Festiwalu Smaku, w którym uczestniczę od początku. Teofilos Vafidis Rozmaitość małopolskich produktów zdumiewa i zobowiązuje do propagowania jakże niedocenionych smakowitości tego regionu. Kurt Scheller
7
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Plebiscyt Zgłoszone produkty ocenia PUBLICZNOŚĆ odwiedzająca kiermasze w 4 kategoriach: Ekologiczne przysmaki, Tradycyjne Specjały Smakołyki z legendą Jak u Mamy Publiczność jest aktywnym uczestnikiem wyboru najlepszych produktów i potraw.
8
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Pokaz gotowania „na żywo”
9
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
2005 (3 półfinały i finał) Kraków, Tarnów, Zakopane, finał w Krakowie (5 półfinałów i finał) Oświęcim, Kraków, Tarnów, Nowy Sącz, Zakopane, finał Kraków (6 półfinałów i finał) Oświęcim, Kraków, Tarnów, Nowy Sącz, Nowy Targ, Miechów, finał Kraków 2011 (7 półfinałów i finał) Oświęcim, Kraków, Tarnów, Wadowice, Nowy Sącz, Nowy Targ, Miechów,
10
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Liczba kiermaszów Łączna liczba wystawców Łączna liczba odwiedzających Łączna liczba głosów oddanych w plebiscycie publiczności 2005 3 46 25.000 3.800 2006 6 116 60.000 14.000 2007 156 30.000 2008 165 35.000 2009 7 130 28.000 2010 150 32.000
11
PRODUKTY REGIONALNE (9)
Obecnie 9 małopolskich produktów jest chronionych prawem unijnym, a bryndza była pierwszym polskim produktem pochodzących właśnie z Małopolski! Bryndza podhalańska Oscypek Redykołka Suska sechlońska Kiełbasa lisiecka Obwarzanek krakowski Jabłka łąckie Chleb prądnicki Karp zatorski
12
PRODUKTY TRADYCYJNE (46)
Lody nowotarskie Ser gazdowski Gołka (pucok, kara) Bundz / bunc Redykołka Bryndza podhalańska Żentyca Oscypek (oszczypek) Jagnięcina podhalańska Tuszka gęsi zatorskiej Kiełbasa lisiecka Karp zatorsi Charsznicka kapusta kwaszona Nasiona fasoli „Piękny Jaś” z doliny Dunajca Łukowicka śliwka suszona Suska sechlońska Jabłko z Raciechowic Jabłka łąckie Polska fasola z orzełkiem Bajgiel z Kazimierza Chleb żarnowy z Łomnej Ciasteczka wyśmienite Chleb jurajski Obwarzanek krakowski Jodłownicki kołacz z serem Chleb prądnicki Precelek krakowski Kukiełka lisiecka Kołacz jurajski Kukiełka podegrodzka Chleb męciński Sądecki miód spadziowy Małopolski miód spadziowy Żurek po krakowsku Barszcz czerwony krakowski Sułkowicka krzonówka Ziemniaki po cabańsku Śliwowica wyborna Śliwowica Łącka Jarzębiak izdebnicki Jarzębinka Balsam kapucyński Sól wielicka Syropy owocowe Pierogi łomniczańskie Moskol Karp zatorski wędzony
13
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Promocja Małopolskiego Festiwalu Smaku Telewizja Ogólnopolska ( ) TVN “Dzień Dobry TVN” TVN 24 TVN Meteo Regionalna ( ) TVP3 – Program „Smakowanie Małopolski” Telewizje kablowe( ) Tarnów - MTV Nowy Sącz - Insat i RTK, Sądecka Telewizja Internetowa Nowy Targ – Nowotarska Telewizja Kablowa Miechów – Telewisat Prasa Regionalna Gazeta Krakowska (2005 – 2008 i 2011) Dziennik Polski ( ) Lokalna ( ) Oświęcim: Przełom, Pegaz Tarnów: Temi, Ekstragalicja Nowy Sącz: Tydzień Nowosądecki, Dobry Tydzień Nowosądecki, Tygodnik Nowosądecki Nowy Targ: Tygodnik Podhalański Miechów: Wieści Miechowskie, Gazeta Miechowska, Kurier Miechowski, Głos Miechowski Radio Regionalne Radio Kraków Lokalne ( ) Tarnów – RDN, ESKA Nowy Sącz – RDN Nowy Targ: Alex
14
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Promocja Małopolskiego Festiwalu Smaku Portale internetowe - Reklama banerowa - ONET - Portale branżowe (kulinarne) (2005 – 2011) potrawyregionalne.pll gastrona.pl papaja.pl - Portal społecznościowy: Facebook - Działania własne: mailing - Portale miejskie ( ) Oświęcim: Oświęcimskie24, Wadowickie24, Fakty Oświęcim Tarnów: Tarnowskieinfo, Intarnetakcenty Nowy Sącz: Sadeczanininfo Nowy Targ: Podhale24.pl, Goralinfo Kampania reklamowa zewnętrzna - Plakaty (półfinały, finał) - Ulotki (półfinały, finał) - Citylighty – 400 sztuk (finał) - Kraków 200 sztuk - Warszawa 100 sztuk - Śląsk 100 sztuk Działania PR - Konferencja prasowa przed finałem - Media relations: mailing - Wizyty studyjne dla dziennikarzy
15
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Budżet Małopolskiego Festiwalu Smaku zł Środki pochodzące w całości z budżetu Województwa Małopolskiego Program artystyczny w poszczególnych miastach realizowany ze środków lokalnych samorządów (około – zł każdy półfinał)
16
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Rynkowe efekty Małopolskiego Festiwalu Smaku Logo produktów tradycyjnych utworzono pod koniec 2005 r. Mogą otrzymać go wyłącznie producenci towarów z Listy Produktów Tradycyjnych. Producenci używają znaku do promocji swych wyrobów.
17
MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU
Plany na przyszłość Galeria Małopolskiego Smaku Samorząd Województwa Małopolskiego będzie nadal wspierał i rozwijał działania zmierzające do budowy silnej marki „Małopolski Smak”. Chcąc zwiększyć efekt rynkowy naszych dotychczasowych starań, kolejnym krokiem będzie zainicjowanie i pomoc w stworzeniu sieci dystrybucji produktów, znanych z kolejnych edycji Festiwalu. Oferowane w sieci produkty będzie wyróżniała wysoka jakość, co potwierdzone zostanie odpowiednim certyfikatem.
18
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.