Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaja Walczak Został zmieniony 9 lat temu
1
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa
2
Norma PN-ISO/IEC 27001:2007 Bezpieczeństwo Informacji
3
Norma PN-ISO/IEC 27001 Jest tłumaczeniem (bez zmian) angielskiej wersji normy międzynarodowej ISO/IEC 27001 Zastępuje normę PN-I-07799-2:2005 Obejmuje: Technika informatyczna Techniki bezpieczeństwa Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji
4
Podejście procesowe Podejście: Plan-Do-Check-Act (PDCA) Planuj – Wykonuj – Sprawdzaj – Działaj: Planuj – stworzenie SZBI Wykonuj – wdrożenie i eksploatacja SZBI Sprawdzaj – monitorowanie i przegląd SZBI Działaj – utrzymanie i doskonalenie SZBI
5
Zgodność z innymi systemami Dostosowana do ISO 9001:2000 i ISO 14001:2004 Wspieranie spójnego wdrażania z innymi normami dotyczącymi zarządzania Norma 27001 została tak zaprojektowana, aby umożliwić organizacji dopasowanie lub zintegrowanie swojego SZBI z innymi systemami
6
Zawartość normy Terminy i definicje System zarządzania bezpieczeństwem informacji (SZBI) Odpowiedzialność kierownictwa Wewnętrzne audyty SZBI Przeglądy SZBI (realizowane przez kierownictwo) Doskonalenie SZBI Załączniki
7
SZBI Ustanowienie SZBI Wdrożenie i eksploatacja SZBI Monitorowanie i przegląd SZBI Utrzymanie i doskonalenie SZBI Wymagania dotyczące dokumentacji Jakie dokumenty Nadzór nad dokumentami Nadzór nad zapisami
8
Odpowiedzialność kierownictwa Zaangażowanie kierownictwa Kierownictwo powinno okazać swoje zaangażowanie (w: U W E M P U D) Zarządzanie zasobami Zapewnienie zasobów – organizacja powinna zapewnić potrzebne zasoby Szkolenie, uświadamianie i kompetencje – organizacja powinna zapewnić, że cały personel, któremu przypisano odpowiedzialności w SZBI ma kompetencje do realizacji zadań
9
Wewnętrzne audyty SZBI Organizacja powinna przeprowadzać wewnętrzne audyty SZBI w zaplanowanych odstępach czasu Wymagania i odpowiedzialność za planowanie i przeprowadzanie audytów powinny być udokumentowane w procedurze Kierownictwo odpowiada za brak opóźnień w eliminacji odstępstw i ich przyczyn
10
Przeglądy SZBI (kierowonictwo) Kierownictwo powinno przeprowadzać przeglądy SZBI w a zaplanowanych odstępach czasu Nie rzadziej niż raz w roku Przegląd powinien zawierać ocenę możliwości doskonalenia SZBI i potrzeby zmian Wyniki powinny być udokumentowane a zapisy przechowywane
11
Doskonalenie SZBI Ciągłe doskonalenie Organizacja powinna w sposób ciągły poprawiać skuteczność SZBI Działania korygujące W celu przeciwdziałania niezgodnością organizacja powinna podejmować w celu wyeliminowania ich przyczyn Działania zapobiegawcze Organizacja powinna podejmować działania zapobiegawcze
12
Załącznik A Załącznik A - normatywny; Cele stosowania zabezpieczeń i zabezpieczenia Lista celów i zabezpieczeń podana w tym załączniku nie wyczerpuje wszystkich możliwości i organizacja może/powinna rozważyć zastosowanie innych
13
Załączniki B i C Załącznik B - informacyjny Zasady OECD i Norma Międzynarodowa Wytyczne OECD dotyczące bezpieczeństwa systemów informacyjnych i sieci (OECD- Organization for Economic Co-operation and Development) Załącznik C - informacyjny Opisuje powiązania z normami ISO 9001:2000 ISO 14001:2004
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.